08 ارديبهشت 774

شهر ساحلی باتومی در گرجستان

3731 دفعه

شهر باتومی با برخورداری از سواحلی زیبا و دیدنی یکی از مقاصد اصلی گردشگری در حاشیه دریای سیاه و قفقاز محسوب می شود. اکثر سواحل شهر باتومی سنگی بوده و برای استفاده از سواحل شنی باید از شهر خارج شوید. باتومی را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز نامید. در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده است.

ساحل دریا و بلوار اصلی شهر از پرطرفدارترین جاذبه های باتومی هستند. قلعه باستانی گونیو آپاپساروس، ز Makhuntseti ، باغ گیاه شناسی، پارک دلفینها، آکواریوم باتومی ، مسجد قدیمی ، کلیساهای ارتودکس و ارمنی و کاتولیک، پارک آبی، پارک ۶ می و دریاچه نوریگلی Nurigeli و خیلی جاهای دیدنی دیگر هم منتظر بازدید مسافران باتومی هستند.

آب و هوای شهر باتومی به شدت تحت تاثیر جریان های دریا به خشکی دریای سیاه و تاثیرات وابسته به تپه ها و کوهستان های نزدیک به آن بوده و از این رو، تقریبا در تمام طول سال با بارش های چشمگیر مواجه است. بر همین اساس، باتومی پر بارش ترین شهر در گرجستان و منطقه قفقاز محسوب می شود.

پارک ساحلی یکی از جاذبه های اصلی شهر باتومی است. این پارک در سال 1884 احداث شده و ساکنان بومی آن را به نام "بلوار" می شناسند. این پارک همانند نواری سبز در امتداد ساحل به سمت شمال غرب باتومی کشیده شده است.

 باتومی

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش در شنبه, 27 ارديبهشت 1399 15:41