19 فروردين 1403

چرا محمدیه زیباترین شهر قزوین برای زندگی است؟

21 دفعه

هرکدام از شهرهای ایران زیبایی‌های خاص خود را دارند، اما بعضی شهرها مانند محمدیه آن‌قدر خاص و متفاوت هستند که به‌عنوان زیباترین مکان و شهر در استان و منطقه‌ای که قرار دارند، شناخته می‌شوند. محمدیه شهری بسیار زیبا در استان قزوین، متشکل از 7 منطقه و 3 ناحیه شهری است که از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است. این شهر به‌دلیل طبیعت خاص و روستاهای زیبایی که در توابع آن قرار دارند به‌عنوان زیباترین شهر قزوین شناخته می‌شود. اگر برای سفر خود به‌دنبال مقصدی متفاوت هستید، استان قزوین و محمدیه انتخابی مناسب است. برای سفر به این شهر راه‌های مختلفی وجود دارد که راحت‌ترین و ارزان‌ترین آن تهیه بلیط قطار محمدیه است. در این مطلب به معرفی این شهر و روش سفر به آن می‌پردازیم.

محمدیه قزوین 1

محمدیه قزوین کجاست؟

محمدیه یا زیباشهر یکی از شهرهای استان قزوین، واقع در بخش محمدیه، از توابع شهرستان البرز است. این شهر از 7 منطقه و 3 ناحیه به نام‌های امیدیه، مهرگان و شریفیه تشکیل شده است و روستاهای زیادی مانند شترک، باورس، حصار، ورس و... در اطراف آن قرار دارند. بیشتر مردم این شهر فارسی‌زبان هستند، اما ترک‌زبانان و گیلکی‌زبانان نیز در آن ساکن هستند. محمدیه یکی از شهرهای زیبای استان قزوین محسوب می‌شود و علاوه‌بر مقصدی خوب برای گذراندن تعطیلات در استان قزوین، محل خوبی برای زندگی در این استان است.

چرا محمدیه زیباترین شهر قزوین لقب دارد؟

درصورتی‌که، از مردم محلی قزوین در مورد یکی از زیباترین شهرهای این استان سوال کنید قطعا محمدیه را به‌عنوان یکی از اولین گزینه‌ها به شما معرفی خواهند کرد. محمدیه طبیعتی بکر و زیبا در اطراف خود دارد و از طرفی فضای داخلی شهر به‌گونه‌ای است که امکان اقامتی آرامش‌بخش در آن وجود دارد. در این شهر هرآنچه به‌عنوان یک شهروند یا مسافر به آن نیاز دارید را پیدا خواهید کرد. فروشگاه‌های متعدد و متنوع شهروندان این شهر را از هر چیزی بی‌نیاز می‌کنند؛ همچنین وجود سه دانشگاه علمی کاربردی، ادارات اصلی مانند دادگستری، ثبت‌احوال و مراکزی مانند مسجد جامع و... زندگی در این شهر را راحت می‌کند.

از طرفی، مجاورت محمدیه با روستاهای مختلف باعث شده است که مناطق اطراف این شهر از طبیعتی ناب و زیبا برخوردار باشند. علاوه‌بر آن، وجود روستاها و احاطه شدن با طبیعت ناب و زیبای آن‌ها موجب شده است که محمدیه در بیشتر ایام سال آب‌وهوایی مطبوع داشته باشد که این مورد هم در تبدیل این شهر به مقصدی خوب برای سفر در تعطیلات، بی‌تاثیر نیست.

به‌علاوه ،محمدیه شهری نوبنیاد هم محسوب می‌شود و به‌دلیل اینکه بیشتر اماکن مهم مانند پارک‌ها و فضای سبز و ساختمان‌های آن مانند دانشگاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... طی برنامه توسعه شهری و در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، از نظر معماری نیز مدرن و نوساز است و این موضوع نیز در تبدیل شدن آن به زیباترین شهر قزوین نقش موثری دارد. این شهر از امکانات کاملی مانند راه‌آهن و... نیز برخوردار است؛ درنتیجه، سفر به آن بسیار ساده خواهد بود.

