16 اسفند 1397

معبدها و صومعه های هنگ کنگ

1428 دفعه

صومعه سرای پولین هنگ کنگ | Po Lin

صومعه‌ «پولین» (Po Lin Monastery) صومعه‌ای است برای بوداییان که در سال ۱۹۰۶ شده است و پذیرای چندین واقعه مذهبی می باشد. درون این موزه ۳ مجسمه‌ برنزی از بودای بزرگ وجود دارد که بیانگر زمان‌های گذشته، حال و آینده‌ی او است. این صومعه در پایین مجسمه‌ بودا تیان تان قرار دراد. در محوطه‌ی اطراف این صومعه نیز بساط کارهای دستی محلی رونق دارد. صومعه پولین در بالای یک تپه ی خوش آب و هوا، با ۲۰۰ تا پله خوش منظره، جایگاه بزرگ ترین مجسمه ی بودای جهان است، که به بیگ بودا معروف است، این مجسمه 34 متری بودا که بزرگترین در هنگ كنگ و دنیا است، سمبل هارموني انسان و طبيعته و به زبان هنگ کنگی، به این مجسمه تیان تان گفته می شود، وقتی به بالای تپه برسید علاوه بر این بودای خیره کننده، از طبیعت زیبای این منظره هم نمی توانید چشم بردارید. صومعه سرای پولین Po Lin همچنین دارای یک گالری است که در آن مجسمه های دیگر بودا و کتب مربوط به آن نگهداری می شود.
آدرس: جزیره‌ی «لانتائو» (Lantau Island)، خیابان «پینگ» (Ping)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۴۵ دقیقه
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۵ دقیقه پیاده

صومعه سرای پولین Po Lin هنگ کنگ


صومعه چی لین هنگ کنگ | Chi Lin Nunnery

صومعه چی لین با فضایی به وسعت 30000 متر مربع در سال 1930 و به سبک معماری خاندان سلطنتی Tang بنا گردیده که در سال 1934 مجددا تعمیر شده است. صومعه‌ «چی لین» (Chi Lin Nunnery) یک معبد بزرگ برای بوداییان است.
صومعه چی لین معبدی بزرگ با معماری چوبی فوق العاده زیبا و منحصر به فردی است. این معبد روی برکه ی نیلوفر آبی که تسکین دهنده روح است قرار گرفته شامل دو بخش بودا و باغ صومعه می باشد. صومعه شامل سالن های معبد که برخی از آنها شامل طلا، خاک رس و مجسمه های چوبی نمایندگان خدایان مانند Sakyamuni بودا و بوداها. علاوه‌ بر معماری جالب این صومعه، مجسمه‌ها و تندیس‌های زیبایی از جنس طلا، چوب و سنگ درون معبد قرار دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. محوطه‌ بیرونی زیبای این صومعه نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.
آدرس: خیابان «فونگ تاک» (Fung Tak)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

صومعه چی لین


صومعه‌ ده هزار بودا در هنگ کنگ

بر روی دامنه تپه‌ای در شهر «شاتین» هنگ‌کنگ؛ صومعه‌ای به نام صومعه «ده هزار بودا» وجود دارد. این یک صومعه واقعی نیست چراکه هیچ راهبی در آن نیست، درعوض ۱۳۰۰۰ مجسمه‌ بودا با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در آن وجود دارد. برای رسیدن به صومعه باید ۴۰۰ قدم به طرف بالای دامنه حرکت کرد. تمام مسیر با مجسمه‌های بودا با اندازه‌های واقعی آراسته شده است، مجسمه‌های مختلفی از بوداهایی که تا به حال ندیده اید. در واقع هر مجسمه منحصربه‌ فرد است. مجسمه‌ی بوداهای لاغر، چاق، کچل، پر مو، بوداهای چوب‌دستی به دست، بوداهای همراه با سگ و اژدها و قورباغه، بوداهای ماچو.
در داخل صومعه با مجسمه‌های بیش‌تری مواجه می‌شوید؛ بوداهایی در باغ، آلاچیق، و برج، روی دیواری در صومعه، هزاران هزار بودای کوچک وجود دارد.
صومعه‌ ده هزار بودا در سال ۱۹۵۱ توسط یوئت کای، راهبی که خود در یک صومعه محلی به وعظ مذهب بودا می‌پرداخت ساخته شد. ساخت صومعه از سال ۱۹۴۹ آغاز شد. یوئت کای با وجود سن بالا، خود مصالح ساختمانی را به دوش می‌گرفت و با شاگردانش از پایین تپه به سمت بالا برای ساخت صومعه راهی می‌شدند. ساخت این بنا ۸ سال، و ساخت ۱۲۸۰۰ مجسمه‌ درون آن ۱۰ سال به طول انجامید. امروزه مجسمه محافظت‌ شده او در محفظه‌ای شیشه‌ای در سالن اصلی صومعه که مرکز توجه به شمار می‌آيد، در معرض نمایش است.

 

صومعه‌ ده هزار بودا در هنگ کنگ


معبد چکونگ هنگ کنگ | Che Kung

یکی از عبادت گاه های معروف در میان افراد بومی و محلی در هنگ کنگ است تا در سال جدید در آن به عبادت بپردازند. اعتقاد آن ها این است که این معبد برکت می دهد و به مریدانش سال خوبی را بعد از روشن کردن چرخ خوشبختی می دهد. Che Kung یکی از ژنرال ها در سلسله Sung بوده که شورشی را در جنوب چین فرو نشاند. او بعدا توسط مریدانش پرستش می شده و یکی از کشاورزان هم در خواب می بیند که روستای آن ها توسط این فرد از امراض و طاعون نجات پیدا می کند و از این رو این معبد بنا گردید.

 


معبد من مو هنگ کنگ | Man Mo

معبد «من مو» (Man Mo Temple) یکی از بزرگ‌ ترین و قدیمی‌ ترین معابد چینی در جزیره‌ی هنگ کنگ است که در محله‌ی ویکتوریا قرار دارد. از طرفی در نزدیکی این بنای تاریخی، باغ‌های جانورشناسی و گیاه‌شناسی و برج مشهور بانک چین قرار دارد. مجموع این عوامل باعث می‌شود دیدن این معبد را توصیه کنیم. اسم این معبد به یاد خدایان ادبیات و جنگ نام گذاری شده است. خدای ادبیات دارای یک قلم مو خوشنویسی و خدای جنگ شمشیر و لباس سبز دارد.
آدرس: خیابان هالیوود
ساعت بازدید: ۸ تا ۱۸
مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۱۰ دقیقه با ماشین

معبد Man Mo هنگ کنگ


معبد ونگ تای سین هنگ کنگ | Wong Tai

معبد «ونگ تای سین» با نام کامل (Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Temple) یکی از جذاب‌ ترین معابد هنگ کنگ است. این معبد در منطقه‌ای قرار دارد که توسط بندرگاه هنگ کنگ، از جزیره‌ی هنگ کنگ جدا شده است. معبد اصلی، بنایی شخصی بود که در سال ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده بود. بعدها این بنا با ساختمانی جدیدتر که در سال ۱۹۶۸ تکمیل شد، جایگزین شد و بنای امروزه را تشکیل داد. این معبد به احترام خدای تائو ونگ تای سین ساخته شد؛ مردم محلی او را به عنوان عامل خوش‌شانسی در مسابقات اسب‌سواری و شفادهنده‌ی بیماری‌ها می‌دانند.
آدرس: خیابان «ونگ تای سین» (Wong Tai Sin)
ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

معبد ونگ تای سین هنگ کنگ

آخرین ویرایش در شنبه, 18 اسفند 1397 08:59