22 -2668

آبشار کرکبود در قزوین

2999 دفعه

آبشار کرکبود، آبشاری تماشایی است که در میان دره‌ای عمیق با صخره‌های ۳۰ تا ۵۰ متری خودنمایی می‌کند. آب پرخروش این آبشارِ ۵ متری، از ارتفاعات حصارچال مازندران سرچشمه می‌گیرد و در صورت افزایش آب آبشار، ارتفاع آن نیز افزایش می‌یابد. آبِ آبشار کرکبود پس از گذر از دره‌ای عمیق به رودخانه شاهرود می‌پیوندد.
در شمال شرق طالقان واقع در استان قزوین، روستای کوچک زیبایی به نام کرکبود قرار دارد. پس از فاصله گرفتن 14 کیلومتری از طالقان، آبشار باشکوه کرکبود که به آن آبشار کر هم می گویند پیش روی شماست. داخل روستا درختان تنومند و برافراشته و بلندی قرار دارد که نظیر آن در دیگر روستاهای طالقان کمتر مشاهده می شود. داخل این روستا آبشار زیبایی قرار دارد که باعث شده گردشگرای زیادی به این منطقه جذب شوند.
روستای کرکبود روستای کوچک و زیبایی‌ست که برخلاف دیگر روستاهای نزدیکش، مزین به درختانی بلند قامت و قدیمی است و رنگ آبی آسمانش همتا ندارد. آبشار کرکبود به دلیل حجم بالا و سرعت آب آن، هیبت چشمگیری دارد. این آبشار در فاصله ۷۰۰متری شمال روستای کرکبود و در میان دره ای عمیق، به آبشار کر مشهور است.
در کنار آبشار کرکبود بیش از همه چیز هیبت و غرش آب توجه تان را جلب می‌کند و قطرات خنک آب شما را به سوی خود می‌خواند. در پایین و ادامه آبشار حوضچه‌های کوچک پر آبی وجود دارد که برای آب­تنی مناسب اند. همچنین در طرفین آبشار حفره‌هایی طبیعی وجود دارد که امکانش را دارید با استفاده از آن به پشت آبشار بروید. می‌گویند در گذشته با استفاده از تیغه‌هایی در این حفره‌ها، اتاقک‌هایی ایجاد کرده تا خوش نویسان در محل نشسته و به کتابت قرآن و آثار ادبی مشغول شوند.
بهترین فصل سفر به آبشار کرکبود، بهار و تابستان است تا بتوان کمی در خنکای آبِ آبشار از گرمای هوا گریخت. از آن‌جا که سرعت و حجم آب آبشار بالاست، هنگامی که در نزدیکی آبشار قرار می‌گیرید، قطرات آب به روی شما خواهند بارید و خنکا آن را دوچندان می­کند.
نشانی: تهران، اتوبان کرج- قزوین، شهرستان طالقان، روستای کرکبود

 

آخرین ویرایش در یکشنبه, 27 مرداد 1398 14:51