23 مهر 1398

جاهایی که در قشم باید ببینیم

1051 دفعه

 جزیره قشم که در سواحل استان هرمزگان واقع شده است مکان مناسبی برای گردشگران در فصول سرد سال و اوایل بهار می باشد. مهمترین و معروفترین جاهای دیدنی قشم عبارتند از : جزیره هرمز ، جزیره هنگام ، جزیره ناز ، دره تندیس ها ، روستای گوران ، تنگه چاهکوه ، جنگل حرا ، بندرلافت و دره ستاره گان. اگر قصد سفر به قشم دارید حتما از جاهای دیدنی قشم دیدن کنید.

جاهایی که در قشم باید ببینیم

یکی از معروف ترین و شناخته  شده ترین جزایر ایران و سواحل دریای عمان و خلیج فارس جزیره قشم می باشد. جزیره زیبای قشم با وجود وسعت نه چندان زیاد در مقایسه با شهر ها ، از لحاظ  جاهای دیدنی و مکان های گردشگری و تفریحی غنی می باشد. از جمله جاهای دیدنی قشم که در این مطلب برای علاقمندان به سفر و گردشگری معرفی می کنیم جنگل حرا و جزیره ناز می باشد.

جنگل حرا کجاست؟

جنگل حرا از مهمترین جاهای دیدنی قشم است که مساحتی در حدود 22 هزار کیلومتر دارد در استان هرمزگان و سواحل جنوبی ایران و در نزدیکی جزیره زیبای قشم واقع شده است. در منطقه ای که جنگل حرا در آن واقع شده است درختانی کمیاب وجود دارد که تحت حفاظت قرار گرفته اند. بخش قابل توجهی از جنگل حرا در جزیره قشم و به فاصله 60 کیلومتر واقع شده است.

جنگل حرا کجاست؟

ویژگی های جنگل حرا قشم :

از ویژگی های جنگل حرا قشم که آن را منحصر به فرد کرده است درختانی به نام حرا است. از ویژگی های درختان جنگل حرا قشم می توان به سازگاری درختان حرا با آب شورمنطقه طی میلیونها سال اشاره کرد. که بعد از گذشت این مدت زمان طولانی درختان حرا جنگل حرا قشم به خوبی با آب و هوای منطقه سازگاری پیداکرده است. جالب اینجاست که پوست درخت حرا جنگل حرا قشم این قابلیت را دارد که آب شور دریا را جذب کند و نمک آن را دفع کند همین خصلت درختان جنگل حرا قشم آن ها را به آب شیرین کن های طبیعی معروف کرده است. همیشه سبز بودن خاصیت دیگر درختان جنگل حرا قشم می باشد. ارتفاع درختان جنگل حرا قشم به 3 تا 6 متر می رسد.

دیدنی های جنگل حرا قشم :

از جمله دیدنی ها و تفریحات جنگل حرا قشم این می باشد که سطح آب منطقه ای که جنگل حرا دران واقع شده همواره در حال جزر و مد است. در زمان مد درختان حرا جنگل حرا قشم زیر آب می روند و در حالت جزر تصور می کنید جنگل در یک بیابان خشک بوجود آمده است. از آنجایی که درختان جنگل حرا قشم شرایط مناسبی دارند درنتیجه محل زیست ایمنی برای پرندگان مهاجر گرمسیری می باشد. بنابراین جنگل حرا قشم به عنوان یک منطقه ناب برای پرنده نگاری و علاقمندان به مشاهده گونه های مختلف پرندگان محسوب می شود.

بهترین زمان سفر به جنگل حرا قشم :

برای رفتن به جنگل حرا قشم بهترین فصل و زمان اواسط پاییز تا اردیبهشت می باشد. جهت اسکان میتوانید از اقامتگاه های بومی گردی منطقه استفاده کنید. تنها راه رفتن نیز راه آبی می باشد و  از راه خشکی چنین امکانی وجود ندارد. جهت بازدید باید فقط با کمک ناخدایان با تجربه راهی شوید.

جزایر ناز کجاست؟

اولین چیزی که به شما بگویم اینکه اگر تا به حال عجایب هفتگانه قشم به گوشتان خورده باشد باید بگویم جزایر ناز جز عجایب هفتگانه قشم است. جزایر ناز که از مهمترین جاهای دیدنی قشم به شمار می رود در مجموع حدود 3 هکتار می باشد از 2 جزیره تشکیل شده است از اسکله صیادی در غرب تا صخره لاک‌پشت‌ها در شرق امتداد دارد. بیشترین ارتفاع جزایر نار حدود 10 متر و مربوط به صخره ها می باشد. جزایر نار با یک پهنای گلی به ساحل وصل می شوند.

جزایر ناز کجاست؟

دلیل شگفتی این جزیره :

موقع مد، این جزیره‌ها از ساحل فاصله می‌گیرند و موقع جزر به ساحل وصل می‌شوند، یعنی که با پای پیاده می‌شود فاصله ساحل تا جزیره‌ها را رفت و برگشت و در مسیر، خرچنگ‌ها، ستاره‌های دریایی، طوطیاها و همینطور ماهی‌ها و عروس‌دریایی‌هایی را دید که تا همین چند دقیقه پیش زیر آب بودند و حالا هویدا شده‌اند.

جزایر ناز نصف روز در آب است و مابقی روز وصل به خشکی می‌شود. اگر سطح آب دریا بالا رود جزایر ناز فقط در ساحل قشم قابل دیدن هستند اگر سطح آب پایین رود یک مسیر باریکی از ساحل تا جزایر ناز ایجاد می شود. این مسیر امکان پیاده روی دارد. دلیل معروف شدون 2 جزیره به جزایر ناز نیز همین است که مدام به ساحل وصل و جدا می شوند.

در ساحل کناری جزایر ناز پارکینگ بزرگی برای کسانی که با خودرو شخصی سفر می کنند ایجاد شده است. اطراف پارکینگ فروش غذا و صنایع دستی از جمله  سمبوسه ، دستنبد و گردنبد و صدف توسط محلی ها به راه افتاده است.

تفریح در جزایر ناز :

اصلی ترین تفریح در جزایر نار شترسواری می باشد.

تفریح دیگر در جزایر نار غواصی است .

دیگر تفریحات : پاراگلایدر سواری در آسمان  ، جت اسکی ، قایق سواری

اگر بلد نیستید نگران نباشید مربیانی برای آموزش شما هستند.

 بهترین زمان و فصل برای سفر به جزایر ناز:

اوایل بهار و دو فصل پاییز و زمستان بهترین زمان است.

برای رفتن به جزایر ناز به علت جزر و مد خلیج فارس محدودیت داریم .

فقط زمانی که آب دریا پایین است امکان دارد.

مسیر رفتن به جزایر ناز :

برای رفتن از قشم به جزایر نار 2 راه وجود دارد .

مسیر اول قشم به جزایر نار از جاده مشترک با دره ستاره ها میباشد که حدود  ۲۴ کیلومتر است.

مسیر 2 از سمت شهر درگهان است که از این شهر 2 انتخاب برای رفتن به جزیره ناز دارید.

همانطور که دیدید قشم پر دیدنیهایی فوق العاده جذاب دارد که باید از نزدیک دید ، لذتی که فراموش کردنش راحت نیست ، برای هماهنگی و برنامه ریزی سفر میتوانید از تور قشم فارا گشت استفاده کنید ، سالهای زیادیست که با یاری خداوند بینهایت مهربان مجری اصلی تور با بالاترین درصد رضایت مسافرین هستند.

 

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 16 بهمن 1398 15:14