19 اسفند 1397

اماکن توریستی و گردشگری هنگ کنگ

1273 دفعه

پارک هنگ کنگ

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ | Hong Kong Kowloon Wall Park

لنگرگاه آبردین هنگ کنگ

پل تسینگ ما هنگ کنگ | tsing ma bridge hong kong

پله برقی هنگ کنگ | mid levels hong kong

ویکتوریا پیک هنگ کنگ | Victoria Peak

برج ساعت هنگ کنگ | clock tower hong kong

ساحل Repulse Bay هنگ کنگ


پارک هنگ کنگ

در منطقه سنترال جزیره هنگ کنگ واقع است. دارای آب نما و حوضچه های زیبا با انواع ماهی بوده و محیطی سالم برای خانواده ها است.
پارک هنگ کنگ با مساحتی معادل ۸۰ هزار متر مربع در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد و نمونه‌ای از تلفیق طراحی مدرن با مناظر طبیعی است. از جمله جاذبه‌های پارک می‌توان به موزه چای هنگ کنگ و مرکز هنرهای تجسمی هنگ کنگ اشاره کرد. از مشخصه‌های جالب توجه پارک، وجود مناظر طبیعی فوق‌العاده در دل شلوغی‌های شهر است. در بازدید از پارک می‌توان از گلخانه و برخی نمایشگاه‌های موقتی دایر در آن دیدن کرد. برای علاقمندان به ورزش نیز یک مرکز اسکواش و یک مرکز ورزشی در پارک موجود است.

پارک هنگ کنگ


پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ | Hong Kong Kowloon Wall Park  

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ تنها جایی بود که توسط دولت بریتانیا اداره نمی شد. به خاطر همین مخفی گاه بسیاری از افرادی بود که از قانون گریزان بودند. از آثار باقی مانده می توان به دروازه قدیمی و گداخانه آن اشاره کرد. غرفه ها، مجسمه ها، باغ و زمین بازی این محل را به جایی مناسب جهت اوقات فراغت خانواده ها تبدیل نموده است.

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ


لنگرگاه آبردین هنگ کنگ

محل زندگی صدها نفر است که بر روی قایق های ماهیگیری (ته پهن) خود زندگی می کنند. چراغانی دو رستوران شناور در شب صحنه های به یاد ماندنی را به وجود می آورد.

 لنگرگاه آبردین هنگ کنگ


پل تسینگ ما هنگ کنگ | tsing ma bridge hong kong

یکی از طولانی ترین پل های معلق دنیا پل تسینگ ما هنگ کنگ بوده که در آن مسیر راه آهن و ماشین رو وجود دارد. این پل به طول 2.2 کیلومتر یکی از جدیدترین بناهای هنگ کنگ است که کانال ماوان را به جزیره Sing Xi متصل می کند.
پل تسینگ ما (Tsing Ma Bridge) در هنگ کنگ، یازدهمین پل معلق طولانی در جهان به‌شمار می‌رود. اسم پل از دو جزیره‌ای که آن‌ها را به یک‌دیگر متصل می‌کند، یعنی تسینگ یی و ما وام گرفته شده است. با وجود همزمان ریل قطار و مسیر ماشین‌رو، پل تسینگ ما طولانی‌ترین پل در نوع خود در جهان محسوب می‌شود. پل طولی معادل ۱۳۷۷ متر و ارتفاعی برابر ۲۰۶ متر دارد. از نظر گردشگری نیز پل تسینگ ما از اهمیت خاصی برخوردار است و یک سکوی بازدید در انتهای پل و گوشه شمال غربی جزیره تسینگ یی جای دارد.

پل تسینگ ما هنگ کنگ


پله برقی هنگ کنگ | mid levels hong kong

طولانی ترین پله برقی دنیا با 29 ورودی و خروجی است که 20 دقیقه زمان سفر پله برقی هنگ کنگ Mid-Level می باشد. این پله برقی یک طرفه در خروجی و ورودی ها به خیابان های متعدد، مناطق مسکونی و تجاری متصل می گردد.
پله برقی سنترال- مید- لِولز، طولانی‌ترین پله برقی جهان با ۸۰۰ متر طول و ۱۳۵ متر ارتفاع و ۲۹ ورودی و خروجی است. پله برقی سنترال- مید- لِولز، یک طرفه و رو به طرف بالا است و در خروجی‌ها و ورودی‌ها به خیابان‌های متعدد، مناطق مسکونی و تجاری متصل می‌شود. پله برقی سنترال- مید- لِولز از منطقه ستنرال شروع و به خیابان کاندوئیت، واقع در منطقه مید- لِولز منتهی می‌شود.
رکورد گران‌ترین آپارتمان آسیا. نمایی از برج مسکونی ۳۹ جاده کاندوئیت که توسط شرکت توسعه املاک هندرسون ساخته شده‌ است.
در ژانویه ۲۰۱۶، یک واحد آپارتمان دوبلکس ۵۳۲ متری در خیابان کاندوئیت، واقع در منطقه مید- لِولز به قیمت ۷۰ میلیون یورو به فروش رسید.

پله برقی هنگ کنگ Mid-Leve


ویکتوریا پیک هنگ کنگ | Victoria Peak hong kong

از برج پیک هنگ کنگ بهترین چشم انداز به جزیره هنگ کنگ، بنادر و منطقه کاولون هنگ کنگ وجود دارد. چندین طبقه در این برج مختص فروشگاه ها، رستوران ها و جایگاه های مختلف تفریحی مثل موزه مادام چوست است.

