11 ارديبهشت 1397

راهنمای سفر به اندونزی

1275 دفعه

جغرافیای اندونزی

جمهوری اندونزی کشوری در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه است، اندونزی متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره  و 33 استان است.

 

جمهوری اندونزی با مساحتی بالغ بر ۱٬۹۱۹٬۴۴۰ کیلومتر مربع، پانزدهمین کشور بزرگ جهان است. قسمت اعظم اندونزی کوهستانی است و با توجه به این که در دو طرف خط استوا قرار گرفته، دو فصل را در سال تجربه می‌کند.

 آب و هوای اندونزی

آب و هوای اندونزی استوایی و بارندگی طولانی دارد، اندونزی از نوامبر تا مارس فصل مرطوب و از ژوئن تا اکتبر فصل خشکی را تجربه می‌کند.

دین و زبان مردم اندونزی

جمعیت اندونزی به 242 میلیون نفر می‌رسد که 90٪ مسلمان، 8٪ مسیحی، و 2٪ هندو و بودیسم هستند. تاریخ ورود شیعیان به اندونزی به قرن 4 هجری قمری برمی‌گردد که با ورود اولین مبلغان مسلمان که از نوادگان امام موسی بن جعفر بودند، مذهب شیعه وارد این کشور شد.

زبان رسمی کشور اندونزی، زبان اندونزیایی است. این زبان بسیار نزدیک به زبان مالایی است البته زبان و گویش های دیگری نیز در مناطق  این کشور تکلم می‌شود مانند: جاوی، مینغکاباو و ...

اقتصاد اندونزی

واحد پول اندونزی روپیه می‌باشد، در سال 2017 اندونزی عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص داده بود. مهم‌ترین تولیدات در بخش کشاورزی در اندونزی، شامل برنج، چای، قهوه، تنباکو و ادویه می‌شود.

بیش‌ترین صادرات اندونزی به کشورهای آمریکا، ژاپن، چین و سنگاپور است و صنعت گردشگری نیز یکی دیگر از منابع درآمد محسوب می‌شود.

با توجه به غنی بودن منابع و معادن بسیاری از جمله: نفت، گاز طبیعی، قلع، نیکل، ذغال سنگ، بوکسیت و مس، بسیاری از مردم این کشور فقیر هستند.

پایتخت اندونزی

جاکارتا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اندونزی است و مرکز اقتصادی، تجاری، سیاسی، اداری و صنعتی اندونزی محسوب می‌شود. جاکارتا در سواحل شمالی، در کنار خلیج جاکارتا و دریای جاوه قرار دارد و با توجه به این موقعیت جاکارتا یکی از پرباران ترین شهرهای جهان است.

جاکارتا شهری با تاریخ کهن است و آثار و اماکن دیدنی متعددی در آن یافت می‌شود.

جاذبه های گردشگری اندونزی

پارک ملی Gunung Gede Pangrango

این پارک دارای طبیعتی سرسبز با دو کوه آتشفشان است که در قلب این پارک قرار گرفته اند.

پارک ملی Gunung Gede Pangrango

ویسروی بالی

وجود 25 ویلای لوکس همراه با استخر خصوصی در میان فضای سرسبز گرمسیری در منطقه بالی باعث جذب گردشگران بسیاری می‌شود.

ویسروی بالی

شعله های آتشفشان Kawah Ijen‏

Ijen‏ دهانه آتشفشانی وسیعی به نام Kawah دارد که از سولفور پر شده است و زمانی که می‌سوزد آتش آبی رنگی نمایان می‌شود که با وجود زیبایی خیره کننده ای که دارد ممکن است کمی خطرناک باشد.

شعله های آتشفشان Kawah Ijen

معابد تاریخی بوروبودور

در این معبد 504 مجسمه بودا وجود دارد که در واقع نماد کشور اندونزی می‌باشد، این معبد یکی از مشهورترین معابد جهان است.

معابد تاریخی بوروبودور

پدیده طبیعی کلیموتو

کلیموتو یک کوه آتشفشان منحصر بفرد است که در قله آن دریاچه وجود دارد و جالب تر این که آبهای دریاچه رنگ های متفاوت دارند.

پدیده طبیعی کلیموتو

کوه برومو

کوه آتشفشان زیبای برومو در جاوه شرقی اندونزی قرار دارد، مردم محلی طبق رسوم پیشین خود در جشن هایشان غذا و گل ها را داخل دهانه این کوه می‌ریزند.

کوه برومو

آخرین ویرایش در سه شنبه, 15 مرداد 1398 12:27