19 دی 1402

قشم گردی رو از کجا شروع کنیم؟

51 دفعه

اگر قصد سفر به قشم را دارید، بهتر است پیش از سفر، برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که قشم گردی را از کجا شروع کنید.تور قشم فرصتی مناسب برای قشم‌گردی است و به شما این فرصت را می‌‌دهد تا از جاذبه‌های زیبای این جزیره دیدن کنید. اما سوالی که مطرح می‌‌شود این است که اول به دیدن کدام قسمت از قشم برویم؟ از آن‌جایی که این جزیره جاذبه‌های زیادی دارد که از قضا همه آن‌ها نیز جذاب است، پس باید اول از همه به دیدن مکان‌هایی بروید که از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه همراه ما باشید تا راهنمای جامعی در خصوص قشم‌گردی و سفر به این جزیره در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین زمان سفر به قشم و قشم گردی چه فصلی است

بهترین زمان سفر به قشم و قشم گردی چه فصلی است؟

جزیره قشم در فصل تابستان دمای بسیار بالایی دارد؛ به همین دلیل بیشتر افراد در این فصل به این جزیره سفر نمی‌کنند. اگر گرمای هوا برای شما آزاردهنده نیست، با سفر در فصل تابستان می‌‌توانید در خلوتی از مکان‌های گردشگری دیدن کنید و از تخفیفات برخوردار شوید؛ اما در حالت کلی بهترین فصل سفر به قشم از نظر آب و هوا، فصل پاییز و زمستان است که دمای هوا در حالت نرمالی قرار داشته و شاهد بارش نیز هستیم.

بازدید از جاهای دیدنی قشم را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که سوال شما این است که در تور قشم اول از کجا و از کدام جاذبه‌ها دیدن کنید؛ همراه ما باشید تا از طریق آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری قشم، پاسخ سوال خود را بگیرید و اول به دیدن جاذبه‌های پرطرفدارتر بروید.

جنگل حرا؛ زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری

جنگل حرا، جنگلی با 8 هزار هکتار وسعت است که زیستگاه گیاهان و جانوران مختلف است. در واقع گیاهان و جانورانی در این جنگل هستند که بیشتر آن‌ها در جاهای دیگر ایران یافت نمی‌شود. جالب است بدانید در هنگام جزر، ریشه و سطح بستر درختان سر از آب بیرون می‌‌آورند و ظاهری زیبا ایجاد می‌‌کنند اما در هنگام مد درختان به طور کامل در زیر آب پنهان می‌‌شوند. در صورت شرکت در تور قشم به این جنگل بیایید و از قایق‌سواری و ماهیگیری لذت ببرید.

جزایر ناز؛ قدم زدن کنار ساحل و حس آرامش

جزایر ناز فاصله کمی از سطح آب دریا داشته و همین مسئله موجب می‌‌شود تا جزر و مد تاثیر زیادی روی آن داشته باشد. در زمان جزر می‌‌توانید در این جزیره باشید و از تفریحات و آرامش آن لذت ببرید. جزر حدودا 4 ساعت ادامه داشته و بعد از آن مد آغاز می‌‌شود. در این زمان یک ساعت فرصت دارید تا به خشکی برگردید. از تفریحات محبوب این ساحل می‌‌توان به قدم زدن کنار ساحل و حس کردن شن زیر پاها اشاره کرد.

جزیره هنگام؛ فرصتی برای تماشای دلفین‌ها

جزیره هنگام به تماشای دلفین‌ها معروف است. بهترین زمان برای تماشای دلفین‌های این جزیره اول صبح در خنکی است. با رفتن به این جزیره می‌‌توانید از غواصی، قایق‌سواری، ماهیگیری و غذا دادن به ماهی‌ها لذت ببرید. در صورت رفتن به این جزیره سری به بازار سنتی نیز بزنید.

قشم گردی در جزیره هنگام

دره ستاره‌ها؛ با قدمت 2 میلیون سال

دره ستارگان قشم، از دیگر مکان‌هایی است که در قشم گردی نباید فراموش کنید. این منطقه خاک سستی دارد و همین مسئله سبب شده تا در اثر فرسایش طرح‌های زیبایی در آن ایجاد شود. دره ستارگان در شب بسیار زیباست و جالب است بدانید وزش باد در بین دره موجب انعکاس صدایی عجیب می‌‌شود. این مکان هم آرامش‌بخش است و هم کمی هیجان‌انگیز. توصیه می‌‌کنیم در سفر به قشم این دره را فراموش نکنید.

غار نمکدان؛ محبوب‌ترین دیدنی قشم

غار نمکدان با طور 6850 متر، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های قشم است و طولانی‌ترین غار نمکی دنیا محسوب می‌‌شود. با رفتن به این غار می‌‌توانید از تونل‌های پیچ در پیچ اب عبور کنید و قندیل‌های زیبا نمک را مشاهده نمایید. در صورت شرکت در تور قشم بازدید از این غار را فراموش نکنید.

غار خربس؛ غاری زیبا و عجیب

غار خربس یکی از زیباترین غارهای ایران است که 4 دهانه دارد. تمامی این دهان‌ها به هم راه داشته و جالب است بدانید که قدمت این غار به دوره مادها می‌‌رسد. قسمت اصلی غار به صورت طبیعی ساخته شده است؛ اما بخش‌هایی از آن نیز به دست انسان شکل گرفته است. برخی از افراد معتقد هستند که این غار در گذشته نوعی عبادتگاه بوده است؛ چرا که نقش و نگارهایی روی دیواره آن قرار دارد.

در قشم چه لباسی بپوشیم؟

به طور کلی اگر قصد شرکت در تور قشم و قشم گردی را دارید، به بهانه اینکه هوا گرم است تنها لباس‌های تابستانی نبرید. بهتر است در سفر به این جزیره برداشتن سویشرت نازک، کتانی، صندل، شلوارهای نخی، پیراهن و... را فراموش نکنید.

قشم گردی 3

چطور به قشم برویم؟

برای سفر به قشم راه‌های مختلفی وجود دارد که شامل سفر به قشم با ماشین شخصی، با قطار و با هواپیما است. اما بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای سفر به قشم، شرکت در تور قشم است. تورهای قشم اصولا با امکانات مختلف و قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای برگزار می‌‌شوند و فرصت قشم گردی را برای شما فراهم می‌‌کنند؛ بنابراین بهترین راه برای سفر به قشم هستند.

رزرو آنلاین تور قشم

به طور کلی سفر با تور قشم به این جزیره، سفری مناسب و مقرون به صرفه است که به شما فرصت بازدید از جاهای مختلف را می‌‌دهد. سایت لحظه آخر از جمله سایت‌های معتبر در خصوص برگزاری تورهای داخلی و خارجی است. برای مشاهده قیمت تور قشم به این سایت مراجعه کرده و با قیمتی مقرون به صرفه در این تور شرکت کنید.