17 -2670

آبشار تماشایی دودن در آنتالیا

4224 دفعه

 آبشار دودن (به ترکی استانبولی: Düden Şelalesi) (به انگلیسی: Düden Waterfalls) در شهر آنتالیا واقع شده است. آبشار دودن آنتالیا  ‌در میان انبوهی از جنگل‌‌های سرسبز قرار گرفته است. یکی از مکان‌‌های طبیعی آنتالیا که محل گشت و گذار و تفریح بسیاری از مردم ترکیه است. مردم آنتالیا و دیگر شهرهای اطراف، برای استراحت آخر هفته خود به آبشارهای دودن آنتالیا می‌آیند و روزی را در میان جنگل‌‌های انبوه کاج و نارنج و... سپری می‌کنند.

سرچشمه آبشار دودن دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در 40 کیلومتری آن است . آب این دو چشمه پس از طی مسیری کوتاه یکی شده و رود دودن را می سازد. در حقیقت آبشار دودن آنتالیا دو بخش هستند که به آبشار بالایی و آبشار پایینی معروفند. یکی از آنها 28 و دیگری 15 کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. رودخانه ماناوگات بعد از گذشتن از کوه‌‌های توروس و جنگل‌‌های بین آن، در انتها نیز به دریای مدیترانه می‌ریزد.

اگرچه آبشار دودن و رودهای اطراف آن خود به قدر کافی زیبا هستند اما شاید بتوان گفت مهمترین دلیلی که مردم را به اینجا می کشاند، وجود هوای خنک و مرطوب و سایه انبوه درختان آن می باشد. راه پله ای در کنار آبشار درست شده که از طریق آن می توان برای پیاده روی در کنار رودخانه دودن، خود را به پایین دره رساند. در واقع این سرسبزی و پرآبی چیزی است که کمتر می توان مشابهش را در شهرها یافت. جو خانوادگی و شاد حاکم بر این دو آبشار، آنها را بیش از پیش زیبا و دوست داشتنی می سازد.در اطراف هر دو آبشار دکه هایی وجود دارد که انواع نوشیدنی های محلی و خنک و نیز غذاهای سبک را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.همچنین در قسمت ورودی این مجموعه، باغ سرسبزی به چشم می خورد که در حقیقت باغ گیاه شناسی محسوب می شود.

آبشارهای دودن ترکیه

 

آخرین ویرایش در دوشنبه, 28 بهمن 1398 11:45