24 دی 1402

معرفی سیم نسوز و روکش حرارتی و کاربرد آن

33 دفعه

در مکان هایی که حرارت بالا و جود دارد و الزام به عملیات برق رسانی میباشد مانند تابلو های برق که دمای زیادی تولید میکنند یا کوره های الکتریکی از سیم نسوز دو روکش بافت استفاده میشود.

سیم نسوز دو روکش چیست؟

سیم نسوز دو روکش یک محصول پیشرفته است که در صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی، صنایع فولاد، صنایع قیر و حتی در محیط هایی که نیاز به برق رسانی در شرایط دمایی بالا را دارند استفاده می‌شود. این نوع سیم دارای دو لایه محافظ می‌باشد که از جنس‌های مختلفی مانند سیلیکون و فایبرگلاس تشکیل شده است.

سیم نسوز و روکش حرارتی 1
یکی از مزایای این نوع سیم نسوز دو روکش افزایش ایمنی و پایداری است. این سیم‌ها به دلیل داشتن دو لایه محافظ، در برابر خوردگی، فشار و دماهای بالا مقاومت بیشتری دارند. همچنین، این سیم‌ها باعث کاهش احتمالات خطا و نقصان می‌شوند و عمر مفید بیشتری نسبت به سیم‌های تک‌ روکش PVC دارند.

جنس مغزی سیم نسوز دو روکش از مس خالص بوده که قلع اندود شده تا در برابر حرارت بالا مقاوم گردد. سیم نسوز دو روکش با استفاده از دو روکش مقاوم در برابر حرارت از جنس روکش سیلیکون در لایه اول و پوشش لایه بیرونی بافته شده از جنس فایبرگلاس (الیاف شیشه)  تولید میگردد.

در انواع رنگ ها و تا سایز 50mm موجود میباشد ، سیم نسوز یک محصول درجه یک و با کیفیت بالا میباشد که در صنایع صنعتی که حرارت محیط بسیار بالا است نظیر صنایع حرارتی ، خودرویی ، الکترو موتور ها، اجاق ها و کوره های الکتریکی ، ماشین های صنعتی و... کاربرد دارد.

این سیم ها علاوه بر مقاومت حرارتی بالا به علت استفاده از دو روکش ، مقاومت مکانیکال بالایی دارند و مناسب محیط های با استحلاک و حرارت بالا میباشند.

سیم نسوز فایبر گلاس

سیم های دو روکش در برابر گرما و حرارت بالا بسیار مقاوم هستند و بصورت دائم کار در دمایی 200 درجه و به صورت لحظه ای تا دمای 270 درجه میتوانند بدون هیچ گونه مشکلی جریان الکتریکی را از خود عبور دهند.

این سیم ها در وسایل و تجهیزات گرمایشی نظیر بخاری های برقی ، ماکروویو ها ، کرسی های برقی و پلوپز ها در مصارف خانگی و صنعتی بکار میروند.

سیم نسوز قلع اندود دو روکش در برق رسانی خودرو و ابزار آلات سنگین ، کارخانجات فولاد و مس ، و فرآوری قیر و ایزوگام کاربرد گسترده ای دارد.

در سیم کشی کف کش ها و الکترو موتور ها ، پمپ های آب ، دیگ های بخار ، و تجهیزات روشنایی که حرارت زیادی تولید میکنند استفاده از سیم نسوز دو روکش الزامی است.

برق ال جی توزیع کننده عمده سیم نسوز بوده و آماده ارائه خدمات مشاوره و فروش سیم نسوز دو روکش می باشد. جهت مشاوره و خرید سیم نسوز دو روکش فایبرگلاس با برق ال جی تماس حاصل نمایید.

شیرینک حرارتی یا Heat Shrinkable Tube،

نوعی ماده پلیمری است که قابلیت کاهش اندازه در پاسخ به حرارت را دارد. این فرآیند انقباض به منظور محافظت از سیم‌‌ها و کابل‌‌ها، ایجاد عایق بندی الکتریکی، و محافظت مکانیکی در برابر شرایط محیطی استفاده می‌شود. این فناوری در طیف گسترده‌ای از کاربردهای تجاری، صنعتی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روکش حرارتی

 کاربردهای شیرینک حرارتی تلهان :
محافظت الکتریکی: عایق‌بندی اتصالات و پیوستگی های الکتریکی.
محافظت مکانیکی: فراهم کردن یک لایه دفاعی خارجی برای مقاومت در برابر سایش، خراش، شیمیایی‌ها و ضربه.
عایق‌بندی: پوشاندن و عایق کردن سیم‌ها و کابل‌های برق در مقابل رطوبت و آب.
مهر و موم کردن: آب بندی اتصالات برای جلوگیری از نشت و ورود مایعات.
شناسایی: به کار بردن رنگ‌ها یا متون چاپ شده برای شناسایی مسیر کابل یا هدایت.
کاهش تنش: توزیع فشار و کاهش تنش در نقاط اتصال یا مفصل.

مزایای شیرینک حرارتی TELEHAN :

انعطاف‌پذیری: قبل از حرارت دادن دارای انعطاف فراوانی است و می‌تواند بر روی اجزاء با شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون نصب شود.
مقاومت عالی: در برابر دما، رطوبت، حلال‌های شیمیایی، اشعه UV و ساییدگی.
سهولت در استفاده: نصب آن سریع و آسان است، تنها با استفاده از یک هیت‌گان به سرعت شیرینک می‌شود.
آب‌بندی: کیفیت آب بندی عالی، مخصوصاً اگر با چسب که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است، استفاده شود.
دوام: روکش حرارتی TELEHAN عمر طولانی دارد و لازم نیست به طور مداوم جایگزین شود.
شفافیت : شیرینک‌ های حرارتی تلهان دارای رنگ بندی شفاف نیز هستند که امکان مشاهده اتصالات بدون نیاز به جدا کردن عایق را فراهم می‌کند.

فروشگاه برق ال جی توزیع کننده عمده روکش حرارتی تلهان بوده و آماده ارائه خدمات مشاوره و فروش روکش حرارتی TELEHAN میباشد. جهت خرید روکش حرارتی (وارنیش) تلهان با بخش فروش برق ال جی تماس حاصل نمایید.

آدرس فروشگاه مرکزی ABB جلیلی :

خیابان لاله زار جنوبی - پاساژ ادیسون - پلاک 16 - کالای برق ال جی (آقای جلیلی)
شماره تماس:   

02133948923 - 09934164649

 - 09107872779