19 -2668

در انتخاب تور مسافرتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

2160 دفعه

امروزه افراد زیادی برای سفر رفتن یکی از تورهای آماده را تهیه می کنند تا دغدغه ی کمتری برای سفرهایشان داشته باشند.انتخاب تور مسافرتی گاهی باعث خشنودی و در برخی اوقات موجب نارضایتی می گردد. انتخاب تور مناسب یکی از کارهایی است که نیاز به دقت دارد تا افراد با کمترین نارضایتی مواجه شوند. در ادامه با راهنمای سفر همراه باشید تا نکات انتخاب تور مسافرتی را بررسی کنیم.

راهنمای سفر

برای اولین بار شخصی به نام توماس کوک اولین تور بزرگ گروهی را به راه انداخت و برنامه ریزی هایش را انجام داد. در ۵ جولای سال ۱۸۴۱ این سفر برای ۵۷ نفر از کارکنان راه آهن ترتیب داده شد و آنها  از لیچستر به لاگ بورو رفتند. پس از آن بسیاری از افراد به کار سازماندهی سفرهای گروهی روی آوردند.

راهنمای سفر

در ابتدا مقصد سفر خود را انتخاب کنید و بعد آنچه که می خواهید از خدمات گوناگون و انتخاب های متفاوت را مشخص کنید و بعد با آژانس مسافرتی تماس بگیرید.

یکی از خدمات آژانس های مسافرتی ارائه ی مشاوره در زمینه ی سفر است از این رو هر چه که دوست دارید بدانید را بپرسید. استفاده از تور به این معنا نیست که در تمام مراحل سفر با دیگر همسفران خواهید بود. برخی تورها صرفا خدمات اقامت و حمل و نقل را به شما ارائه می دهند و شما را در انتخاب گشت ها آزاد می گذارند. این گشت ها معمولا در محل هتل به شما ارائه می گردند و هزینه ای بابت آنها از شما دریافت می کنند.

راهنمای سفر

مسافرت با تور برای افرادی که زمان و علاقه ی کافی برای انجام برنامه ریزی سفر و رزرواسیون خدمات حمل و نقل، اقامت و گشت ها را ندارند و همچنین افرادی که به تازگی سفر می کنند و در بسیاری مسائل تازه وارد هستند مناسب است. از مزایای استفاده از تور ، هزینه های سفر را به ویژه در بخش حمل و نقل، بدون کاهش کیفیت تجربیات سفر، کاهش می دهد.

آژانس هایی هستند که به طور مستقیم اقدام به رزرو بخش های مختلف خدمات سفر می کنند و وابسته به شرکت دیگری نیستند.این آژانس ها را اصطلاحا آژانس مادر یا کارگزار می نامند. آژانس های دیگر، بسته های آماده شده توسط آژانس های مادر را به فروش می رسانند و اصطلاحا آژانس شناور نامیده می شوند.برای استفاده از خدمات تور، بهتر است به آژانس هایی که در همان نوع سفر یا در همان مقصد مورد نظر شما تخصص دارند مراجعه کنید.

حتما درباره ­ی آژانس مورد نظر خود به برخی سوالات پاسخ دهید؛ سابقه ی کار آژانس چند سال است؟ در در کدام کشور یا شهر خاص، تبحر ویژه ای دارد؟ کدام نوع سفر را به صورت تخصصی اجرا می کند؟ (یک روزه؟ چند روزه؟ طبیعت گردی؟ فرهنگی؟ داخلی یا خارجی؟)

راهنمای سفر

در مورد همه ی خدماتی که به شما ارائه می شود سوال کنید؛ بیمه، تعداد و نوع وعده های غذایی، نوع رستوران ها، نحوه ی اقامت، سیستم حمل و نقل، تعداد گشت ها و محل های مورد بازدید و هزینه های ورودیه اطلاعات کامل کسب کنید.

دانستن قیمت نهایی تور فایده ای ندارد، برخی آژانس ها قیمت های مثلا برای یک تور، قیمتی بسیار پایین تر از قیمت های معمول به شما ارائه می دهند. ممکن است به غیر از مبلغ پرداختی در مبدا مجبور شوید در مقصد نیز هزینه هایی را بپردازید. پس لازم است حواستان را جمع کنید و به همه ی تعاریف یک کارشناس اعتماد و اقدام به رزرو تور نکنید. شما می توانید در مورد تمامی خدمات نیز تحقیق کنید و با جستجوی نام هتل، رستوران و یا شرکت حمل و نقل در مورد خدمات آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. نظرات کاربرانی که از آنها استفاده کرده اند می تواند بسیار کمک کننده باشد. از شبکه های اجتماعی که آژانس مورد نظر شما در آن فعالیت می کند مطلع شوید و با مراجعه به صفحات آنها بازخورد مسافران قبلی را هم ببینید. این بازخوردها یک دید کلی نسبت به آژانس و فعالیت هایش به شما می دهد.

حتما برنامه ی سفر آماده شده ی آژانس را چک کنید شاید جاذبه ی مدنظر شما در برنامه نباشد و مجبور به تغییر بسته ی سفر شوید. سعی کنید توری را انتخاب کنید که از خدمات راهنمای محلی بهره می برد. اگر قصد خروج از کشور را دارید حتما از وجود یک راهنمای فارسی زبان نیز مطمئن شوید. همچنین شرایط انصراف از تور را بررسی کنید با توجه به اینکه هر آژانس قانون خاص خود را دارد. در برخی مواقع ممکن است در صورت انصراف کل هزینه ی شما از بین برود.

راهنمای سفر

در مورد حداقل و حداکثر تعداد همسفرانتان نیز سوال کنید. توجه داشته باشید که گروه های بزرگ تر در کنار اینکه دوستان بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد، تجمع بیشتر در کنار جاذبه ها ، همسفر شدن با سلایق مختلف و امکان نارضایتی از سفر را نیز فراهم می کند. به این مسئله هم توجه داشته باشید که وجود افراد بیشتر به معنای بهره ی کمتر شما از راهنمایی های یک راهنما است.

بعد از  بررسی کامل می توانید یکی از تورها را در یکی از آژانس های مدنظرتان انتخاب کنید. آژانسی را انتخاب کنید که با شما کاملا شفاف برخورد می کند.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 16:20