08 -2668

لپ تاپ، تبلت یا گوشی کدام یک برای سفر مناسب ترند؟

1756 دفعه

برای همه ی ما تا حالا پیش آمده وسایلی را با خود به سفر برده ایم که حتی یکبار هم فرصت استفاده از آن را در طول سفر نداشته ایم. بنابراین مهم است که چه وسیله ای در سفر به دردتان می خورد تا همان را همراهتان ببرید و بارتان را بی جهت سنگین نکنید. امروزه گجت ها هم به کمک انسان ها آمده اند تا سفر آنها را هیجان انگیزتر کنند.

گجت های سفر

هر کدام از این وسایل، مزایا و معایب خودشان را دارند که با توجه به هدف سفرتان ونوع آن می توانند کاربردی و یا تنها دست و پا گیر باشند. مسایلی که باید در نظر بگیرید شامل وزن دستگاه، حجم آن، امنیت دستگاه و هزینه های آن است. ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که در سفر بیشتر به کدام یک از این گجت ها (لپ تاپ، تبلت، گوشی) نیاز دارید.

آبا با وجود گوشی و تبلت دلیل کافی برای حمل کردن لپ تاپ ها در سفر وجود دارد؟

اگر مجبورید در طول سفرتان کارهایتان را هم انجام بدهید، لپ تاپ ها بهترین گزینه هستند که انجام کار با آن ها کمترین زمان را از شما می گیرد. صفحه ی بزرگ تر، عمر باتری بیشتر و صفحه کیبورد جداگانه، کمک می کنند کارهایتان را سریع تر و با دردسر کمتری راه بیاندازید و باقی زمان را از سفرتان لذت ببرید.

مهم ترین مزیت لپ تاپ ها، همه کاره بودن آن ها است. امکان نصب تمام برنامه های مورد نیاز، حافظه کافی، امکان انتقال عکس ها از دوربین و دستگاه های دیگر و نمایش بدون اشکال سایت های مختلف، از مهم ترین مزایای لپ تاپ ها است. اگر لپ تاپ هایی با قابلیت تبدیل شدن به تبلت را بخرید، با یک تیر دو نشان زده اید و می توانید از مزایای هر دو با هم بهره مند شوید.

راهنما سفر

از معایب همراه داشتن لپ تاپ، وزن زیاد آن است. با وجود اینکه امروزه لپ تاپ ها سبک تر و قابل حمل تر شده اند، باز هم به نسبت گزینه های دیگر از وزن بالایی برخوردارند.همچنین امکان آسیب رسیدن به لپ تاپ ها بیشتر از هر وسیله ی دیگری است. اگر لپ تاپ از دستتان بیفتد ممکن است هزینه زیادی برایتان داشته باشد.

تبلت ها گجت های محبوب این روزها هستند. اپلیکیشن های ارتباطی در تبلت ها بهتر عمل می کنند،  صفحه های بزرگتر و عمر باتری بهتر، آن ها را از گوشی های هوشمند متمایز می کند. بعضی از تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند عمر باتری بیشتری دارند. خصوصا اگر از آن ها در حالت پرواز استفاده کنید و تنها از طریق وای فای به اینترنت متصل بشوید.

راهنما سفر

عکاسی با تبلت چندان ایده ی خوبی به نظر نمی رسد. علاوه بر این که بسیاری از تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند، دوربین های بی کیفیتی دارند، سایز بزرگ آن ها و سنگینی شان باعث لرزش در بیشتر عکس هایتان می شود. یکی از معایبی که تبلت ها دارند، اندازه ی آن ها است. مخصوصا اگر تبلتی با صفحه ۱۰ اینچی داشته باشید، وزن آن ها ممکن است در رفت و آمدهایتان آزار دهنده باشد.

برای یک سفر ساده، بیشتر افراد گوشی های هوشمند را ترجیح می دهند. چرا که این گوشی ها به راحتی در جیب جا می شوند، برای کارهای آنلاین مناسب اند و به جای بیشتر دستگاه ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در بیشتر محیط ها هم می توانید به راحتی از طریق وای فای و یا سیم کارتتان به اینترنت متصل بشوید.در شرایطی که قصد دارید وزن، حجم و فضای وسایل مورد نیازتان را کمتر کنید، گوشی ها گزینه ی بسیار خوبی به شمار می آیند. گوشی های هوشمند وظایف زیادی را به عهده می گیرند با همراه داشتن این گزینه نیازی ندارید چراغ قوه، نقشه، دستگاه پخش موسیقی و یا ساعت را با خودتان حمل کنید.

راهنما سفر

بنابراین اگر به دنبال کار حرفه ای نیستید، بهتر است گوشی همراهتان، انتخاب اول و آخر از بین گجت ها باشد. برای زمان هایی که نیاز به برقراری تماس دارید، می توانید به راحتی روی آن ها حساب کنید. حتی زمانی که خارج از کشور هستید و سیم کارتی تهیه نکرده اید، می توانید با استفاده از وای فای محیط های عمومی و اپلیکیشن های ارتباطی، با خانواده و دوستانتان ارتباط برقرار کنید. می توانید از اپلیکیشن های کاربردی مختلفی که بیشتر آن ها نیازی به اینترنت ندارند در سفرهایتان استفاده کنید. اپلیکیشن هایی مثل ابزارهای مترجم، تبدیل ارز و اپ های راهنمای سفر می توانند در سفرتان کمک زیادی به شما بکنند.

با این حال بزرگ ترین عیب گوشی های همراه، عمر کم باتری آن ها است. حتی اگر پاور بانک هم همراه خودتان داشته باشید، در بسیاری از موقعیت ها پیدا کردن برق چندان آسان نیست. برای باز کردن وب سایت های مختلفی ممکن است دچار مشکل بشوید و صفحه به درستی برایتان نمایش داده نشود.

به طور کلی در بیشتر سفرها، همراه داشتن گوشی هوشمند و یا تبلت می تواند انتخاب کاملا مناسبی باشد. اگر تبلت را ترجیح می دهید و برای کارهایتان به یک صفحه نمایش بزرگ تر احتیاج دارید، بهتر است تبلت های سبک تر و با عمر باتری بیشتر را انتخاب کنید. تبلت هایی که سیم کارت می خورند هم می توانند کار شما را تا حد زیادی در هر موقعیتی راه بیاندازند.

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 15:47