01 -2668

هرگز این کارها را در هواپیما انجام ندهید!

1629 دفعه

سفر کردن و فاصله گرفتن از خانه و زندگی ممکن است استرس آور باشد در عین حال که می تواند برای شما تجربیات شیرین و فراموش نشدنی ای را بوجود بیاورد. مسافرت با هر نوع وسیله نقلیه ای دارای یک سری نکات ایمنی و بهداشتی است که نادیده گرفتن آنها سلامتی افراد را به خطر می اندازد بخصوص وقتی که مسافرتی هوایی در پیش رو داشته باشید. سوار شدن در هواپیما نکاتی دارد که اگر آن ها را رعایت نکنید شاید تجربه دلچسب سفر شما کمی مکدر شود می خواهیم از کارهایی بگوییم که برای سلامتی و راحتی خود هم که شده هرگز نباید آن ها را در هواپیما انجام دهید.

 راهنماسفر

هنگام برخاستن و یا فرود آمدن هواپیما نخوابید!

تغییر فشار هوای اطراف شما سریع تر از فشار هوای داخل گوش تغییر می کند که به طور موقت باعث آزار شما خواهد شد. برای مساوی شدن فشار هوای داخل گوش و فشار هوای بیرون بیدار بمانید و آدامس بجوید و یا آب نبات بمکید، نفس عمیق بکشید و چند لحظه نفس تان را حبس کنید، سپس هوا را از دهانتان خارج کنید، زیرا این تغییر فشار باعث بروز سرگیجه، عفونت گوش، کاهش شنوایی، آسیب پرده گوش، خون دماغ و در موارد شدیدتر باعث از دست دادن شنوایی می شود.

راهنماسفر

در تمام طول مدت پرواز بر روی صندلی خود ننشینید!

در هنگام پرواز لباس های تنگ نپوشید تا گردش خون مختل نشود. در هواپیما احتمال ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی که نوعی لخته شدگی خون در پاهاست بالا می رود. برای جلوگیری از این مشکل،کارهای ساده ای مثل چند دقیقه راه رفتن و یا ایستادن و کش آمدن می تواند این احتمال را از بین ببرد حتی اگر نمی توانید بلند شوید بر روی صندلی خود بر روی دست و پا حرکات کششی انجام دهید.

به نوشیدنی خود یخ اضافه نکنید

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ انجام شد این نتیجه بدست آمد که از بین ۳۲۷ منابع آبی هواپیما فقط ۱۵ درصد آن ها دارای استانداردهای سلامت هستند، بعد از اینکه در سال ۲۰۰۹ قوانینی برای آب های آشامیدنی هواپیما ایجاد شد استانداردها افزایش پیدا کرد و بیشتر هواپیماها دیگر آب آشامیدنی خود را از شیر آب نمی گیرند اما با این حال یخ های مکعبی شکل آن ها همچنان از همان آب قبل تهیه می شود .

راهنماسفر

تهویه هوای بالای صندلی خود را خاموش نکنید

حتی اگر سردتان است بهتر است این مساله با پوشیدن یک لباس گرم حل کنید و اجازه دهید دریچه هوای بالای سرتان باز بماند. این گردش هوا باعث کشته شدن میکروب ها قبل از رسیدن به بدن شما میشود.

راهنماسفر

با لنز وارد هواپیما نشوید

اگر می توانید در طول پرواز به جای لنز از عینک استفاده کنید. هوای کابین به شدت خشک است که این می تواند برای چشم شما حساسیت هایی را ایجاد کند که اگر لنز داشته باشید این حساسیت بیشتر می شود.

راهنماسفر

 اگر غذایتان روی میز افتاد نخورید!

سینی ها و میزهای مربوط به سرو غذا، بسیار آلوده اند و میزان زیادی از باکتری ها را روی خودشان دارند. لذا اگر تکه ای از غذایتان روی میز یا سینی افتاد، آن را نخورید. میز غذای جلویتان استریلیزه نیست و معمولا روزی یکبار شسته میشوند و افراد برای هرکاری از آنها استفاده میکنند، پس زیاد روی تمیزی شان حساب نکنید.

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 16:06