19 فروردين 1397

موزه برادران امیدوار در تهران

3531 دفعه

موزه برادران امیدوار نام یکی از موزه‌های کاخ سعدآباد است. این موزه همانطور که از نامش پیداست به افتخار برادران امیدوار که طی ده سال به دور دنیا سفر کردند و با آداب و رسوم مردم مختلف دنیا آشنا شدند، دایر شده است.
موزه برادران امیدوار حاوی انواع آلات و ادوات شکار انسانهای بومی, اسکیمو, آمازون,آفریقا, مرجان, ظرفهای سفالین فرهنگ اینکا, حیوانات و جاندوران تاکسیدرمی شده,فسیل , آلات موسیقی قبایل بدوی جهان, و عکسهای برادران امیدوار است.
دیدن این اشیا، از سر بریده واقعی انسان گرفته تا جمجمه میمون و شامپانزه و عاج و پای فیل باعث حیرت بازدیدکنندگانی می‌شود که پیش از سفر به این مکان کمتر از وجود چنین گنجینه گرانبهایی در کشورمان خبر داشتند.
ساختمان موزه در سال 1381 مرمت و بازسازی شد و در پنجم مهرماه 1382 در هفته جهانگردی به نام اولین جهانگرد ایرانی افتاح شد.

اولین فیلم تهیه شده توسط برادران امیدوار، مربوط به ابوریجینی ها – بومیان استرالیا – است که زندگی آنها بدون هیچ تغییری به همان شیوۀ 2500 سال قبل است. این فیلم فاقد صدا، توسط دوربین کوکی رولیکس با سه لنز متفاوت گرفته شد که آن را از سیدنی در استرالیا خریداری کرده بودند.
از دیگر کارهای مهم آنها تهیۀ فیلم شانزده ساعته از سفرشان بود. سرانجام، برادران امیدوار در سال 1343 ش از سفر ده سالۀ خود بازگشتند و مردمی که از طریق مجلات با آنها آشنا شده بودند فیلم فوق را که به مدت 10 روز در سینما به نمایش گذاشته شده بود، دیدند.
این سفرها به منظورتحقیق دربارۀ زندگی انسان هایی که در روزگار امروزی به صورت بدوی و دور از تمدن زندگی می کردند و نیز شناساندن ایران زمین به مردم جهان صورت پذیرفت
در محوطه بیرونی ساختمان اتومبیل سیتروئن و موتور سیکلت این گردشگران در محفظه ای شیشه ای قرار داده شده است در راهروی ورودی هم ابزار عکسبرداری و فیمبرداری و نمونه لباسهای مورد استفاده آنها هم گذاشته شده است.
 آدرس :‌ میدان تجریش، خیابان دربند، مجموعه کاخ سعد آباد (موزه برادران امیدوار در ضلع شمال غربی کاخ سعدآباد قرار دارد.)

 

 

{tortags,328,3}

آخرین ویرایش در یکشنبه, 11 اسفند 1398 13:47