17 -2670

شهر بندری سیدی بو سعید در تونس

48324 دفعه

معمولا پایتخت هر شهر بیشترین گردشگر را دارد، جایی که پر از جاذبه، امکانان و تفریحات است. با این حال از آنجایی که پایتخت معمولا شلوغ است خیلی از گردشگران دوست دارند تا در سفر به مرکز کشور به شهرهای کوچک تر و جذاب تری بروند که در عین حال فاصله چندانی هم از پایتخت نداشته باشند. یکی از این شهرها که در کشور تونس قرار دارد، شهر سیدی بو سعید است| Sidi Bou Said. می خواهیم در این مطلب از این شهر حرف بزنیم پس الی گشت را همراهی کنید.
چشم اندازهای بکر

۵ جاذبه دیدنی تونس

گودال هایی که تبدیل به خانه شدند!
شهر سیدی بو سعید در شمال پایتخت کشور تونس قرار دارد، کافیست حدود ۲۰ کیلومتر از پایتخت دور شوید تا این شهر کوچک و آرام را در مقابل تان ببینید. کل این شهر روی صخره ای پرشیب مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفته و بر روی صخره هایش چشم اندازهای پانورامایی را تماشا می کنید، چشم اندازهایی که در تمام طول سفر شما را به حیرت وامی دارند. شهر، ساده اما در عین حال زیبا و چشم نواز است و تقریبا بر روی هر دیوار و کناره های در های خانه ها گل های رنگارنگی هست که زیبایی شهر را دو چندان کرده اند.
دیوارهای آبی، بافت سنتی و سواحل خیره کننده مناظری خیال انگیز و هنرمندانه را به وجود آورده اند! به طوری که خیلی از هنرمندان دوست دارند در این شهر خانه داشته باشند تا همیشه فرصت تماشای جذابیت های شهر نصیبشان شود. شهر آنقدر حس و حال شاعرانه و طراحی هنرمندانه ای دارد که می گویند بارها الهام بخش هنرمندان بسیاری مثل «پل کی» و «آندره ژید» بوده است، هنرمندانی که با رفتن به این شهر چنان تحت تاثیر سادگی، جذابیت، محیط آرامش بخش، معماری خلاقانه و چشم اندازهای چشم نواز شهر قرار می گرفتند که ناخداگاه دست به قلم می شدند و اثراتی فاخر خلق می کردند.

تونس

 

پا به این شهر که می گذارید احساسی قوی از هنردوستی به شما دست می دهد، خیلی از محلی ها به همین ویژگی خاص شهر می بالند و دوست دارند که گردشگران زیادی از شهرشان دیدن کنند. سیدی بو سعید شهری عالی برای تونس گردی تان است اگر گشت و گذار در این کشور را با این شهر شروع کنید شور و اشتیاق تان برای سفر به دیگر شهرهای تونس بیشتر می شود. از آن جایی که این شهر در نزدیکی پایتخت قرار گرفته تفریحات زیادی برای سرگرمی و ماجراجویی دارد با این حال قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده و استراحت در کافه ها و رستوران ها را فراموش نکنید.

خیابان های سنگ فرش شده

اگر خیال دارید تا در یکی از جذاب ترین هتل های تونس اقامت کنید به هتل دار سعید| Dar Said بروید، هتلی حیرت آور که چیزی از جذاب ترین هتل های دنیا کم ندارد. در اطراف این هتل مغازه ها و رستوران ها شیک و گرانی هست و عصرها می توانید از هتل بیرون بروید و در این مناطق گشت و گذار کنید. تقریبا در همه جای این شهر چشم اندازهایی فوق العاده در انتظارتان است و سرگرمی های جالبی برای ماجراجویی دارید. بیشتر قست های شهر ساکت و آرام است و محلی ها در خانه های جذابیش زندگی می کنند اما در قسمت های توریستی اش فضیه فرق می کند. درست است که این شهر کوچک با آمدن شب، آرام و آرامش بخش و جایی عالی برای استراحت می شود اما در طول روز مثل کلان شهری بزرگ است. به هر طرف که نگاه می کنید گردشگران را می بینید که در حال لذت بردن از چشم اندازهای اطرف هست بی دلیل نیست که تورهای گردشگری زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می کنند. خیابان های شهر پر از ماشین و عابران پیاده است برای همین بهترین راه برای بازدید از جاذبه ها و غرق شدن در جذابیت های شهر این است که قدم بزنید و پیاده روی کنید. می توانید به سراغ کسانی بروید که دوچرخه و موتور گازی کرایه می دهند و شهر را اینطوری بگردید.