هنگ کنگ منطقه‌ای در جنوب شرقی کشور چین است و به صورت مستقل از چین، دولت خود را اداره می‌کند، این شهر پر تردد یکی از مقاصد تجاری در آسیا محسوب می‌شود، چرا که به عنوان مرکز خرید عمده شناخته می‌شود. اما در کنار مراکز تجاری از شرایط اقلمی مطلوب، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است که اگر می‌خواهید کل آن‌ها را در یک نگاه ببینید و یا نمایی از تمام جزیره هنگ کنگ داشته باشید به بالای برج پیک بروید. این مکان که در بین مردم محلی با نام the peak شناخته می‌شود، بلندترین نقطه‌ی این شهر است و آن را به عنوان بهترین تفرجگاه در هنگ کنگ می‌شناسند.

ویکتوریا پیک هنگ کنگ

اگر می‌خواهید به بالای برج بروید می‌توانید از واگن‌های برقی مخصوص ویکتوریا پیک استفاده کنید و تا به منظره تماشایی شهر شلوغ با آسمان خراش‌های زیبایش برسید. اگر دلتان میخواهد تصویری از هنگ کنگ در ذهن خود ثبت کنید که هیچ گاه فراموشتان نشود در هنگام غروب به آن‌جا بروید و در پارک با طراوت و سرسبز نزدیک برج پیک وقت بگذرانید، شما در اینجا احساس می‌کنید که تمام شهر در زیر پای شما قرار دارد. برج پیک به دلیل اینکه در ارتفاع قرار گرفته است و در کنار آن پارکی قرار دارد، آب و هوای خنک‌تری نسبت به سطح شهر دارد و مردم را به خاطر هوای خوبش به سمت خود جذب می‌کند.

آدرس: خیابان «کوتون تری» (Cotton Tree)
ساعت بازدید: ۷ تا ۲۴
مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و نیم
فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۷ دقیقه پیاده تا ایستگاه تراموا (Peak Tram)

 ویکتوریا پیک هنگ کنگ


برج ساعت هنگ کنگ |  clock tower hong kong

این برج در کاولون و در کنار مرکز فرهنگی هنگ کنگ در سال 1915 ساخته شد.
بازدید از این برج پیش از این برای عموم آزاد شده بود که هم اکنون به علت تعمیرات و نگهداری بسته شده است. نمای این برج تلفیقی از آجر قرمز، سنگ مرمر و گرانیت می باشد که این سازه را بی‌نظیر ساخته است. یک میله صاعقه‌گیر هفت متری در بالای برج ساعت هنگ کنگ نصب شده است که از طریق راه پله‌ای چوبی می‌توان به آن رسید.
برج ساعت هنگ هنگ یاد آور عصر ماشین بخار است چرا که در کنار خط راه آهن قدیمی در زمان حضور بریتانیا ساخته شده بود. در سال ۱۹۹۰ برج ساعت بعنوان یک بنای تاریخی در هنگ کنگ به ثبت رسیده است. از سال 2000 از این برج به عنوان یک نمای تاریخی در هنگ کنگ اعلام شده است. برج ساعت هنگ کنگ نمادی برای هزاران مهاجر چینی است که به امید شروع زندگی نو به این منطقه و بندر ساحلی وارد شدند.
برج ساعت هنگ کنگ واقع در ساحل جنوبی کوولون و تسیم شا تسویی می باشد که تنها بازمانده بقایای این برج ساخته شده از آجر قرمز و گرانیت با 24 متر طول با یک میله رعد و برق برجسته به طول 7 متر دارای یک پلکان چوبی است که برای تعمیرات و بازسازی مدتی جهت بازدید بسته شد.
راه آهن کوولون کانتون در یکم اکتبر سال 1910 میلادی افتتاح شد اما به دلیل بروز جنگ جهانی اول تا سال 1913 میلادی مورد استفاده قرار نگرفت و برج ساعت موجود در آن در سال 1915 میلادی تکمیل شد. این برج به طور مداوم از ساعت برج خنک کننده استفاده می کند و تا سال 1920 میلادی یک طرف آن ساعت داشت و سه طرف دیگر آن خالی بود.
در زمان اشغال هنگ کنگ توسط ژاپنی ها در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های جدی دید. زنگ داخل برج ساعت در اواسط دهه 1980 تا 1995 میلادی در ایستگاه شاتین نمایش داده شد و از سال 1995 تا اوایل سال 2000 میلادی به اداره KCRC در فورت تانک منتقل شد و در نهایت در اسل 2010 میلادی آخرین بار این زنگ توسط دولت چین جابجا گردید.
در سال 1975 با اتصال ایستگاه کوولون به ایستگاه هنگ کنگ ساختمان این ایستگاه تخریب گردید اما برج ساعت علی رغم مخالفت هایی از جانب انجمن میراث و سایر گروه ها توانست از تخریب ایستادگی کند و اکنون هم مجاورت موزه فضایی هنگ کنگ، موزه هنر و مرکز فرهنگی هنگ کنگ به عنوان یک جاذبه گردشگری با بازدیدکنندگان فراوان قرار دارد. هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود و در آن زمان گروه‌هایی از سربازان هندی به این شهر آمدند که عده‌ای از آن‌ها مسلمان بودند.

برج ساعت هنگ کنگ (clock tower) 


ساحل Repulse Bay هنگ کنگ

Repulse Bay معروف ترین ساحل کنار دریا همراه با فروشگاه ها و رستوران های متنوع در هنگ کنگ است.

Repulse Bay

آخرین ویرایش در یکشنبه, 19 اسفند 1397 15:39