19 فروردين 1397

باغ پرندگان تهران

2372 دفعه

باغ پرندگان تهران، بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان در شمال‌شرق تهران است. باغ پرندگان تهران با مساحت 23 هکتار در دل جنگل لویزان واقع شده است.
مجموعه باغ پرندگان در اردیبهشت ماه سال 1392 افتتاح شد و در 2 فاز طراحی شده است فاز اول شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. و فاز دوم با مساحت کمتر از فاز اول در محدوده شمالی در حال احداث است که شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و تور مانع  از خروج پرندگان می شود. در این مجموعه بیش از 6500 پرنده از 55 گونه متفاوت نگهداری می شود و از ویژگی‌های منحصر به فرد باغ پرندگان تهران، رها بودن پرندگان در محیط است، به این معنا كه حدود 90 درصد از پرنده‌های این مجموعه در فضای كاملا روباز و در محیط بدون قفس نگهداری می‌شوند.

باغ پرندگان تهران با طراحی منحصربه‌فرد و زیبا ساخته شده است و مسیرهای پیچ در پیچ، مسیر طولانی ای را شامل می‌شود.  طراحی این باغ در دل طبیعت باعث شده تا شرایط نگهداری بهتری به صورت طبیعی برای پرندگان مهیا باشد. در بدو ورود به باغ محل نگهداری انواع طوطی‌ها و كبوترهاست و در طول مسیر می‌توانید پرندگان كوهی، شكاری، صحرایی و آبزی را در نزدیكی هم در محیط طبیعی خودشان ببینید. تنها پرندگانی مثل طوطی‌سانان و شكاری‌ها باید در قفس نگهداری شوند، قفس این پرنده‌ها طوری طراحی شده كه آنها بتوانند در ارتفاع بالا پرواز كنند و همه‌جا را زیرنظر داشته باشند. ایستگاه آخر باغ پرندگان هم قلمرو شترمرغ‌های ایرانی و آفریقایی است.

فضای بكر و زیبای طبیعت باغ پرندگان، به همراه مصالحی از جنس سنگ و چوب و سقف آشیانه‌های پرندگان كه با ساقه‌های برنج پوشانده شده محیطی زیبا را به وجود آورده است. محوطه باغ پرندگان با مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده است و سایه بان هایی از جنس چوب، نی و پوشال، نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، عدم وجود تیر برق یا تاسیسات اضافی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن، از مشخصه‌های این باغ می‌باشد.

تماشای ایستادن فلامینگوها روی یک پا آن هم برای دقایق طولانی، شنای قوهای سفید زیبا، شنای غازها و اردک‌های رنگارنگ با جوجه‌هایشان، شكار ماهی‌های كوچک توسط پلیكان‌ها، تمام این صحنه‌ها را می توانید در باغ پرندگان از نزدیک تماشا كنید.

نشانی: خيابان هنگام، خيابان 35 متری استقلال، خيابان كوهستان، باغ پرندگان تهران

{tortags,451,3}

آخرین ویرایش در شنبه, 02 شهریور 1398 14:01