19 فروردين 1397

باغ کتاب تهران

2194 دفعه

باغ کتاب تهران، بهشت علاقه‌مندان به کتاب و کتاب خوانی، یکی از جدیدترین، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز فرهنگی کشور است که به تازگی افتتاح شده است. باغ کتاب تهران در فضایی مدرن ساخته شده، و در تپه‌های عباس آباد و جنب کتابخانه ملی ایران قرار دارد و در همه روزهای سال پذیرای شما می باشد.

تهرانگردی

باغ کتاب تهران، مکانی بسیار عالی برای علاقه‌مندان به کتاب خوانی است و همه روزه میزبان دوستداران مطالعه، علم و دانش و فرهنگ خواهد بود. این باغ بزرگترین مجموعه فرهنگی خاورمیانه است که اخیرا در تهران افتتاح شده است. افتتاح باغ کتاب تهران به دلیل موقعیت ویژه مکانی خود پس از افتتاح، نه در رسانه‌های داخلی که حتی در رسانه‌های‌ خارج از ایران نیز بازتاب ویژه‌ای داشت تا جایی که نشریه نیوزویک اعلام کرد که با افتتاح این پروژه رکورد بزرگترین کتابفروشی دنیا را از کتابفروشی مشهور «بارنز اند نوبل» نیویورک که گفته می‌شود طول قفسه‌های کتاب آن در مجموع بالغ بر ۱۹ کیلومتر است، ربوده است.

تهرانگردی

بدون شک بزرگترین و مهمترین نمادی که این مرکز با آن شناخته می‌شود دو کتابفروشی‌ بزرگ آن برای مخاطبان بزرگسال و کودک و نوجوان است. باغ کتاب در بخش بزرگسال خود دربردارنده یک کتابفروشی با وسعت ۴ هزار متر مربع است. در این کتابفروشی که با مدیریت موسسه نشر شهر اداره می‌شود، از بخش قابل توجهی از ناشران کشور آثاری برای ارائه وجود دارد و در کنار آن بخش‌های ویژه‌ای نیز برای ارائه سایر محصولات فرهنگی متناسب با این گروه و نیز بخش ویژه فروش کتب نفیس تدارک دیده شده است.

تهرانگردی

کتابفروشی کودک و نوجوان نیز با مدیریت شرکت ماه‌پیشونی، در دو بخش ویژه کتابفروشی کودک و خردسال و کتابفروشی نوجوان شکل گرفته است. این بخش از باغ کتاب دارای چند ویژگی قابل توجه است، نخست اینکه این مرکز نخستین و تنها مرکز فروش کتاب در تهران به شمار می‌رود که فضا و قفسه‌بندی آن به شکل اختصاصی برای مخاطبان کودک طراحی و اجرا شده است و آنها به تناسب سن و موقعیت جسمانی خود می‌توانند از میان این قفسه‌ها دست به انتخاب کتاب بزنند.

تهرانگردی

در کنار این مساله طراحی و اجرای مجسمه‌هایی از شخصیت‌های مشهور انیمیشن در حال مطالعه کتاب که کودکان از آن‌ها خاطرات خوبی دارند نیز یکی از مهمترین المان‌های جذابیت‌ساز در این بخش از باغ کتاب است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها برای بازدید از باغ کتاب، مجموعه باغ علم کودک و نوجوان است. باغ علم کودکان با مشارکت یک کمپانی مشهور کره‌ای ساخته و اجرا شده است. در جریان بازدید از این مرکز، کودکان در معرض آشنایی با چهار داستان علمی با عنوان داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین قرار می‌گیرند.

تهرانگردی

در هر یک از سالن‌هایی که ویژه معرفی و اجرای این داستان‌ها تاسیس شده است دستگاه‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌هایی تعبیه شده که در ضمن ایجاد نشاط؛ نکات علمی قابل توجهی را درباره هر یک از این موضوعات به مخاطب ارائه می‌کند این مرکز ویژه کودکان ۷ تا ۱۲ سال طراحی شده است و در جریان بازدید از آن کودکان به همراه والدین و یک راهنما که هر بخش و بازی‌های تعبیه شده در آن را تشریح می‌کند آنها را همراهی می‌کند.

تهرانگردی

باغ کتاب تهران در ماه‌های ابتدایی آغاز به کارش، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده پذیرایی از علاقه‌مندان کتاب است. این باغ تعطیلی ندارد و تلاش مجموعه بر این است که همه روزه میزبان علاقه‌مندان باشد.برای ورود به فضاهای عمومی باغ کتاب تهران، نیازی به تهیه بلیت نخواهید داشت و ورود به آنها کاملا رایگان است. اما برای دیدن بخش‌هایی از باغ کتاب تهران، لازم است از پیش بلیت تهیه کنید. برای این کار می‌توانید همه روزه تا ساعت ۹ شب، هم به صورت کلی و یک‌جا در ابتدای ورودی اصلی و هم در هنگام ورود به هر بخش، بلیت مربوط به آن را تهیه کنید.

برای رسیدن به باغ کتاب تهران با استفاده از مترو، می‌توانید از خط یک یعنی خط تجریش - کهریزک استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو شهید همت و شهید حقانی، در فاصله‌ای برابر از باغ کتاب تهران قرار دارند. بعد از اینکه از مترو پیاده شدید، دو راه برای رسیدن به باغ کتاب وجود دارد.می‌توانید شاتل‌های برقی که در نزدیکی مترو حضور دارند را سوار شوید و به باغ کتاب برسید. راه دیگر این است که این مسیر را پیاده طی کنید. با ۱۰ - ۱۵ دقیقه پیاده‌روی و دنبال کردن علائم، می‌توانید به باغ کتاب برسید.

برای مشاهده مطالب و تصاویر گردشگری به  کانال راهنماسفر مراجعه کنید.

{tortags,552,3}

آخرین ویرایش در سه شنبه, 15 مرداد 1398 12:08