21 -2664

سافاری چیست (Safari)؟

2642 دفعه

طبیعت گردی، رفتن به طبیعت و برقراری ارتباط با حیات وحشی که در آن است، آرزوی بسیاری از گردشگران در سرتاسر این کره خاکی است. وجود حوزه‌ای به نام سافاری است که به آسانی آرزوی این دسته از افراد را برآورده کرده است. در گذشته سافاری به منظور شکار حیوانات شاخص آفریقا انجام می‌شده اما هم اکنون سافاری نه تنها هیچ ارتباطی به شکار حیوانات و از بین بردن آن‌ها ندارد بلکه به فعالیت‌های مفید در جهت بقا و حمایت از حیوانات نیز بدل شده است.

طبیعتگردی

سافاری به معنای سفری کوتاه در دل طبیعت است که بیشتر با ماشین های مخصوص انجام می شود و می تواند در جنگل و یا در بیابان و کویرها انجام شود. امروزه سافاری صرفا در سفرهای کوتاه زمینی به منظور مشاهده و تصویربرداری از حیوانات در حالت طبیعی خودشان خلاصه می‌شود اما در دوران استعمار آفریقا، سافاری تعریف و مفهوم دیگری داشت. در آن زمان هدف سافاری جستجو در دل حیات وحش به صورت گروه‌های کوچک و شکار حیوانات بود. این تفکر اشتباه در مورد مفهوم سافاری، در آن زمان در قاره آفریقا ۱۱,۴۰۰ عدد از گونه‌های مختلف حیوانات شکار شدند که ۵۱۲ عدد از آن‌ها جزو حیوانات شاخص آفریقا بودند که شامل فیل‌ها، پلنگ‌ها، شیرها، بوفالوها، اسب‌های آبی و کرگدن‌ها می‌شد. در آن دوران شش عدد کرگدن سفید نیز شکار شد که در معرض خطر انقراض قرار گرفت.

طبیعتگردی

سافاری از آن دست تجربه هایی است که می تواند روحیه تان را از زمین تا آسمان تغییر دهد. سافاری می تواند این فرصت را به شما بدهد تا هم در محیط باشید و هم از نزدیک با حیوانات روبرو شوید، فرصتی برای دوستی با طبیعت. سافاری امروزه به تفریح محبوب افراد ماجراجو تبدیل شده است، اگر چه همه سافاری را با آفریقا می شناسند اما امروزه این تفریح در کشورهای دیگری مثل تایلند، دبی و حتی ایران خودمان هم وجود دارد.

طبیعتگردی

 در گذشته، برنامه ی شکار، بخشی از این تفریح محسوب می شود اما امروزه خوشبختانه دیگر چنین نیست و سافاری خلاصه می شود در لذت بردن از طبیعت و حیوانات همراه با مقدار بی نهایتی هیجان!

طبیعتگردی

خوشبختانه امروزه دیگر بعد منفی سافاری که همان شکار حیوانات بود حذف شده است و به جای آن، بعد دیگری یعنی عکس گرفتن از حیوانات و حیات وحش، پر رنگ شده است.  همچنین امروزه می توان به این تفریح به عنوان فرصتی برای کمک به  حیوانات هم نگاه کرد. وقتی این تفریح را می خواهید داشته باشید، باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. اکثر مکان هایی که این هزینه را دریافت می کنند، آن را صرف رسیدگی به حیوانات و محیط زیست و ساختن لانه و آشیانه برای حیوانات می کنند. پس اینجاست که می بینید تا چه حد می توانید در کمک به حیوانات موثر باشید. در واقع این تفریح مانند یک چرخه ی کامل است که در آن شما از بودن در حیات وحش و هیجانش لذت می برید و حیوانات هم فرصت زندگی پیدا می کنند  این یعنی کمک به تداوم سیکل.

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 15:44