11 تیر 1398

چشمه ابگرم سیاهکش هرمزگان

1475 دفعه

روستای نیمه کار در ۶۵ کیلومتری غرب بندر خمیر در استان هرمزگان واقع شده و چشمه آبگرم سیاه کش یکی از بکر ترین مناطق این روستا می باشدکه کمتر کسی از وجود آن با خبر است
پس از گذر از روستا در امتداد رودخانه به سمت شمال که پیش بروید به آبگرمی می رسید که زیبایی آن در دل این منطقه خشک حیرت انگیز است به همین دلیل این آبگرم با خواص درمانی زیادی که دارد از گزند آلودگی در امان مانده است.این آبگرم که محلی ها معتقدند خواص درمانی و شفابخشی فوق العاده ای در درمان ارتروز، روماتیسم و گرفتگی عضلات دارد به سیاهکش معروف است.
علت نامگذاری این آبگرم به سیاهکش بدین دلیل است که گفته می شود در قدیم فردی سیاه چهره در این آبگرم در حال شنا غرق می شود و از آن پس محلی ها آن را سیاه کش می نامند
نبود هیچگونه امکانات خدماتی این چشمه را به چشمه ای بکر و دست نخورده در استان تبدیل نموده است.

ابگرم سیاهکش

دسترسی منطقه:

همجواری این منطقه با مرکز استان به عنوان مهمترین مرکز توریستی و دارای زیرساختهای موردنیاز برای پذیرش گردشگر شامل فرودگاه راه آهن هتلها و مراکز اقامتی و ... نیز همجواری با مرکزشهرستان یعنی شهربندرخمیر و نزدیکی به جنگلهای حرا به عنوان یک جاذبه طبیعی گردشگری و نیز فاصله نزدیک با جزیره قشم فرصتی بی نظیر برای رشد وتوسعه این جاذبه طبیعی بوجود آورده است.

خواص درمانی:

بادرنظر گرفتن ترکیب آب گوگردی سیاهکش ازآب این چشمه میتوان برای درمان بیماریها وعفونت های مجاری تنفسی مجاری جلدی گوش درونی و روماتیسم استفاده کرد.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 11 تیر 1398 12:07