28 فروردين 1403

بیا اینجا تا بهت بگم فروردین کجا بری که خلوت باشه!

23 دفعه

چرا تو عید نوروز  و تعطیلات وقتی که ترافیکه باید بریم سفر؟

درسته که سفر در فروردین و عید نوروز با ترافیک سنگین همراهه، اما دلایل زیادی هم برای سفر در این زمان وجود داره که بخشی از آن را در ادامه به شما می گوییم:

فرصت دید و بازدید: عید نوروز فرصتی برای دید و بازدید با اقوام و دوستان در شهرهای مختلفه. سفر به ما اجازه میده تا با عزیزانی که در طول سال کمتر می‌بینیمشون، دیدار کنیم و از بودن در کنار هم لذت ببریم.

اقامتگاه بوم گردی اله بوم 1

آغاز سال نو: شروع سال نو با یک سفر میتونه یه تجربه ی نو و هیجان انگیز باشه و خاطرات خوشی رو برای ما رقم بزنه.

تعطیلات طولانی: تعطیلات عید نوروز فرصتی برای استراحت و تجدید قوا بعد از یک سال کاریه. سفر به ما کمک می‌کنه تا از خستگی روزمره دور بشیم و به آرامش برسیم.

آب و هوای بهاری: در اکثر نقاط ایران، آب و هوا در عید نوروز معتدل و بهاریه. این هوا برای سفر و گشت و گذار بسیار مناسبه.

برنامه های نوروزی: در نوروز اماکن تاریخی و گردشگری حال و هوای دیگر دارند. همچنین در عید نوروز، در اماکن تاریخی و گردشگری مراسم های خاصی برگذار می شود.

البته همانطور که می دانید سفر در عید نوروز معایبی هم داره، مثل ترافیک سنگین، قیمت بالای هتل ها و بلیط هواپیما، و شلوغی اماکن گردشگری. با این وجود، بسیاری از مردم از سفر در عید نوروز لذت میبرن و این سفر رو به عنوان یه سنت و تفریح ​​در نظر میگیرن.

ولی اگر شما از آن افرادی هستید که جای شلوغ را دوست ندارید و می خواهید به یک جا که خلوت است سفر کنید پیشنهاد می کنیم به الموت سفر کنید. اگر می خواهید بدانید که چرا سفر به الموت را به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

چرا الموت برای سفر نوروزی و بهاری مناسب است؟

الموت به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد و نزدیکی به تهران می تواند مقصدی ایده آل برای سفر نوروزی باشد. برخی از دلایل مناسب بودن الموت برای سفر نوروزی عبارتند از:

  • طبیعت بکر و چشم نواز: الموت در فصل بهار با سرسبزی و طراوت خود، چشم هر بیننده ای را مجذوب می کند. دشت های وسیع، کوه های مرتفع، جنگل های انبوه، رودخانه های خروشان و آبشارهای دیدنی، از جمله زیبایی های طبیعی الموت هستند که در فصل بهار به اوج خود می رسند.
  • آثار تاریخی متعدد: الموت دارای قلعه ها، امامزاده ها و دیگر آثار تاریخی متعددی است که قدمت برخی از آنها به دوران اسماعیلیان می رسد. قلعه الموت، مشهورترین اثر تاریخی این منطقه است که بر بلندای کوهی قرار گرفته و چشم انداز فوق العاده ای دارد.
  • امکانات رفاهی مناسب: در سال های اخیر، امکانات رفاهی مناسبی در الموت ایجاد شده است. اقامتگاه های بوم گردی، رستوران ها و مراکز تفریحی متعددی در این منطقه وجود دارند که می توانند نیازهای گردشگران را برآورده کنند.
  • دسترسی آسان: الموت در نزدیکی استان های تهران و قزوین قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. گردشگران می توانند با استفاده از خودرو شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی به این منطقه سفر کنند.
  • تنوع تفریحات: در الموت تفریحات متنوعی برای گردشگران وجود دارد. از جمله این تفریحات می توان به پیاده روی، کوهنوردی، موتور سواری، قایق سواری، تله سی یژ و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی اشاره کرد.
  • قیمت مناسب: سفر به الموت در مقایسه با بسیاری از مقاصد گردشگری دیگر، قیمت مناسب تری دارد. این امر باعث می شود تا این منطقه برای سفرهای خانوادگی و دوستانه مقرون به صرفه باشد.

