03 -2667

در بستن چمدان به چه نکاتی توجه کنیم؟

2481 دفعه

سفر کردن مثل هر چیزی در دنیا، قوانین خاص خودش را دارد. بهترین راه برای هرچه مختصر کردن لوازم و وسائل شخصی در طول سفر، تهیه‌ی فهرستی کامل از هر چیزی است که شما به آن نیاز خواهید داشت. خیلی از افراد از به یاد داشتن نکاتی برای بستن چمدان غافل می شوند و به همین دلیل هم در سفر با یک جابه جایی کوچک یا طی یک مسافت کوتاه از این طرف و آن طرف کردن چمدان هایشان در عذابند.

نکات بستن چمدان

سبک سفر کردن هنری است که همه ماجراجویان و علاقه‌مندان به گردشگری ندارند، در حالیکه با رعایت چند نکته ی ساده، می توان سفری راحت و هوشمندانه داشت. هنگامی‌که می‌خواهید چمدان سفرتان را ببندید، همه‌چیز به نظر ضروری می‌آید و باید همه‌چیز را همراه خودتان به سفر ببرید. ولی وقتی به مقصد موردنظرتان می‌رسید و سنگینی چمدان در فرودگاه و تاکسی شما را حسابی کلافه کرده است به این نتیجه می‌رسید که نباید چمدانتان را این‌قدر سنگین می‌کردید. حتی ممکن است که نیمی از وسایلی که همراه خود برده بودید پس از اتمام سفر بی‌استفاده مانده.

کافی است موقع بستن چمدان به این فکر کنید که عمر سفر کوتاه است. شاید به نظرتان بدیهی برسد اما باور کنید اگر در آن زمان به این موضوع فکر کنید، تاثیر عجیبی روی درست جمع کردن وسایلتان خواهد گذاشت در طول سفر شما باید چند دست لباس بردارید. مدیریت وزن بارها در حین سفر یعنی شما بدانید چه لباسی را باید در چه موقعیتی بپوشید. در بار شما لباس‌های سنگین‌وزن و سبک‌وزنی وجود دارد. در سفر باید لباس‌های سنگین‌وزن خود را بپوشید و لباس‌های سبک را داخل چمدان یا کیف خود قرار دهید تا حمل وسایلتان آسان‌تر باشد.

نکات بستن چمدان

اگر به سفر کاری می‌روید و مجبور هستید کت‌وشلوار بپوشید، کت‌وشلوار را در مسیر به تن کنید و آن را در کیف خود قرار ندهید تا کیف شما سنگین نشود. نكته بسيار مهم در بستن چمدان سفر این است که سبکترین وسایل را ته ساک و سنگین ترین ها را روی ساک قرار دهید. از نتیجه مثبت این عمل تعجب خواهید کرد.

نکات بستن چمدان

یکی از بخش های اجتناب ناپذیر هر سفر هم خرید سوغاتی است حالا یا برای خودتان و یا برای خانواده و دوستان و آشنایان! در این مورد هم کمی خلاقیت به خرج دهید، وسیله ای بخرید که هم سبک باشد و هم راحت بتوانید آن را حمل کنید.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، فهرستی از ملزومات مورد نیاز در مواقع خاص را هم ترتیب ببینید. این ملزومات شامل (کفش کوهنوردی و یا لباس شب برای حضور در مهمانی‌های رسمی می‌شود) پس از آن با مرور لیست می‌توانید وسایل غیرضروری را حذف کرده و چمدانی مختصر و مفید از وسایلی را که به طور حتم مورد نیازتان خواهند بود، در دست داشته باشید.

 

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 15:38