21 آذر 1402

نزدیک گردی راهکاری جذاب برای افراد پر مشغله

66 دفعه

به نظر شما افراد پر مشغله که وقت تفریح و گردش ندارند، چه کار کنند؟ احتمالاً اصطلاح نزدیک گردی برای شما تازگی داشته باشد. پیشنهاد ما به افراد پر مشغله این راهکار جذاب است.

حال این سؤال برای شما پیش می‌آید که نزدیک‌گردی چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟ ایده‌ای درباره این سؤال ندارید، توجه خود را به مطلب جلب کنید تا درباره این راهکار جذاب صحبت کنیم. قطعاً بعد از این مقاله با دید گسترده‌تری به موضوع گردش می‌نگرید.

نزدیک گردی

نزدیک گردی چیست؟

در قدم اول این سؤال شما را بررسی می‌کنیم که نزدیک‌گردی چیست؟ این کلمه برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی وارد لغت نامه شد؛ اما همراه این لغت باورها و رسوم جذابی وارد زندگی مردم شد و منجر به شناخت بهتر دیدنی‌های اطرافمان گردید.

این ترفند در مواقعی مورد استقبال قرار می‌گیرد که شرایط گشت و گذار در شهرهای مختلف و طبیعت وجود نداشته باشد. اگر شما شرایط سفر نداشتید، این نوع گشت و گذار را انتخاب کنید که بهترین تصمیم است.

مزایای نزدیک گردی

این موضوع  بیش از یک دهه است که در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن استقبال ویژه‌ای شده است. قطعاً این راهکار مزایایی داشته است که در طی این یک دهه مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرد است.

اولین و مهم‌ترین مزیت، هزینه‌های بالای سفر است. با توجه به شرایطی که وجود دارد، یک سفر معمولی هم نیاز به صرف هزینه زیادی دارد؛ اما این نوع گردش دغدغه هزینه را برطرف می‌کند. اغلب کارمندان از این موضوع شاکی هستند که با محدودیت کاری که دارند، فرصت سفر و خوش گذرانی را پیدا نمی‌کنند.

با سفر نزدیک نیازی به مرخصی و خروج از شهر ندارید و می‌توانید بعد از پایان ساعت اداری مشغول شوید. از دیگر مزایای این فرصت تفریحی می‌توان به کاهش آلودگی هوا اشاره کرد. قطعاً به این موضوع واقف هستید که هر چقدر تعداد خودروهایی که در جاده هستند، کمتر باشد؛ میزان صدمه به طبیعت کاهش پیدا می‌کند.

آمار تصادفات جاده‌ای در تعطیلات چندین برابر افزایش پیدا می‌کند و این به دلیل افزایش تردد خودروها در سطح شهر است؛ اما خوشبختانه با این نوع سفر آمار تصادف کاهش چشمگیری پیدا می‌کند؛ زیرا نیازی به ماشین ندارید.

فعالیت‌های نزدیک گردی

شاید با خودتان فکر کنید که نزدیک‌گردی یعنی اینکه بدون هیچ تحرکی در خانه بمانید و فعالیت‌های کسل کننده انجام دهید؛ اما به کمک راهنما سفر به ایده‌های خلاق و هیجان انگیز دست پیدا می‌کنید. در ادامه درباره فعالیت‌هایی که در این نوع سفر انجام می‌شود، صحبت می‌کنیم.

تور گردی در شهرهای خودتان

در مواقعی که از لحاظ مالی و وقت در محدودیت قرار دارید و هوس سفر کرده‌اید، فقط کافی است که در تورهای شهر خود شرکت کنید. با کمک این تورها با جنبه‌های مختلف شهر خود که تابه‌حال به آن توجه نکرده‌اید، آشنا می‌شوید.