در مجموع، الموت می تواند مقصدی ایده آل برای سفر نوروزی باشد. این منطقه با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد، آب و هوای مطبوع، امکانات رفاهی مناسب، دسترسی آسان، تنوع تفریحات، قیمت مناسب و فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود، می تواند خاطرات خوشی را برای گردشگران رقم بزند.

این منطقه چه جاهای دیدنی داره؟

الموت منطقه ای کوهستانی در استان قزوین ایران است که به خاطر تاریخ غنی و طبیعت بکر خود مشهور است. الموت به دو بخش الموت شرقی و الموت غربی تقسیم می شود که هر کدام جاذبه های دیدنی خاص خود را دارند. در اینجا برخی از جاهای دیدنی الموت را معرفی می کنیم:

  • قلعه الموت: قلعه الموت مشهورترین جاذبه الموت است. این قلعه در زمان حسن صباح، رهبر فرقه اسماعیلیه، پایتخت الموت بود. قلعه الموت بر روی یک صخره بلند قرار گرفته و منظره ای پانوراما از منطقه الموت را ارائه می دهد.
  • دریاچه اوان: دریاچه اوان یکی از زیباترین دریاچه های ایران است. این دریاچه در نزدیکی روستای اوان در الموت غربی قرار گرفته است. دریاچه اوان در میان کوه ها و جنگل ها واقع شده و منظره ای بسیار دیدنی دارد.
  • روستای گازرخان: روستای گازرخان در نزدیکی قلعه الموت قرار گرفته است. این روستا به خاطر معماری سنتی و طبیعت بکر خود مشهور است. در روستای گازرخان می توانید از گشت و گذار در کوچه پس کوچه های باریک و دیدن خانه های قدیمی لذت ببرید.
  • روستای الولک: روستای الولک در الموت غربی واقع شده و به دلیل معماری سنتی و طبیعت بکر خود مشهور است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های این روستا و دیدن خانه های قدیمی، تجربه ای جذاب خواهد بود.
  • برج های خراقان: برج های خراقان دو برج آجری هستند که در نزدیکی روستای خراقان در الموت شرقی واقع شده اند. این برج ها در قرن ششم هجری قمری ساخته شده اند و از جمله آثار ملی ایران هستند.
  • دریاچه آل بوم: دریاچه آل بوم در نزدیکی روستای آتان در الموت غربی واقع شده است. این دریاچه در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و منظره ای بسیار دیدنی دارد.
  • ایوان سنگی نیاق: ایوان سنگی نیاق در نزدیکی روستای نیاق در الموت شرقی واقع شده است. این ایوان سنگی در دوران ساسانیان ساخته شده و از جمله آثار ملی ایران است.
  • کوه سیالان: کوه سیالان از مرتفع ترین کوه های ایران است که در منطقه الموت واقع شده است. این کوه به دلیل تنوع گیاهی و جانوری و همچنین چشم اندازهای زیبا، مورد توجه کوهنوردان و طبیعت گردان قرار گرفته است.

کجا اقامت کنیم؟

در قزوین هتل ها، ویلاها، مسافرخانه ها و بومگردی های متعددی وجود دارد. یکی از معروفترین هتل های قزوین هتل مرمر است. ولی هتل مرمر تقریبا در مرکز شهر قزوین قرار دارد. اگر شما می خواهید در دل الموت و به دور از شلوغی شهر اقامت کنید، پیشنهاد ما اقامتگاه های بومگردی هستند. اقامتگاه های بومگردی معتددی در الموت وجود دارد که یکی از معروفترین های آن اقامتگاه بوم‌گردی اله بوم است. این بومگردی در روستای الولک قرار گرفته و با شهر قزوین کمتر از یک ربع فاصله دارد. همچنین این اقامتگاه مزایای همچون کافی شاپ، پارکینگ، فضای بازی برای کودکان و تورهای گردشگری دارد. شما با تحقیق و بررسی می توانید اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اقامتگاه بوم گردی اله بوم 2

جمع بندی

در بالا دلایلی که الموت را مقصدی مناسب برای سفر در عید نوروز و بهار می کند را به شما معرفی کردیم. در نهایت، انتخاب اینکه به الموت سفر کنید یا نه، به سلیقه و اولویت های شما بستگی دارد. اما اگر به دنبال سفری به یک منطقه تاریخی و طبیعی و به دور از شلوغی با آب و هوای خنک و آرام هستید، الموت می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.