09 آذر 775

راهنمای سفر به سریلانکا

2302 دفعه

سری‌لانکا یک مقصد گردشگری فوق‌العاده و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است. با وجود تمام این زیبایی‌ها، هنوز آن طور که باید به دنیا معرفی نشده است و این بدان معناست که در سری‌لانکا از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست. در ادامه با راهنمای سفر به سریلانکا همراه باشید.

راهنمای سفر به سریلانکا

سریلانکا جزیره‌ای است در جنوب آسیا که به نام شهر مشهور خود «سیلان» شناخته می‌شود. کشورهای بسیار کمی در دنیا هستند که به اندازه‌ی سری‌لانکا، جاذبه‌ها و آثاری دارند که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده باشد. سری‌لانکا، کشور سواحل بی‌انتها، آثار تاریخی متعدد، مردم مهمان‌نواز و غذاهای لذیذ و ارزان است. فرهنگ بیش از ۲۰۰۰ ساله‌ی سری‌لانکا را می‌توانید در بقایای آثار تاریخی تماشا کنید. جایی که در آن صومعه‌های افسانه‌ای با زیباترین جزییات تزیین شده‌اند. سریلانکا از سال ۲۰۰۹ به بعد تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شده و هر سال گردشگران بیشتری راهی این سرزمین می شوند.

راهنمای سفر به سریلانکا

سریلانکا را با بناهای تپه مانند، سواحل و زمین های چای شناخته شده اما در آن تفریحات هیجان انگیز و ماجراجویی های زیادی هم وجود دارد. به خلیج آروگام بروید و موج سواری کنید، در رشته کوه نکلس کوهنوردی کنید و یا به رودخانه کلنی بروید و رفتینگ در میان آب های خروشان را تجربه کنید.

راهنمای سفر به سریلانکا

کلمبو پایتخت سریلانکا جاذبه های زیادی برای دیدن و اقاتگاه های ساده کوچکی وجود دارد که در آن ها می توانید مثل محلی ها زندگی کنید. به پارک Galle Face بروید و ببینید چطور خانواده ها در هنگام غروب آفتاب بادبادک هوا می کنند، سری به استودیوم بزنید و بازی کریکت تماشا کنید و یا به بازار پتاه بروید و مادربزرگ هایی را ببینید که در حالی که لباس جذاب ساری به تن دارند در حال چانه زدن با فروشنده ها برای خرید هستند.

سفر به شهرهای این کشور کوهستانی کمی وقت گیر است، چه با اتوبوس و توک توک سفر کنید و چه با قطار باید منتظر این باشید تا در جاده ها و در میان مزارع چای با سرعت ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت راه بروید. اگر وقت ندارید و یا به اندازه کافی پول همراهتان هست می توانید از هواپیماهای آب نشین استفاده کنید و یا ماشین شخصی و راننده کرایه کنید تا سرعتتان کمی بالاتر برود. اگر از تفریحات ساحلی و آب‌و‌هوای استوایی خسته شدید، می‌توانید به مناطق مرتفع سر بزنید و در آب‌و‌هوای مطبوع و چشم‌اندازهای سرسبز تپه‌ها از زیبایی طبیعت لذت ببرید. اگر می‌خواهید کوه‌پیمایی کنید یا طبیعت بکر را تجربه کنید، سری لانکا مقصدی فوق‌العاده است.

راهنمای سفر به سریلانکا

غذاهای سریلانکا خوشمزه هستند پس سعی کنید تا زمانی که در این کشور هستید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. «هوپر تخم مرغی» یکی از مهمترین و خوشمزه ترین غذاهای سریلانکاست. این غذا اولین چیزی است که در هنگام صبح و یا در آخر شب ها خورده می شود. برای ناهار بیشتر برنج و کاری خورده می شود و برای شب هم غذای «کوتو روتی» زیاد استفاده می شود. اگر قبلا در کشورهای جنوب شرقی آسیا گشت و گذار کرده اید احتمالا از اینکه در اینجا زیاد غذاهای خیابانی نمی بینید تعجب می کنید اما در عوض در آشپرخانه ی مهمان خانه های کوچک بهترین غذاها را می توانید پیدا کنید.

سری لانکا روز به روز بیشتر از قبل جای خود را در میان مقاصد گردشگری برتر پیدا می‌کند و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به شوق لذت بردن از جاذبه‌های منحصربه‌فرد سری لانکا، به این نقطه از کره‌ی خاکی سفر می‌کنند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 18 خرداد 1399 13:01
محتوای بیشتر در این بخش: « کوبا کجاست؟ باکو »