26 آذر 775

کلیسای جامع لوزان سوئیس (cathedral of lausanne)

3767 دفعه

کلیسای جامع لوزان سوئیس (cathedral of lausanne)

کلیسای جامع نوتردام لوزان بین سال‌های ۱۱۷۰ و ۱۲۴۰ میلادی  ساخته شده و زیباترین کلیسای گوتیک سوئیس است. کلیسای جامع لوزان به سبک گوتیک که دارای نمای خارجی زیبا و همچنین نمای داخلی دیدنی است.

کلیسای جامع لوزان، در شهر لوزان سوئیس قرار دارد کار ساخت این کلیسا در ابتدای سال 1170 آغاز شد و 20 سال بعد، استادکار دیگری کار ساخت بنا را تا سال 1215 ادامه داد. سرانجام ،ژان کوتریل، مهندس سوم ساختمان کلیسای جامع موجود را با ساختن یک ایوان و دو برج که یکی از آنها برج ناقوس کلیسای فعلی است، تکمیل کرد ولی کار ساخت برج دیگر هرگز به پایان نرسید. در سال 1536 بخشی مربوط به علم العبادات به شبستان کلیسا اضافه شد و دکوراسیون رنگارنگ داخل کلیسای جامع تحت پوشش آن قرار گرفت. دیگر بازسازی‌های عمده بعدها در قرن 18 و 19 توسط معمار بزرگ فرانسوی، اوژن امانوئل ویوله لودوک انجام شد.

کلیسای جامع لوزان سوئیس (cathedral of lausanne)

کلیسای زیبای لوزان در قرن دوازدهم ساخته شده  و بخش غربی آن به سبک پر نقش و نگار فیلم بویانت کامل شده است. کلیسای جامع موجود دارای یک ایوان و دو برج که یکی از آنها برج ناقوس کلیسای فعلی است بنایی تماشایی است. در قرن بیستم، دکوراسیون داخلی رنگارنگ کلیسا بازسازی شد. همچنین، بخش‌های جدیدی در سال 2003 به کلیسا اضافه شد. یکی از جذابیت‌های این کلیسا، شیشه‌های نقاشی شده و پنجره‌های رنگین آن اثر مارک شاگال، هنرمند مشهور روس- فرانسوی، است که به همین علت، اجازه عکاسی از داخل کلیسا داده نمی‌شود.

 

 

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 08 آبان 1398 16:05
محتوای بیشتر در این بخش: « پل Trift در سوئیس شهر لوسرن سوئیس »