30 بهمن 1402

جاهای دیدنی کیش | تجربه سفری مفرح در زیبا‌ترین جزیره تفریحی ایران

26 دفعه

 چنانچه قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی کیش، در این مطلب همراه ما باشید.

جزیره کیش از محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری ایران است که همچون نگینی زیبا، در میان آب‌های خلیج فارس می‌درخشد. این جزیره به لطف موقعیت قرارگیری مناسب، دیدنی‌های بسیار، مراکز تفریحی جذاب، مراکز خرید متعدد و… مقصدی بی‌نظیر برای گذراندن تعطیلاتی به‌یاد‌ماندنی شمرده می‌شود. در این جزیره می‌توانید تفریحات منحصر‌به‌فرد، هیجان‌انگیز و جذابی را تجربه کنید. از جمله این تفریحات می‌توان به غواصی، اسکی روی آب، جت‌اسکی، پاراسل، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ، شترسواری و… اشاره کرد. جاهای دیدنی کیش و مراکز تفریحی آن نیز بسیارند؛ به‌طوری که ممکن است برای انتخاب مقاصد دیدنی، دچار سردرگمی شوید. به همین سبب در این مطلب بر آن شده‌ایم تا به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش پرداخته و درخصوص آن‌ها توضیح دهیم. از‌این‌رو چنانچه قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا با جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره آشنا شوید.

پارک دلفین کیش | اولین پارک دلفین در ایران

بی‌شک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدن کیش، پارک دلفین است. پارک دلفین کیش اولین پارک دلفین در ایران بوده و دارای استخری با گنجایش ۱۸ هزار مترمکعب است که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز نگهداری می‌شوند. گفتنی است که مجموعه پارک دلفین کیش، تنها به بخش دلفیناریوم آن محدود نمی‌شود. این مجموعه دارای بخش‌های دیگری نظیر باغ پرندگان، آمفی‌تئاتر و تونل آکواریوم آب شور است؛ از‌این‌رو شما می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه سرگرم شوید و تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. در باغ پرندگان این مجموعه بیش از ۱۰۷ گونه پرنده نگهداری می‌شوند. از دیگر جذابیت‌های پارک دلفین کیش می‌توان به فضای سبز و پوشش گیاهی بی‌نظیر آن اشاره کرد. این فضا دارای بیش از ۱۰۰ گونه گیاه خاص نظیر آکاسیا، مورد، تکوما، کند کارپوس، کهور، شیشه شور، انواع کاکتوس و… است.

جاهای دیدنی کیش |پارک دلفین کیش

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت

کشتی یونانی | از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی کیش

حتما تا‌کنون نام کشتی یونانی کیش به گوشتان خورده است. کشتی یونانی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش بوده و بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره سفر کرده‌اند، حد‌اقل یک عکس با آن دارند. این کشتی در تاریخ چهارم مردادماه سال ۱۳۴۵ هجری شمسی با انبوهی از ذخایر نفتی باارزش در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. با این اتفاق، خدمه کشتی برای نجات خود، کشتی را ترک کردند و در‌نهایت کشتی با بارش برای همیشه در آنجا ساکن شد. بدنه به مرور زمان و در اثر رطوبت هوا، امواج دریا و همچنین شوری آب پوسید و به‌سرعت تخریب شد. اکنون این کشتی به زیستگاه موجودات دریایی تبدیل شده و امکان بازدید از آن وجود ندارد. کشتی یونانی اکنون به جاذبه‌ای دیدنی در جزیره کیش تبدیل شده و سوژه عکاسی جذابی برای گردشگران است.

جاهای دیدنی کیش |کشتی یونانی

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی غروب (پارک ساحلی کشتی یونانی)

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

پارک ساحلی مرجان | از بهترین سواحل کیش برای گشت‌و‌گذار و تفریح

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم که ساحل مرجان، بهترین ساحل جزیره کیش است. چنانچه در میان جاهای دیدی کیش، به‌دنبال مقصدی آرام و زیبا، برای گذراندن اوقاتی خوش و پر‌آرامش می‌گردید، پیشنهاد ما به شما ساحل مرجان خواهد بود. در این پارک ساحلی می‌توانید از تجربه تفریحاتی ظیر تماشای موج‌های دریا، عکاسی، قدم زدن روی شن‌های ساحل، دوچرخه‌سواری، موتور‌سواری، گشت‌و‌گذار در مرکز خرید، قایق‌سواری، کایت‌سواری، پاراسل، جت اسکی، فلای برد، شاتل، بنانا و… لذت برده و اوقات مفرح و به‌یاد‌ماندنی را تجربه کنید. در این مجموعه امکانات رفاهی متعددی نیز فراهم شده است. از جمله امکانات رفاهی پارک ساحلی مرجان کیش می‌توان به هتل‌های لوکس، رستوران‌هایی با فضاهای زیبا و دلنشین، کافی‌شاپ‌های جذاب، کیوسک اجاره دوچرخه، موتور چهارچرخ و موتور برقی، آلاچیق، فضا‌های استراحت مخصوص مسافران و… اشاره کرد.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، جنوب شرقی جزیره، پارک ساحلی مرجان

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش | سازه‌ای خاص با معماری هنرمندانه

