02 اسفند 1402

بهترین تنقلات مناسب سفر کدامند؟

31 دفعه

تنقلات مناسب سفر یکی از مهمترین مواردی است که هنگام آماده شدن باید به آن دقت کنید و مخصوصا اگر سفر طولانی و جاده‌ای در پیش دارید، تنقلات مناسب باعث می‌شوند مواد مغذی به بدن شما برسند و دیرتر گرسنه شوید.بنابراین، ما در این مطلب به بررسی تنقلات مسافر برای سفر می‌پردازیم.

تنقلات مناسب سفر یکی از مهمترین مواردی است که هنگام آماده شدن باید به آن دقت کنید و مخصوصا اگر سفر طولانی و جاده‌ای در پیش دارید، تنقلات مناسب باعث می‌شوند مواد مغذی به بدن شما برسند و دیرتر گرسنه شوید. حذف کردن تنقلات در سفر اصلا ایده خوبی نیست، زیرا شما را بی انرژی می‌کند و زودتر خسته می‌شوید.

بنابراین، ما در این مطلب به بررسی تنقلات مسافر برای سفر می‌پردازیم و بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید انواع تنقلات معرفی می‌کنیم.

تنقلات برای سفر

با وجود بسیاری از تنقلات، موارد زیر جزو در دسترس‌ترین‌ها و بهترین‌ها محسوب می‌شوند:

انواع تنقلات مناسب سفر

  • توپک خرمایی

ما قصد داریم این لیست را با یک خوراکی ساده، ولی انرژی‌زا شروع کنیم. به طور کلی، خرما به تنهایی به رفع گرسنگی کمک می‌کند و می‌توانید آن را به همراه داشته باشید. برای تنوع بیشتر و بالا بردن ارزش غذایی آن، پیشنهاد می‌کنیم توپک خرمایی را درست کنید؛ داخل توپک‌ها را با انواع آجیل مخصوصا گردو، مخلوط کنید و آنها را  در پودر نارگیل بغلتانید. این خوراکی خوشمزه را حتما در سفرهای جاده‌ای به همراه خود داشته باشید و تا چندین ساعت سیر بمانید.

  • میوه خشک

میوه تازه یک گزینه مناسب برای سفر است، ولی گاهی میوه خشک انتخاب بهتری محسوب می‌شود. مثلا در سفرهای طولانی یا تابستان، نمی‌توان میوه تازه را حمل کرد. زیرا به سرعت فاسد می‌شود و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. در ضمن، آماده کردن آن هم سخت‌تر است. اما شما می‌توانید میوه خشک‌هایی مانند انبه، موز، آناناس، سیب و سایر مزه های شیرین را انتخاب کنید؛ زیرا آنها حاوی فیبر زیادی هستند و در طول سفر از سو هاضمه و مشکلات گوارشی نیز جلوگیری می‌کنند. البته در سفرهای نزدیک‌تر میوه تازه هم انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

مخلوط میوه خشک بهترین تنقلات مناسب سفر

  • گرانولا بار

گرانولا یک خوراکی فوق‌العاده مغذی است که برای نگهداری آن نیازی به یخچال ندارید؛ بنابراین، یکی از بهترین تنقلات برای سفرهای طولانی‌تر محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انواع آجیل، عسل، دانه‌های مغذی، جو و میوه خشک، گرانولا بار درست کنید. با توجه به مواد اولیه آن، یک خوراکی بسیار سیر کننده محسوب می‌شود.

  • شکلات تلخ

خیلی از افراد در طول سفر هوس خوراکی‌های شیرین می‌کنند یا قصد دارند با خوردن این خوراکی‌ها از گرسنه شدن خود جلوگیری کنند. ولی طبق نظر متخصصان، انواع آب‌نبات نمی‌توانند در رفع گرسنگی مفید باشند. در نتیجه، بهتر است که انواع شکلات تلخ یا مخلوط دراژه را جایگزین کنید. زیرا آنها نه تنها خاصیت سیرکنندگی دارند، بلکه به شما انرژی می‌دهند و باعث می‌شوند در طول سفر هوشیار بمانید.

  • آجیل

حال باید به معرفی در دسترس‌ترین و بهترین تنقلات برای سفر بپردازیم. در واقع، آجیل طیف وسیعی از دانه‌ها و مغزها را شامل می‌شود که همگی آنها سرشار از فایده هستند. آجیل به دلیل داشتن محتوای پروتئین، چربی و فیبرِ بالا، می‌تواند ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد. در ضمن، آجیل جزو تنقلات نمکی و شور محسوب می‌شود که طرفداران زیادی هم دارد. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید آجیل تهیه کنید و برای آماده‌سازی به هیچ چیزی نیاز ندارد؛ کافیست آن را داخل ظرف بریزید و در سفر میل کنید.

آجیل شور و نمکی تنقلات مناسب سفر

  • پاپ کورن

فرقی ندارد که بزرگسال هستید یا می‌خواهید برای فرزندتان تنقلات سفر آماده کنید، در هر صورت پاپ کورن یک پیشنهاد ویژه و همیشگی است. پاپ کورن به دلیل داشتن فیبر بالا، شما را تا ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد و انرژی بدن‌تان را تامین می‌کند. برای سالم‌تر بودن پاپ کورن، می‌توانید آن را در منزل و با ذائقه خود مزه‌دار کنید.

نکاتی برای تهیه تنقلات مناسب سفر

با اینکه تنقلات سفر معمولا به راحتی آماده می‌شوند، ولی هنگام قرار دادن آنها در چمدان و کیف خود به موارد زیر دقت کنید:

  •     تنقلات را در ظروف مناسب قرار دهید؛ حتما باید درب ظرف بسته شود تا هوا باعث کهنه شدن آنها نشود.
  •     خوراکی‌هایی که احتمال خراب شدن آنها بالاست را در گرما قرار ندهید.
  •     علاوه بر مواد غذایی جامد، نوشیدنی را هم در تنقلات سفر خود قرار دهید. زیرا بدن شما به مایعات نیاز دارد و کم آبی، بدن را اذیت می‌کند.
  •     اگر تنقلات به آماده سازی نیاز دارند، پیش از سفر حتما آنها را آماده کنید و در روی چمدان یا داخل ماشین قرار دهید. زیرا در حین سفر، پیدا کردن خوراکی سخت است و همین می‌تواند باعث شود که تنقلات را مصرف نکنید و انرژی از دست بدهید.
  •     چنانچه وسیله نقلیه ندارید و باید با کوله پشتی مسیری را پیاده بروید، خوراکی‌های سبک را انتخاب کنید یا مقدار کمی از آنها را حمل کنید و در صورت نیازِ دوباره، آنها را از مقصد بخرید.

خرید انواع تنقلات از بارجیل

بارجیل به عنوان یک فروشگاه معتبر، انواع آجیل، خشکبار، دراژه و سایز تنقلات نمکی و شیرین را با بهترین قیمت عرضه می‌کند. پیش از سفر کافیست وارد سایت بارجیل شوید و خیلی راحت، بهترین تنقلات را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.