06 خرداد 1397

چگونگی کنار آمدن با مشکلات سفر

1449 دفعه

 نکات ساده برای کنترل استرس  در سفر

 

 نکات ساده برای کنترل استرس  در سفر

 

بسیاری مواقع با توجه به اینکه با برنامه‌ریزی درستی به سفر می‌روید باز هم دچار مشکلاتی می‌شوید. به‌عنوان‌مثال ممکن است بسیاری از افراد حین سفر دچار سرماخوردگی، استرس و یا بیماری دیگری شوند. در فرصت پیش رو برخی عواملی که باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود را باهم بررسی می‌کنیم. موردی که ممکن است بسیاری از افراد در سفر با آن دست‌وپنجه نرم کنند استرس است. به هم خوردن ریتم زندگی روزانه، بی‌نظمی در خوردن وعده‌های غذا، خواب نامنظم در سفر باعث بروز استرس می‌شود. در چنین حالتی باکمی ورزش سبک، نوشیدن دم‌نوشی آرام‌بخش و یا گوش دادن به یک موسیقی آرام می‌تواند در کاهش استرس به شما کمک زیادی کند.

کنترل حالت تهوع در سفر

کنترل حالت تهوع در سفر

بیماری‌هااگر با هواپیما قصد سفر دارید به این نکته توجه کنید، محیط هواپیما پر از میکروب است. با توجه به رطوبت پایین و فشار کم ممکن است شمارا بیمار کند به همین دلیل داشتن دستمال مرطوب و تمیز نگه‌داشتن دست‌ها و شستشوی مرتب آن‌ها و نوشیدن آب زیاد می‌تواند از بیمار شدن شما تا حد زیادی جلوگیری کند.تهیه غذا از مکان های مطمئن ضامن سلامتی شما در سفر خواهد شد. شستشوی میوه ها و سبزیجات به طور صحیح شما را از گرفتاری هایی مانند اسهال نجات خواهد داد. سعی کنید مواد غذایی که نیاز به یخچال دارند را درون فضای آزاد و یا وسیله نقلیه نگه داری نکنید، تا مسومیت گریبان گیرتان نشود.کنترل حالت تهوع در سفربسیاری از افراد حین سفر با وسایل نقلیه مختلف دچار حالت تهوع می‌شوند، در نظر داشتن نکاتی ساده مثل کم تکان دادن سر، همراه داشتن داروهای ضد تهوع مثل قرص زنجبیل یا شربت آن به شما کمک خواهد کرد تا حالت تهوعتان را کنترل کنید.

کم خوابی در سفر

کم خوابی در سفر

کم‌خوابیدر سفر فرصت برای دورهمی های شبانه بیشتر است و همین باعث می‌شود تا دیروقت بیدار بمانید، از آن‌طرف به خاطر اینکه بتوانید به برنامه تفریحی روزانه خود برسید صبح زود بیدار می‌شوید و همین باعث کم‌خوابی بیش‌ازحد شما می‌گردد در چنین مواقعی سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و ممکن است فرد را دچار بیماری کند پس با خوابیدن 30 دقیقه در طول روز سعی کنید انرژی بدنتان را تأمین کنید تا کمتر دچار ناراحتی و بیماری شوید.

عادات بد غذایی در سفر

عادات بد غذایی در سفر

عادات غذایی بدبسیاری از افراد فکر می‌کنند در حین سفر آزاد هستند از هر نوع ماده غذایی استفاده کنند درصورتی‌که این تصور اشتباهی است. سعی کنید از غذاها با چربی بالا، نمک زیاد، شیرینی بیش‌ازحد و ... پرهیز کنید تا کمتر دچار یبوست و یا اسهال شوید. پیش تر این موضوع را جداگانه موردبحث قراردادیم افراد علاقه‌مند به مطالعه بیشتر می‌توانند «مشکلات شایع گوارشی در سفر کدامند؟» را بخوانند.

به سفر به چشم یک تفریح نگاه کنیددرست که برای سفر باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، اما نباید فکر کنید برای یک اداره یا سازمان می‌خواهید قانون وضع کنید. برنامه سفر خود را باید طوری بچینید که روزها را بی‌هدف از دست ندهید، برای هرروز خود یک برنامه تفریحی در نظر بگیرید و اگر مجبور شدید این برنامه را تغییر دهید اصلاً استرس به خود راه ندهید.توجه به نکات زیر می‌تواند شمارا در داشتن یک سفر خوب و لذت بخش کمک کند.برخی افراد وقتی به سفر می‌روند تازه یادشان به اختلافاتشان می‌افتد، بخصوص زوجین باید توجه داشته باشند بازگو کردن مشکلات و اختلافات آن‌هم در زمان سفر باعث حل آن‌ها که نمی‌شود هیچ، تازه باعث تلخ شدن کام خود و اطرافیانتان می شوید. پس باید توجه کنید، لذت سفر خود را با اوقات‌تلخی‌ها از بین نبرید.نکته مهم بعدی این‌که فراموش نکنید شما برای استراحت و تفریح به سفر می‌روید و نباید مرتب سر گوشی همراه بروید و یا ایمیلتان را چک کنید همین امر باعث می‌شود استرس کار در طول سفر همراه شما باشد و عذاب وجدان بگیرید پس تا می‌توانید در سفر از لپ‌تاپ و تلفن دور بمانید. بهترین کار این است که قبل از سفر تمام مسئولیت‌هایتان را به‌خوبی انجام دهید تا حین سفر مجبور نباشید به کارهایتان رسیدگی کنید. نکات بسیاز زیاد دیگری هم وجود دارد که توجه به آن ها مهم است، در فرصت های بعدی به آن ها خواهیم برداخت.در آخر رزرواسیون مهر ضمن آرزوی سفری خوب و خوش پیشنهاد می کند قبل از اقدام به سفر می توانید رزرو هتل خود را انجام دهید تا با خیالی آسوده به سفر بروید.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 06 خرداد 1397 13:31