06 مهر 1396

در خرید بلیط هواپیما به چه نکاتی توجه کنیم؟

2397 دفعه

اگر قصد سفری هوایی دارید همیشه خرید بلیط هواپیما یکی از دغدغه های سفر می باشد، در واقع  ایرلاین های زیادی به مقصد شما می روند ولی در هنگام خرید بلیط، تهیه بلیط ارزان هواپیما کمی سخت است.

وقتی در نظر دارید بلیط هواپیما تهیه کنید همیشه این سوال پیش می آید که این بلیط را در چه زمانی تهیه کنید تا برای شما هزینه کمتری داشته باشد، معمولا گفته می شود که بهترین زمان خرید بلیط ۴۵ تا ۵۰ روز قبل از زمان پرواز است اما رعایت این نکته همه جا و همه وقت جواب نمی دهد! گاهی شاید بهتر باشد که پرواز های برون مرزی که برنامه ریزی بلند مدتی دارند را حتی ۵ تا ۶ ماه زودتر رزرو کنید تا هزینه کمتری داده باشید.

همچنین در مواقعی که پروازها مسافران بسیاری دارند اگر خریدن بلیط هواپیما را به لحظات آخر موکول کنید گاهی مجبور می شوید نسبت به سایرین هزینه بسیار بیشتری را پرداخت کنید و شاید اصلا بلیط گیرتان هم نیاید، پس برای ایام تعطیلات و روزهای خاص اگر قصد سفر دارید و می خواهید قیمت بلیط هواپیما برایتان مناسب باشد، ماه ها زودتر به فکر خرید بلیط بیفتید.

یکی از کارهایی که افراد حرفه ای انجام می دهند، صرفه جویی در وقت است. آنها بلیط هایشان را آنلاین جستجو می کنند و آنلاین می خرند و به طور خلاصه کارهایشان را آنلاین انجام می دهند.

همچنین تحقیق کنید و ببینید مقصد شما چند فرودگاه دارد چون گاهی پرواز به سمت یک فرودگاه از دیگری ارزان تر است و اینطوری کلی می توانید هزینه سفر را کاهش دهید.

معمولا وقتی عبارت بلیط ارزان هواپیما به گوش می رسد، خیلی ها به یاد بلیط های لحظه آخری می افتند. بلیط های لحظه آخری آنهایی هستند که ایرلاین ها درلحظات آخر پرواز به دلیل پر نشدن همه ی صندلی ها تصمیم می گیرند تا صندلی ها را پر کنند و به همین دلیل هزینه ها را گاهی تا ۵۰ درصد و گاهی حتی بیشتر پایین می آورند. یک روش خوب دیگر این است که بلیط تان را از ۷ هفته قبل تر رزرو کنید، این روش به خوبی جواب می دهد.

در اکثر مواقع افرادی که می خواهند به جایی سفر کنند، ترجیح می دهند تا بلیط هواپیمایشان را دوطرفه بخرند که در واقع به نوعی از نظر روانی آسایش خیال و استرس کمتر است. اما پیشنهاد می کنیم بلیط های یکطرفه را هم در نظر داشته باشد. خوبی ای که بلیط های یکطرفه دارند این است که در صورتی که به هر دلیلی نتوانید در موعد مقرر برگردید، ضرر نکرده اید و علاوه بر این، می توانید بگردید و از بین بلیط های موجود، ارزن ترین آن را انتخاب کنید.

آژانس های مسافرتی گاهی تخفیف ها و مزایای ویژه ای را برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و تورهای مسافراتی ارائه می دهند که می توانید با عضویت در کانال ها و باشگاه ها از این تخفیف ها مطلع باشید تا اگر به کارتان آمد از آن ها استفاده کنید، این خیلی مهم است که خیلی زودتر از بقیه از تخفیف ها آگاهی پیدا کنید چون خیلی ها چشم انتظار این مزایای ویژه هستند و فرصت زود از دست می رود، پس همین حالا در خبر نامه های معتبر عضو شوید چون با استفاده از این تخفیف ها می توانید هزینه سفر را خیلی کاهش دهید.

 

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

 

آخرین ویرایش در سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 15:39