05 -2669

در آمادگی برای سفر به چه نکاتی توجه کنیم؟

2772 دفعه

راهنمای سفر

زمانی که در گیر و دار آماده شدن برای یک سفر ایده آل باشید، آنچه که مهم است برنامه‌ریزی مناسب برای سفرتان می باشد تا بتوانید همه‌ی وسایل مورد نیاز  را به همراه خود ببرید، به طوریکه حمل و نقل آن نیز راحتتر باشد.

به طور کلی هنگام سفر باتوجه به اینکه مقصد سفر کجاست و مکانی که برای سفر انتخاب می‌کنیم چه لوازم و ملزوماتی را می‌طلبد؟

گردشگران با تجربه بر این باورند که جمع کردن وسایل یک هنر است، هنری که سفر را برای شما بسیار هموار و آسان می‌کند. در اینجا به نکات مهمی می‌پردازیم که هنگام جمع کردن وسایل اهمیت دارند. بر این اساس همواره نکات بسیار مهمی وجود دارند که می‌توانند ما را در آماده شدن برای سفر یاری دهند.

لوازم کمتری برای سفر بردارید

بهترین راه برای اینکه سبک سفر کنید این است که ابتدا شما از تمامی وسایلی که می‌خواهید همراه خود داشته باشید، لیستی تهیه کنید. سپس سعی کنید ابزار غیر ضروری را از لیست کنار بگذارید. مهم‌ترین نکته ای که وجود دارد این است که در تمام مسیر (داخل فرودگاه، قطار، اتوبوس و اتاق هتل) این وسایل را به همراه دارید. اگر برای مدت طولانی سفر می کنید ، پس سعی کنید حداقل لباس ممکن را به همراه خود ببرید و به جای آن مواد شوینده همراه داشته باشید تا بتوانید آنها را بشویید.

راهنماسفر

لوازم ضروری را در کیف دستی حمل کنید

در سفرهای بین‌المللی با توقف‌های زیاد، همیشه احتمال مفقودی وسایل وجود دارد، بنابراین بهترین راه این است که برای گذارندن یک یا دو روز بدون چمدان‌های خود آمادگی داشته باشید تا شرکت هواپیمایی پیگیر لوازم شما باشد. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، داروها، لوازم آرایش ضروری و وسایل با ارزش خود را در کیف دستی جای دهید و همچنین یک دست لباس مناسب برای تعویض در کیف دستی‌تان همراه داشته باشید.

وسایل ارزشمند خود را یک جا نگذارید

زمانی که وسایل خود را برای سفر آماده می‌کنید، کارت‌های بانکی، پول نقد، چک، کارت‌های اعتباری، پاسپورت و دیگر کارت‌های شناسایی را در مکان‌های مختلف بگذارید. هر چقدر هم که مراقب باشید‌، کیف‌تان ممکن است گم یا دزدیده شود. در اینصورت حتی اگر اتفاقی افتاد نیز تمامی اجناس با ارزش خود را از دست نداده اید. همچنین پیشنهاد می‌شود از پاسپورت،کارت‌های شناسایی و بلیط ۲ فتوکپی تهیه کنید و یکی را در اختیار یکی از همراهان خود بگذارید. بهتر است مدارکتان را در حساب ایمیل خود ذخیره کنید در اینصورت از هر مکانی به آنها دسترسی دارید.

راهنماسفر

برای هرگونه آب و هوا آمادگی داشته باشید

به این نکته توجه داشته باشید که بررسی کردن آب و هوای مقصد شما بسیار مهم است، با این وجود پیشنهاد می‌شود که برای آب و هواهای ناگهانی نیز آماده باشید.

وسایل خود را از خیس شدن محفوظ نگه دارید

بعضی از لوازمی که به همراه دارید مانند بطری‌های شامپو، لوسیون‌ها، مواد شوینده و ... حاوی مایعات هستند که احتمال نشت دارند،که ممکن است همه وسایل‌تان را خیس و لکه‌دار کنند. بنابراین می‌توانید با انتقال همه‌ی این مایعات به جعبه‌های کوچک و در اندازه‌های مسافرتی، خیال خود را از نشت این مواد به لوازمتان راحت کنید.

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 16:18
محتوای بیشتر در این بخش: « کوچ سرفینگ در ایران کوله گردی »