19 فروردين 1397

پارک شیان لویزان تهران

27515 دفعه

 

شیان کجاست؟

پارک جنگلی لویزان یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران و بخش شمیرانات است که بیش از ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد. این پارک جنگلی از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به شهرک امید، باغ پرندگان و از غرب به ده لویزان محدود می شود. این پارک در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. همچنین در بالای جنگل هتل دهکده شیان قرار دارد که مسافران زیادی را به خود جذب می کند.

پارک جنگلی لویزان تهران اوایل دهه ۱۳۴۰ به صورت مصنوعی به وجود آمد، تا از پیشرفت بافت شهری تهران جلوگیری کند و حالا خود تبدیل به تفریحگاهی دلپذیر برای یک آخر هفته به یاد ماندنی شده است.
 وجود امکاناتی مثل  کافی شاپ، رستوران ، زمین بازی و باغ پرندگان در پارک جنگلی شیان اقامت یک روزه لذت بخشی در این منطقه برای شما به همراه خواهد داشت .

فاز اول باغ پرندگان پارک شیان که بخش شرقی بوستان قرار گرفته است، اوایل سال ۹۲ با ورود ۲۰ هزار پرنده بهره برداری شد. حالا هم حدود ۲۵۰ گونه مختلف آسیایی و آفریقایی مثل انواع طوطی، کبوتر، جغد، عقاب، کرکس، شاهین، طاووس، فلامینگو، مرغابی، شترمرغ و انواع پرندگان آبزی را می توانیددر آن ببینید پرندگان اینجا تقریبا آزاد هستند.
غیر از شب مانی در کمپ و چادر، در پارک جنگلی لویزان تهران  امکان اقامت دیگری هم دارید متل شیان در تهران معروف است و برای گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۲۲۹۴۷۹۱۶-۲۰ (۰۲۱)تماس بگیرید.

امکانات بوستان شیان:

درپارک جنگلی شیان امکاناتی از قبیل کافی شاپ، رستوران ، زمین بازی و باغ پرندگان نیز وجود دارد تا باعث شوند سفر جذاب و به یاد ماندی برای مسافران رقم بخورد.
از دیگر جاذبه های این منطقه که همواره مسافران و گردشگران بسیاری را جذب این منطقه می کند هتل دهکده شیان است که در بالای جنگل شیان قرار گرفته است .

آدرس پارک جنگلی شیان :

اتوبان امام علی شمال – خروجی مبارک آباد – پارک جنگلی لویزان تهران

 

 

{tortags,335,3}

آخرین ویرایش در شنبه, 12 بهمن 1398 13:17