20 خرداد 1397

گردشگری غذا چیست

1745 دفعه

 

یکی از به یادماندنی ترین و لذت بخش ترین بخش سفر، آشنایی با طعم های مختلف غذا و چشیدن خوراکی ها و غذاهای رنگارنگ است. در این مطلب می خواهیم با نگرش دیگر به گردشگری غذا نگاه کنیم. شاید از این به بعد در سفرهایمان، دیگر به غذا به عنوان یک خوراکی نگاه نکنیم!

 

شما به عنوان گردشگری که به مقصدی نا آشنا و یا جدید سفر کرده اید و از لحاظ مسافت از محل زندگی خودتان فاصله گرفته اید، هموراه به دنبال کشف فرهنگ مردم کشوری که به آن سفر کرده اید، هستید. شما در تمام مدت سفر در میان مردمی با تفاوت های فرهنگی با زادگاه خود هستید.

 

گردشگری غذا

 

اگر هدف گردشگران را آشنایی با فرهنگ هر منطقه بدانیم ؛ باید از غذای منطقه به خوبی در این مورد کمک بگیریم.

بخش های مختلف از مواد اولیه تهیه غذا تا روش پخت، سرو و مصرف غذا ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و به خصوص فرهنگ عامه هر منطقه دارد. برای بسیاری از گردشگران آشنایی با این مراحل چنان جذاب است که بخش بزرگی از صنعت گردشگری در جهان به گردشگری خوردن یا غذا (Food Tourism) اختصاص یافته است.

 

گردشگری غذا

 

اگر شما هم گاهی محل زندگی تان را ترک می کنید و به نقاط دور و نزدیک دیگر سفر می کنید تا غذاهایش را امتحان کنید، پس شما را هم می توان یک گردشگر غذایی دانست. در این نوع از گرشگری مانند هر نوع دیگر، باید حتما محل زندگی تان را ترک کنید تا یک گردشگر غذایی محسوب شوید.

 

گردشگری غذا

 

گردشگری غذا فقط شامل سفارش و یا صرف غذا در مقصد نیست؛ بلکه بازدید از مزارع، دوره های آشپزی محلی، بازارهای محلی فروش مواد غذایی، همه تجربه گردشگر از گردشگری غذا را شکل می دهند مواد تشکیل دهنده، نوع طبخ، تنوع منو ها و نوع سرو غذا مانند می تواند روایتگر آداب خاص آن منطقه، وفور مواد غذایی، نوع میوه یا سبزی بومی آن منطقه و از همه مهمتر میراث گذشتگان در استفاده از مواد طبیعت برای تهیه غذا، می باشد.

 

گردشگری غذا

 

تمام این مسائل می تواند دریچه کوچکی باشد تا بتوان نگاه های کلان به گردشگری غذا و درآمدهایی داشت که می توان از این بخش از گردشگری به دست آورد. قطعا توسعه گردشگری غذا می تواند گشایش های ویژه ای در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و اقوام مختلف کشورها به جهانیان داشته باشد و در کنار آن شاهد اشتغالزایی و درآمدزایی های بیشتری برای نقاط مختلف کشور باشیم.

 

آخرین ویرایش در شنبه, 16 تیر 1397 11:30