مگر می‌شود از جاهای دیدنی کیش سخن گفت و حرفی از آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش حرفی به میان نیاورد؟ آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش، سازه‌ای تاریخی با معماری هنرمندانه و چشم‌و‌نواز است که در گذشته از آن برای تأمین آب آشامیدنی ساکنان جزیره استفاده می‌شود. معماری این بنا بسیار زیبا و استادانه است و همین امر سبب شده که امروزه به یکی از مقاصد دیدنی کیش تبدیل شود. این بنا دو گنبد دارد که حتی در جزئیات کاملا مشابه هم هستند و به‌صورت قرینه بنا شده‌اند. در اطراف گنبد‌ها نیز ۴ بادگیر به چشم می‌خورند که درون آن‌ها مخزنی بزرگ و عمیق، برای جمع‌آوری آب وجود دارد. ورودی آب انبار نیز طاقی پیازی‌شکل دارد. در اطراف آن نیز ۴ طاق تزئینی به چشم می‌خورند.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، شمال جزیره کیش، آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

شهر زیرزمینی کاریز | جاذبه‌ای تاریخی با قدمت ۲۵۰۰‌ساله

از دیگر جاذبه‌های تاریخی ارزشمند و جاهای دیدنی کیش، شهر زیرزمینی کاریز است. کاریز یا قنات، سازه‌ای است که در گذشته از آن برای هدایت آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود. کاریز کیش نیز سازه‌ای خاص است که در گذشته از آن برای هدایت آب‌های زیر‌زمینی به سطح زمین کیش استفاده می‌شد. جزیره کیش شیب بسیار کمی دارد و این امر گواه آن است که در حفر و ساخت این قنات، از پیشرفته‌ترین روش‌ها استفاده شده است. اکنون کاریز کیش کاربری گذشته خود را از دست داده و به شهر زیرزمینی شگفت‌انگیزی تبدیل شده که گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. وسعت این شهر زیرزمینی به بیش از ۱۰ هزار متر‌مربع می‌رسد. این جاذبه که در عمق ۱۶‌متری از سطح زمین قرار دارد، بخش‌های مختلفی دارد. از جمله بخش‌های شهر زیرزمینی کاریز می‌توان به غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی، رستوران مدرن، موزه و… اشاره کرد.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش | از ارزشمند‌ترین بنا‌های تاریخی کیش

در معرفی جاهای دیدنی کیش نام خانه مردم‌شناسی بومیان کیش را نباید از قلم انداخت. این جاذبه در قدیمی‌ترین منطقه جزیره کیش واقع شده و قدمت بنای تاریخی آن به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد. این خانه تاریخی دو حیات و ۱۵ اتاق دارد. خانه مردم‌شناسی بومیان کیش با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و همچنین صنایع دستی مردم بومی کیش، افتتاح شد. بخش‌های مختلف این خانه جذاب شامل اتاق زمستان، اتاق تابستان، اتاق مهمان مرد، اتاق مهمان زن، اتاق حجله، حیاط مهمان و مرد غریبه، حیاط خانواده، انبار خرما، انبار علوفه و چندین اتاق مجزای دیگر می‌شود. در حیاط این خانه چاهی وجود دارد که در گذشته آب شرب خانه از آن تأمین می‌شد. از خاص‌ترین بخش‌های خانه مردم‌شناسی بومیان کیش می‌توان به اتاقی اشاره کرد که در گذشته به تهیه شیره خرما اختصاص داده شده بود. روش شیره‌گیری از خرما متعلق به بومیان جزیره کیش بوده و بیش از ۶۰۰ سال سابقه دارد.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، محله سفین، روبروی بندرگاه صیادی، خانه مردم‌شناسی و بومیان کیش

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

آکواریوم کیش | سفر به دنیای زیر آب و کشف زیبایی‌های آن

در معرفی پارک دلفین کیش گفتیم که یکی از بخش‌های این پارک، تونل آکواریوم آب شور است. آکواریوم کیش از کامل‌ترین و مجهز‌ترین آکواریوم‌های ایران بوده و مقصدی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب شمرده می‌شود. آکواریوم بزرگ کیش شامل دو بخش اصلی است. یکی از بخش‌ها دارای آکواریومی به حجم ۵۰ هزار لیتر بوده و آبزیان بزرگی نظیر کوسه در آن نگهداری می‌شوند. حجم بخش دیگر ۲۰ هزار لیتر است. در این بخش می‌توانید با تماشای آبزیان کوچک‌تری که در آب شیرین زیست می‌کنند سرگرم شوید. در این بخش بیش از ۷۰ نوع ماهی کمیاب و منحصر‌به‌فرد نگهداری می‌شود. در آکواریوم کیش علاوه‌بر آبزیان، می‌توانید انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، عقرب و کروکودیل را نیز از نزدیک ببینید. علاوه‌بر آکواریوم‌ها بخش دیگری در این مجموعه وجود دارد که به موضوع دیرینه‌شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی‌شده اختصاص داده شده است.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

در این مطلب به معرفی گزیده‌ای از بهترین جاهای دیدنی کیش پرداخته و ضمن توضیح در‌خصوص ویژگی‌های هر‌یک، آدرس آن‌ها را نیز در اختیارتان قرار دادیم. آیا تا‌کنون تجربه سفر به جزیره زیبای کیش و گشت‌و‌گذار در آن را داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، از شما می‌خواهیم بگویید از نگاه شما که جای کدام جاذبه دیدنی این جزیره در این مطلب خالی بود؟‌ در‌نهایت شما می‌توانید برای آشنایی با سایر جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش و همچنین آشنایی با بهترین رستوران‌های کیش و محبوب‌ترین مراکز خرید کیش، به مجله سفرزون مراجعه کرده و اطلاعاتی کامل، برای تجربه سفری به‌یاد‌ماندنی در این جزیره کسب کنید.