15 -2669

تنگه کافرین در ایلام

3354 دفعه

 

یکی دیگر از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری استان ایلام می باشد.  ایلام به دلیل وجود کوهستان های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت دارای طبیعتی منحصر به فرد است که آشکارترین آن در شکل گیری تنگ های متعدد و زیبا در اطراف این کوه می باشد. تنگ هایی که تنگه کافرین یکی از نقاط بسیار زیبای استان میباشد.

تنگه کافرین یکی از مناطق مهم تفریحی- توریستی  شهرستان بدره از توابع استان ایلام است. در 3 کیلومتری شمال شهرستان ولی عصر در جاده ایلام به دره شهر واقع شده است. طول تنگه در حدود 2 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 700 متر است رودخانه وبه در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. در 1 کیلومتری مدخل ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است.

این تنگه از چشمه های متعددی تشکیل میشود که یکی از آنها سراب زیبای کلم می باشد  علاوه بر جاذبه ذاتی طبیعی تنگ کافرین، یادگارهایی از تاریخ و پیشینیان ما به چشم می خورد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم میخورد که نشان از قدمت و اهمیت آن دارد که غار شداد یکی از این نمونه هاست.

از دیگر جاذبه های این تنگه، جنگل های وسیع بلوط و ون و کرف همچنین گونه های جانوری مانند سنجاب ایرانی در این منطقه قابل مشاهده است.

 

آخرین ویرایش در یکشنبه, 27 مرداد 1398 13:06
محتوای بیشتر در این بخش: سنگ نوشته تخت خان ایلام »