06 دی 1402

ارزانترین کشور‌های اروپایی برای سفر کردن

56 دفعه

آیا با ارزانترین کشور‌های اروپایی برای سفر آشنا هستید؟ معمولاً زمانی که سخن از سفر‌های اروپایی به میان می‌آید ذهنیت همه به سوی سفر‌های گران قیمت و لوکس کشیده می‌شود؛ اما واقعیت این است که در میان کشور‌های اروپایی نیز کشور‌هایی وجود دارند که می‌توانید سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به آن‌ها تجربه کنید.

اگر این موضوع برایتان غیر قابل باور است، تنها کافی است تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با ارزانترین کشور اروپایی برای سفر آشنا شوید.

مجارستان؛ معروف به پاریس شرق

مجارستان کشوری زیبا در اروپای مرکزی است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی چند صد ساله به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل شده است. شما می‌توانید در سفر بهاره یا پاییزه به این کشور از خیابان‌های شلوغ، بنا‌های به‌جامانده از دوران کهن و معماری بی‌نظیر ساختمان‌ها لذت برده و غذا‌های جدید و نوشیدنی‌های متنوعی را بچشید. به طور کلی مجارستان از ارزانترین کشور‌های اروپایی برای سفر است و هزینه معقول و مناسبی دارد.

جمهوری چک؛ عروس اروپا

به جرئت می‌توان جمهوری چک با پایتخت معروف آن یعنی پراگ را به عنوان ارزانترین کشور اروپایی برای سفر معرفی کرد. در این کشور هزینه خورد و خوراک و محل اقامت بسیار مقرون به صرفه است. اگر به این کشور سفر کردید، حتماً از قلعه‌های تاریخی و پارک‌های ملی فراوان آن دیدن کنید.

شهر‌های گردشگری جمهوری چک شامل الوموتس، کوتناهرا، تلچ، برنو و غیره هستند. بهترین فصل برای بازدید از این کشور اواخر بهار و اوایل پاییز است.

لهستان؛ کشوری با جاذبه‌های حیرت انگیز

لهستان و پایتخت آن شهر ورشو هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان هستند. اما اگر در فصل‌های کم گردشگر به برخی شهر‌های لهستان همچون لوبلین، مالبورک و تورون سفر کنید، می‌توانید سفر ارزان قیمتی داشته باشید.

این کشور مملو از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و شهر‌های ساحلی مختلف است که دیدنی‌های بسیار جذابی برای گردشگران داشته و از معروف‌ترین آن‌ها باید به معدن نمک، قلعه مالورک، پارک لازینکی، دریاچه مورسکای اکو و غیره اشاره کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارزانترین کشور‌های اروپایی برای سفر و شناخت شرایط و هزینه‌های سفر می‌توانید به سایت راهنما سفر مراجعه کنید.

لیتوانی؛ یک کشور جنگلی زیبا

اگر به دنبال بهترین کشور ارزان برای سفر هستید، مسلماً لیتوانی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. لیتوانی در شمال شرق اروپا قرار گرفته و از آب و هوای ملایم و معتدل و مناطق جنگلی بسیاری برخوردار است.

اگر به فکر صرفه جویی در هزینه‌های خود هستید، حتماً در اواخر بهار و تابستان به این کشور و شهر‌های گردشگری آن یعنی پلاتلای، تراکای، آنیکشیای و غیره سر بزنید.

پرتغال؛ کشوری آرام و زیبا

این کشور جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری داشته و با توجه به اقامتگاه‌های ارزان در شهر‌های مختلف آن گزینه مناسبی برای یک سفر ارزان به اروپا است.

این کشور آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر به این شهر زیبا و رؤیایی به محله‌های رنگارنگ شهر لیسبون، کاخ ملی پنا، آکواریوم لیسبون، ساحل لیسبون، قلعه بلیم، صومعه مسیح و غیره سر بزنید. بهترین فصل سفر به پرتغال بهار و پاییز است.

اگر به دنبال بهترین کشور ارزان برای سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مطالب وب‌سایت راهنما سفر سر بزنید.

اسپانیا؛ آفتاب گرفتن در سواحل جذاب

برخی شهر‌های اسپانیا همچون بارسلونا، مادرید، والنسیا، گرنادا، تولدو و غیره هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

جزایر مشهور قناری از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا هستند و بهتر است برای بازدید از آن‌ها در اواخر بهار و اوایل پاییز به اسپانیا سر بزنید. هزینه سفر به این کشور مقرون به صرفه و مناسب بوده و می‌تواند تجربه خاص و خاطره انگیزی برای شما باشد.

آلبانی؛ تجربه یک سفر به‌یادماندنی

آلبانی از دیگر کشور‌های ارزان اروپایی است که شما می‌توانید در پایتخت آن یعنی شهر تیرانا ‌هاستل‌هایی با هزینه هر شب ۹ دلار اجاره کنید. هزینه خورد و خوراک نیز در این کشور ارزان بوده و برای هر وعده غذایی تنها به ۵ دلار نیاز خواهید داشت.

یک سوم این کشور از جنگل‌های سرسبز پوشیده شده و از لحاظ گونه‌های گیاهی بسیار غنی است. از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی آلبانی باید به برج آسمان تیرانا، بازارچه سنگی، قلعه آپولونیا و غیره اشاره کنیم.

سخن پایانی

درست است که سفر به کشور‌های اروپایی معمولاً هزینه‌های بالایی دارد؛ اما در قاره اروپا کشور‌هایی نیز وجود دارند که سفر به آن‌ها هزینه چندانی نداشته و می‌تواند تجربه بسیار شیرین و لذت بخشی برایتان رقم بزند. اگر به دنبال بهترین کشور ارزان برای سفر هستید، ما در این مطلب کشور‌های اروپایی ارزان را به شما معرفی کردیم.

سؤالات متداول

۱. ارزانترین کشور اروپایی برای سفر کدام است؟

مجارستان، جمهوری چک، لیتوانی، لهستان، اسپانیا، پرتغال و غیره

۲. بهترین زمان برای سفر به پرتغال چه زمانی است؟

فصول بهار و پاییز

۳. بهترین شهر‌های لهستان برای گردشگری کدام‌اند؟

کراکوف، روکلا، تورون، سوپوت و غیره

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 06 دی 1402 14:59
محتوای بیشتر در این بخش: « راز پنهان باغ‌های معلق بابل