09 خرداد 1397

کتابخانه دکتر شریعتی تهران

1668 دفعه

 

کتابخانه دکتر شریعتی ازمهر ماه سال 1392 تحت مدیریت معاونت اجتماعی شهرداری شروع به کار کرد و در سال 1395پس از این که کتابخانه های "معاونت اجتماعی" به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیوستند این کتابخانه نیز به شبکه کتابخانه های عمومی شهر تهران ملحق شد،

و در آذر ماه 1395 بنا به دستور شهردار محترم تهران بخشی از کتابخانه دکتر شریعتی با حفظ وضع موجود به دانشجویان رشته توانبخشی و افراد دارای معلولیت اختصاص یافت.

 

کتابخانه دکتر شریعتی این کتابخانه به صورت مخزن باز مدیریت می شود که دارای قریب به هفت هزار نسخه کتاب در موضوعات عمومی و توانبخشی می باشد.
مخزن باز، كتابخانه‌ای است كه مراجعان اجازه دارند بدون هیچ‌گونه محدوديتی وارد آن شده، به كتاب‌های موجود دسترسی داشته و آنها را از نزديك بررسی كنند. در اين نوع مخزن، كتاب‌ها بر اساس شماره رده‌بندی موضوعی در قفسه‌ها قرار می‌گيرند، و اين به مراجعه‌كنندگان در استفاده از منابع خيلی كمك می‌كند.

کتابخانه دکتر شریعتی
کتابخانه دکتر شریعتی با داشتن سالن مطالعه ای با ظرفیت حدود 100 نفر در محیطی آرام و قابل دسترسی برای مطالعه و استفاده شهروندان می باشد و همچنین با داشتن امکانات ویژه معلولین تا کنون تنها کتابخانه سازمان محسوب می شود.

آدرس:

خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، نرسیده به اتوبان شهید همت، پارک شریعتی، کتابخانه دکتر شریعتی

 

آخرین ویرایش در شنبه, 02 شهریور 1398 11:41