محمدیه قزوین 2

دیدنی‌های اطراف محمدیه قزوین

همان‌طورکه گفتیم، محمدیه از آن جهت که طبیعتی بکر و زیبا در اطراف خود دارد، به‌عنوان زیباترین شهر قزوین شناخته می‌شود. اگر به‌دنبال خرید بلیط قطار محمدیه از طریق پیش فروش قطار هستید و قصد سفر به این شهر را دارید، بد نیست با برخی دیدنی‌های آن آشنا شوید. طبیعت بکر اطراف این شهر در روستاهای آن قرار دارد که 2 مورد از معروف‌ترین و زیباترین آن‌ها روستای ورس و روستای باورس هستند.

روستای ورس

روستای ورس در مجاورت شهر محمدیه، روستایی سرسبز و زیبا با تپه‌های مرتفع و رودهای خروشان است. این روستا که از سمت شمال به دامنه‌های البرز غربی و از جنوب به دشت قزوین ختم می‌شود، یکی از بهترین مناطق این استان از نظر اقلیم و آب و هوا است. مردم این روستای زیبا که در بیشتر ایام سال سرسبز و پوشیده از مه است به فعالیت‌هایی مانند کشاورزی، باغ‌داری و دام‌داری مشغول هستند. درصورتی‌که، در برنامه سفر خود از این روستا دیدن کنید، امکان امتحان کردن انواع محصولات محلی آن برای شما وجود دارد.

روستای باورس

دیگر روستای زیبا در اطراف محمدیه، روستای باورس در 15 کیلومتری قزوین است. این روستا که به‌عنوان پدر معنوی محمدیه شناخته می‌شود، طبیعتی ناب و زیبا دارد و اهالی آن مانند دیگر روستاهای استان قزوین به فعالیت‌هایی نظیر کشاورزی، دام‌داری، باغ‌داری و... مشغول هستند.

بهترین زمان سفر به محمدیه قزوین برای لذت بردن از زیبایی‌های شهر

قزوین یکی از خوش آب‌وهواترین استان‌های ایران است. محمدیه نیز به‌عنوان یکی از شهرهای این استان در بیشتر اوقات سال از آب‌وهوای خوبی برخوردار است. فصل بهار یکی از فصل‌های خوب برای سفر به این شهر زیبا است، زیرا علاوه‌بر آب‌وهوای مطبوع، طبیعت اطراف فوق‌العاده زیبا است. از طرفی، ماه‌های شهریور و مهر هم با آب‌وهوایی نسبتا خنک و شروع برگ‌ریزان پاییزی، زمان خوبی برای سفر به محمدیه و لذت بردن از زیبایی‌های شهر در کنار هوای خوب آن هستند.

درصورتی‌که، تعطیلات بهار و تابستان را برای سفر به محمدیه و قزوین انتخاب کردید باید به تقاضای بالای مسافران برای سفر و کمبود بلیط هم توجه کنید. به‌خصوص اگر انتخاب شما برای سفر به این شهر، قطار باشد باید در نظر داشته باشید که به‌دلیل ارزان بودن این وسیله نقلیه احتمال کمبود بلیط بسیار زیاد است، به همین دلیل توصیه می‌شود با استفاده از خدمات پیش فروش قطار، بلیط خود را از مدتی قبل رزرو کنید. پیش فروش بلیط قطار دغدغه نوسان قیمت و پر شدن ظرفیت قطارهای قزوین را کاهش می‌دهد و لذت و راحتی سفر را دوچندان می‌کند.

محمدیه قزوین 3

فلای تودی، بهترین و ارزان‌ترین مرجع خرید بلیط قطار محمدیه

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای سفر به استان قزوین و شهر محمدیه سفر با قطار است. با این وسیله سفری ارزان‌قیمت و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد. برای تهیه بلیط قطار محمدیه می‌توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی، بهترین و معتبرترین سامانه فروش بلیط قطار و هواپیما است که علاوه‌بر خرید آنی بلیط، با ارائه خدمات پیش فروش و خرید اینترنتی بلیط قطار می‌توانید زودتر از تاریخ مورد نظر برای سفر، بلیط خود را رزرو کنید و دغدغه‌ای بابت قیمت و پر شدن ظرفیت قطار در زمان سفر نداشته باشید.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 19 فروردين 1403 12:17