02 فروردين 777

خواب راحت در هواپیما

2331 دفعه

یکی از سخت‌ترین بخش‌های سفر با هواپیما خوابیدن هنگام پرواز است مخصوصادر پروازهای طولانی مدت باعث می‌شود تا خستگی پرواز دوچندان شود و با انرژی لازم به مقصد نرسید. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای سفر راحت و کوتاه با هواپیما، با ماشین شخصی یا قطار سفر کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

خواب راحت در هواپیما

خواب کافی در هواپیما به شما وقت بیشتری برای استفاده از سفرتان می‌دهد به خصوص در پروازهای صبح زود که روز طولانی‌تری دارید و می‌توانید مدت زمان بیشتری را به انجام برنامه‌های خود در سفر اختصاص دهید.

خواب راحت در هواپیما

واژه «پرواز چشم قرمز»Red eye flight) ) که درباره پروازهای آخر شبی است که از غرب به سمت شرق می‌روند نیز به همین مفهوم اشاره دارد. در این پروازها به دلیل حرکت مسافر در جهت گردش خورشید، مسافران شب کوتاه‌تری دارند و وقتی به مقصد می‌رسند صبح است. به همین خاطر داشتن خواب راحت در هواپیما برای مسافران چنین پروازهایی بسیار مهم است.



خواب راحت در هواپیما

 اگر قصد سفر با هواپیما دارید و می‌خواهید هنگام پرواز خسته و سردرگم نباشید و در هواپیما راحت بخوابید لازم است به نکاتی در این مورد توجه داشته باشید:

  1. لباس گشاد بپوشید؛ پوشیدن لباس راحت و گشاد از عواملی است که روی کیفیت خواب شما تأثیر زیادی می گذارد. چون لباس تنگ باعث اختلال گردش خون در رگ های شما می شود و خواب راحت را از شما سلب می کند.
  2. صندلی های جلویی هواپیما را انتخاب نکنید؛ طبق تحقیقات صورت گرفته توسط ایزی جت، بیشتر مسافران به دنبال رزرو صندلی های جلوی هواپیما هستند، چرا که فکر می کنند با نشستن روی این صندلی ها می توانند پس از فرود هواپیما زودتر از آن خارج شوند. اما اگر می خواهید خواب راحتی داشته باشید بهتر است صندلی های جلوی هواپیما را انتخاب نکنید چون به دلیل نزدیکی به دستشویی و قسمت خدمات، رفت و آماد به آنجا زیاد است و آرامش نخواهید داشت.
  3. کفش راحت بپوشید و پاهای خود را آویزان نکنید؛ این موضوع بیشتر شامل افراد قد کوتاه می شود. از آنجا که ممکن است هنگام نشستن روی صندلی هواپیما پای شما به زمین نرسد، بهتر است یک کیف زیر پایتان بگذارید تا هنگام خوابیدن اذیت نشوید.
  4. غذای سبک بخورید؛ به جای خوردن غذای سنگین سعی کنید میان وعده های سبکی بخورید که به خوابتان کمک می کند.
  5. قهوه، چای و مواد کافئین دار ننوشید؛ قهوه و چای به خاطر داشتن کافئین هوشیاری شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش تمرکزتان می‌شود.
  6. کمی دمنوش آرام بخش بنوشید؛ عموما انواع چای های گیاهی مثل چای سبز به این خاطر که بدون کافئین هستند خاصیت آرامش بخش دارند و شما را خواب‌آلوده می کنند.

    برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 16:07