28 فروردين 1403

معرفی 4 جای بکر و جدیدی که تو فصل بهار باید ببینی

29 دفعه

پیشنهاد 4 جای بکر ایران در بهار

یکی از بهترین مزیت های ایران چهار فصل بودن آن است، یعنی هر زمان، قصد سفر کنید، فرقی نمی کند در چه فصلی یا چه ماهی، همیشه مقاصد جذابی برای گردشگری پیدا خواهید کرد. اگر تجربه سفر در بهار، خصوصا اردیبهشت ماه را داشته باشید این حرف را تایید خواهید کرد که بهار را می توان به عنوان بهترین و لذت بخش ترین فصل برای سفر معرفی کرد. بعد عبور از زمستان سرد گذشته، در فصل بهار درختان شکوفه می‌دهند و آب و هوای دلپذیری که در کشور شکل می‌گیرد، قابل وصف نیست. اگر قصد سفر در بهار دارید و هنوز مقصدی در نظر نگرفته اید تا انتهای این مقاله را دنبال کنید و جذاب ترین جاهای بهاری ایران را بشناسید و فرصت سفر به آن ها را از دست ندهید.

1_ اولسبلنگاه گیلان

استان گیلان یکی از محبوب ترین و پر مسافر ترین استان های کشورمان ایران است. هر ساله در فصل بهار، بسیاری از مردم، به این استان سفر می‌کنند و از جاذبه های بهشت ایران لذت می‌برند. یکی از مناطق بکر و کمتر شناخته شده استان گیلان، اولسبلنگاه است. اولسبلنگاه مکانی کاملا بکر و دست‌نخورده است، بنابراین اگر می‌خواهید از مناظری خلوت، تمیز، با آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازهای سرسبز لذت ببرید، حتما در فصل بهار به اولسبلنگاه سفر کنید. اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم این شهر آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند و تعدادی از آنها هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می‌آورند. ییلاق اولسبلنگاه که در ارتفاع 1490 متری از سطح دریا قرار دارد بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و با کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگی در میان طبیعت گیلان، از گردشگران دلبری می‌کند.

اولسبلنگاه گیلان

2_ جزیره مارو هرمز

یکی از بکر ترین و زیباترین جزایر ایران، جزیره مارو هرمز است. این جزیره که به جزیره شیدور نیز  یکی دیگر از جزایر دیدنی و بکر استان هرمزگان است. این جزیره وسعت زیادی ندارد و مساحت آن چیزی در حدود ۹۸ هکتار یا یک کیلو‌متر مربع است. فاصله این جزیره تا جاهای دیدنی اطراف آن مثل بندر لنگه چیزی در حدود ۱۷۲ کیلومتر و با جزیره لاوان ۱.۵ کیلومتر است. این جزیره آنقدر بکر و ناشناخته است که هیچ سکنه ای ندارد و فقط گردشگرانی که به مناطق بکر و کمتر دیده شده علاقه دارند به این جزیره سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر به این جزیره  در فصل بهار است. پس چه زمانی بهتر از فصل بهار؟!
شما در جزیره مارو مشغول تفریحاتی مثل شنا‌کردن درون آب‌های شفاف و ذلال مارو شوید. همچنین می‌توانید در شن‌های سواحل شیدور قدم بزنید و از صدای آرامش بخش امواج آب و شن‌های گرم لذت ببرید. علاوه بر این شما می‌توانید با داشتن وسایل مخصوص از آب ماهی بگیرید و در کنار آب مشغول به پختن ماهی‌های خوشمزه جنوب شوید.
جزیره مارو هرمز

3_ شلالدون گچساران

اگر دوست دارید در فصل بهار به یک جای خاص و بکر سفر کنید، شلالدون می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. منطقه گردشگری شلالدون در هفت کیلومتری شهر باشت و مسیر ارتباطی جاده ترانزیت گچساران به شیراز قرار دارد. این منطقه با طبیعت سرسبز، دل‌انگیز و پوشش گیاهی جنگلی وسیع از تپه ماهورها و دره‌های زیبایی تشکیل شده که در سال‌های اخیر میراث فرهنگی با ایجاد کمپینگ، اقدامات اولیه تفریحی را فراهم کرده است. این سرزمین زیبا و دلنشین انسان ها را به مهرورزی و همدلی فرا می خواند. در فصل بهار گردنه شلالدون در مسیر جاده ارتباطی اهواز- شیزار و کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوب کشور با منظره های سرسبز و جذابش مکان انتخابی گردشگران خاص پسند است. در این منطقه رویایی، شکوفه درخت های بادام در میان سرسبزی دشت، منظره و ویوی دلپذیری برای مسافران به وجود می‌آورد.

4_ کوه مریخی چابهار

به گفته سایت گردشگری باماگردی، یکی از بکر ترین و زیباترین مناطق گردشگری ایران، شهر چابهار استان سیستان و بلوچستان است. اگر قصد دارید در فصل بهار به شهر های جنوبی ایران سفر کنید و از زیبایی ها و جاذبه های طبیعی این قسمت از ایران لذت ببرید، نگران نباشید. قصد داریم یکی از زیباترین جاذبه های جنوب ایران را به شما معرفی کنیم. کوه مریخی چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری است که می‌توانید در فصل بهار از آن بازدید کنید. این شهر از لحاظ آب و هوا زبانزد بسیاری از مردم بوده و یکی از مهم ترین دلایل برای جذب گردشگران شده است. مطمئن باشید سفر به این شهر یکی از خاطره انگیز ترین و خاص ترین تجربه های سفری شما خواهد. شما می‌توانید در فصل بهار به این شهر سفر کنید و از جاهای دیدنی این شهر مثل کوه های مینیاتوری، گورستان جن، بندر گواتر و ... دیدن کنید. علاوه بر این می‌توانید از غذاهای محلی مردمان خون گرم سیستان و بلوچستان امتحان کنید و نهایت لذت را از سفر به این شهر ببرید.

 کوه مریخی چابهار

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی 4 تا از بکرترین مناطقی که در کشور وجود دارد بپردازیم. کشور ما یکی از غنی ترین کشورهای جهان از لحاظ مناطق گردشگری و تفریحی است. به هر استان ایران که سفر کنید، می‌توانید مشغول بازدید از انواع مناطق گردشگری مثل طبیعت، موزه، مرکز خرید، پارک و دیگر چیز ها شوید. علاوه بر این 4 مکانی که به شما معرفی شد، جاهای بسیار زیادی در ایران وجود دارد که شما می‌توانید از آن بازدید کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 28 فروردين 1403 09:06