کشف مناطق جدید

امروزه با توجه به اینکه مشغله‌های کاری افزایش پیدا کرده و اغلب افراد درگیر کار هستند، طبیعی است که با مناطق مختلف زادگاه خود آشنایی نداشته باشند. حال این سؤال برای شما پیش می‌آید که چگونه نقاط مختلف شهر خود را پیدا کنیم؟

اولین و ساده‌ترین راهی که می‌توانید توسط آن به جستجو در شهر خودتان بپردازید، پیاده روی است. پیاده روی در سطح شهر کمک می‌کند که با مردم محلی ارتباط بیشتری برقرار کرده و بهتر نقاط مختلف شهر نظیر بازار، موزه، پارک و... را تماشا کنید.

راه بعدی که نزدیک گردی را برای شما لذت بخش می‌کند، شرکت در تورهای موضوعی یا پیوستن به گروه‌های مورد علاقه خودتان است. شرکت در تورهای مختلف باعث می‌شود که شما جستجوی عمیق‌تری در سطح شهر داشته باشید و با تاریخچه و سرگذشت شهر خود آشنا شوید.

تجربه رستوران‌های جدید

به جرئت می‌توان گفت که یکی از لذت‌های سفر تجربه غذاهای مختلف است. شما می‌توانید با این نوع سفر به رستوران‌های مختلف محلی یا بین‌المللی بروید و مزه‌های جدید را بچشید. این مزه‌های جدی تا ابد در ذهن شما هک می‌شوند.

تماشای فیلم‌های نوستالژی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از اوقات فراغت خود لذت ببرید، تماشای فیلم‌های جدید یا نوستالژی در خانه یا سینما است. یک فیلمی را انتخاب کنید که برای شما حس و حال خوبی را ایجاد می‌کند، سپس با جمعی از دوستان و اقوام خود آن را تماشا کنید.

خواندن کتاب‌های متفاوت

کتاب همیشه در لیست پیشنهادی گذراندن اوقات فراغت قرار دارد. شما می‌توانید با قدرت ذهنی و یک کتاب جذاب در زمان سفر کنید؛ به خصوص اگر کتاب انتخابی شما پر از چالش‌ها و صحنه‌های هیجان انگیز باشد.

خواندن کتاب های متفاوت

برپایی کمپینگ‌های خانه‌ای

آیا محیط زندگی شما حیاط یا پشت بام دارد؟ اگر منزل شما این آپشن را دارد، یک هیچ از بقیه جلو هستید. با استفاده از یک چادر مسافرتی و زیر انداز می‌توانید حس و حال مسافرت و اردوهایی خانوادگی را به اعضای خانواده خود منتقل کنید.

حتی برای اینکه این حس خوب شما تکمیل‌تر شود، می‌توانید اجاق‌های هیزمی را برپا کنید و چای هیزمی و غذاهای ساده درست کنید. استراحت در زیر نور ماه یا خورشید کل خستگی‌های شما را از بین می‌برد.

برپایی کمپینگ های خانه ای

سخن پایانی

برخی از افراد گمان می‌کنند که بعد از کار دیگر زمانی برای تفریح نخواهند داشت؛ اما باید گفت که به کمک راهنما سفر این معضل به راحتی برای آنها حل می‌شود. نزدیک گردی یکی از راه‌حل‌های جذاب و منحصر به فردی است که افراد شاغل یا خانه داری که به دنبال تجربه جدید هستند، استفاده می‌کنند.

سؤالات متداول

۱. نزدیک گردی چیست؟

ایده جدید برای افرادی که امکان تفریح در دل طبیعت یا شهرهای مختلف را ندارند.

۲. چگونه با نقاط مختلف شهر خود آشنا شویم؟

پیاده روی، شرکت در تورهای موضوعی و ارتباط با مردم محلی

۳. نزدیک گردی چه مزایایی دارد؟

کاهش هزینه‌های سفر، کاهش آلودگی و تصادفات جاده‌ای

آخرین ویرایش در سه شنبه, 21 آذر 1402 00:31