شهر سیدی بو سعید

اگر بخواهید با ماشین در شهر گشت و گذار کنید مطمئنا به راحتی خیلی از جاذبه هایی که گردشگران به خاطر آن ها به این شهر می روند را از دست می دهید. یکی از مهمترین جاذبه های شهر ویرانه های رومی شهر باستانی کارتاژ است که باید اول از همه به سراغش بروید. بعد سری به بازار محلی بروید جایی که فروشندگان هر روز آنجا جمع می شوند و چیزهایی را می فروشند که امکان ندارد بتوانید در جایی به جز این بازار آن ها را پیدا کنید.

شهری در تونس

با رفتن به این شهر و تماشای معماری و فضای خاصش احتمالا با همان نگاه اول یاد جزیره های یونان و یا شهر شفشاون مراکش می افتید ولی این شهر جذابیت های خاص خودش را دارد. امکان ندارد هنری که در معماری این شهر به کار رفته را تحسین نکنید. ترکیبی از رنگ های آبی و سفید چنان حسی از آرامش را در درون تان به وجود می آورد که بعید نیست ناخداگاه طبع شاعری تان هم گل کند!
قبل از اینکه شهر سیدی بو سعید را ترک کنید و به سمت دیگر شهرهای جذاب تونس بروید کمی در اطراف شهر گشت و گذار کنید در این محله ها خبری از توریستان زیادی نیست برای همین همه چیز ارزان است. رستوران ها و هتل ها در لبه صخره ها قرار دارند و همین موقعیت مکانی، چشم اندازهای بی بدیلی از خلیج تونس و دریای مدیترانه را به وجود آورده است.
سیدی بوسعید ،دهکده آبی رنگ در تونس که یکی از جاذبه های زیبای تونس به شمار میاد
سیدی بو سعید که در قبل به "جبل المنار" یا "جبل المرسی" معروف بوده پس از فتح اسلام در تونس شهر جبل المرسی به دست شخصی به نام "ابو سعید الباجی" شهرسازی میشود و شهر کنونی سیدی بو سعید را به وجود می آورد که به احترام او این نام روی شهر قرار گرفت.
از نظر جغرافیایی شهر سیدی بو سعید در 20 کیلومتری پایتخت است که یکی از نقاط توریستی معروف این کشور به شمار می رود . از زیبایی های این شهر کوچک تنها به این اشاره میکنم که این شهر در کوه واقع شده و از طرفی به دریا راه پیدا میکند ، یعنی شما در کمتر از 10 دقیقه از کوه به دریا میرسید

این شهر کوچک شامل دو قسمت توریستیک و قسمت عادی میباشد :

1) توریستیک : در قسمت شمالی شهر که به کوه ختم میشود و در این قسمت بسیاری از فروشگاه های لوازم دستی ، خوراکی جات ، کافی شاپ های بسیار ، رستوران های بسیار زیبا با دید جذاب و ...
2) عادی : این قسمت تا نرسیده به کوه است و شامل سوپر مارکت ها ، خانه ها ، مسجد ، کافی شاپ و رستوران ها و دانشگاه مهندسی معماری میشود.
رنگ آبی دیوارها, بافت سنتی و نزدیکی به ساحل این دهکده را به یکی از مناطق گردشگری تونس تبدیل کرده است
در افسانه ها و داستانهای این منطقه نقل قول میکنند که سنت لوئیس
برای جنگ به این منطقه آمد اما افسون یک شاهزاده بربر گردید و از جنگ منصرف گردید به همین دلیل اسم وی به پرنس حامی روستا تغییر نام پیدا کرد

تونس

 

آخرین ویرایش در دوشنبه, 28 بهمن 1398 10:49
محتوای بیشتر در این بخش: راهنمای سفر به تونس »