18 ارديبهشت 775

کوله گردی

2479 دفعه

کوله گردی چیست؟

کوله‌گردی (Backpacking) به گشت‌و‌گذار در طبیعت با یک کوله‌پشتی می گویند. یکی از تفریح های لذت‌بخش و هیجان‌انگیز که چندان بی‌خطر هم نیست و نیازمند تحقیق و برنامه‌ریزی دقیق قبل از شروع سفر است.

کوله گردی

اگر علاقمند به سفر دور دنیا هستید؛  با کوله گردی می توانید به سفر ارزان و مستقل به دور از گروه‌های طبیعت‌گردی مختلف، ماشین‌های کاروان یا اردوگاه‌های شلوغ، در جایی دنج چادر بزنید و اقامت کنید.

در کوله گردی برای اینکه هیجان اقامت و گشت‌و‌گذار در طبیعت را تجربه کنید باید بدانید که چطور سفرتان را برنامه‌ریزی کنید و چه وسایلی با خود ببرید تا بتوانید، صحیح و سالم با کوله‌باری از خاطرات شیرین به خانه برگردید.

چگونه برای اولین کوله گردی آماده شویم؟

کوله گردی

۱- برای سفری ارزان برنامه‌ریزی کنید

در برنامه‌ریزی افراط نکنید نیازی نیست که همه چیز را از قبل رزرو کنید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. به مکان های ارزان سفر کنید. مکان‌هایی مثل اروپای غربی، استرالیا و آمریکا گران بوده و در آن‌ها روزانه حدود ۳۰ الی ۵۰ دلار (۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۶۰,۰۰۰ تومان) باید هزینه کنید.اما مکان هایی مانند اروپای شرقی، جنوب شرقی آسیا یا هند با هزینه سفر روزانه تقریبا ۱۵ دلار (۴۵,۰۰۰ تومان) می باشد.

کوله گردی

۲- یک کوله‌پشتی بخرید

به مغازه رفته، از فروشنده کمک بخواهید و یک کوله‌پشتی بادوام و متناسب با اندام خود تهیه کنید.  کوله‌پشتی‌ها گران هستند، ولی اگر جنس خوبی بخرید، چندین سال دوام خواهد آورد .علاوه بر کوله پشتی، یک کیف کوچک برای مصرف روزانه نیز نیاز خواهید داشت.

برای چیدن وسایل داخل کوله ابتدا از اشیای حجیم‌تر و سنگین‌تر شروع کنید. سپس ابزار و وسایل کوچک یا لباس‌ها را در فضاهای خالی کوله قرار دهید.

کوله گردی

3- مقاصد خود را انتخاب کنید

جنوب شرقی آسیا، اروپا، استرالیا و نیوزیلند زیبا هستند و برای کوله‌گردهایی که سفر اولشان است، سفرهای آسانی هستند. در این مکان‌ها کوله‌گردهای زیادی مثل خودتان را خواهید دید. بنابراین سفر به این مکان‌ها را به آن‌هایی که به تنهایی سفر می‌کنند نیز پیشنهاد می‌کنم.

کوله گردی

۴- چه چیزهایی با خود برداریم

قانون کلی در انتخاب لوازم سفر این است که؛ لوازمی را که قصد دارید با خود ببرید را بچینید و تنها نصف آن‌ها را با خود ببرید.

بلیط هواپیما

5- بلیت پروازتان را بخرید

هرچه زودتر بلیت تهیه کنید، پروازتان ارزان‌تر خواهد بود. می‌توانید به سکرت فلایینگ (Secret Flying) نیز مراجعه کرده و چک کنید که از کجا می‌توانید به‌واسطه اشتباهات خطوط هوایی جا کرایه کنید تا پرواز فوق‌العاده ارزانی داشته باشید.

6- نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید

قبل از رفتن بررسی‌های لازم در مورد مقصد را انجام دهید.

برای ویزا اقدام کنید و در مورد اینکه به بلیتی برای خروج از کشور مقصد نیاز خواهید داشت، نیز اقدام کنید.

بیمه گردشگری با خود داشته باشید و برای اخذ آن کوتاهی نکنید.

واکسیناسیون کنید. با پزشک خود مشورت کنید و از او در مورد واکسن‌هایی که برای مقصدتان نیاز دارید بپرسید. اگر به مناطقی سفر می‌کنید که مالاریا در آنجا معمول است، احتمالا به قرص‌های ضد مالاریا نیز نیاز خواهید داشت.

پوتین‌های مخصوص پیاده‌روی و کوهنوردی بپوشید. بدون کفش مناسب نمی‌توانید مدت زیادی پیاده‌روی کنید.

یک جفت صندل یا کتونی سبک همراه داشته باشید. البته اطمینان حاصل کنید کفشی که می‌پوشید به اندازه‌ی کافی مقاوم هست که سفر چند روزه‌ی شما را دوام بیاورد و در محیط‌های مختلفی که حرکت می‌کنید کارایی داشته باشد.

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 16:19