27 خرداد 1398

آبشار باران کوه گلستان

1134 دفعه

وجود آبشارهای فراوان با سرچشمه هایی همچون در دامنه رشته کوه های البرز، سبب شده است تا به استان گلستان؛ سرزمین آبشارها نیز گفته شود. استان گلستان با تمام شرایط ایده آل گردشگری خود به سبب قرار گرفتن در نواحی کوهپایه ای جدا از داشتن سرچشمه های فراوان و آبشارهای متعدد و طبیعت بکر خود، از شرایط بازدیدی نسبت سختی نیز برخودار است!

آبشار باران کوه از زیباترین جاذبه های طبیعی استان گلستان به حساب می آید. این جاذبه طبیعی شاید قدری دور از دسترس باشد اما مطمئنا آنقدر از جذابیت های بصری و دوست داشتنی برخودار است که با دیدن آن تمام خستگیتان تمام می شود! این آبشار در تمام فصول سال از ویژگی های طبیعی همراه با مناظر شگفت انگیزی برخودار است اما بدون شک در فصل زمستان با قندلی بستن های نامرتب خود، می تواند صحنه های قشنگ تری را برای گردشگران و بازدید کنندگان گرامی به ارمغان بیاورد.

آبشار باران کوه

آبشار باران کوه کجاست؟

آبشار باران کوه در موقعیت جغرافیایی E542144  N364202 و در شهر گرگان (پایتخت استان) از جاهای دیدنی گلستان واقع شده است. این آبشار پر خروش و چشم نواز در فاصله مکانی 18 کیلومتری از قسمت جنوب غربی گرگان و در نواحی پست و حاشیه ای رودخانه شصت کلاه قرار گرفته است. موقعیت این آبشار کاملا از نظر عکاسان ایده آل به حساب می آید؛ چرا که هم از سرسبزی فراوانی برخوردار است و هم از شرایط آب و هوایی مطلوبی! همانطور که می دانید نواحی شمالی ایران در تمام فصول خود از ریزش نزولات آسمانی زیادی برخوردار هستند، حال این ریزش نزولات آسمانی را در کنار جذابیت های بصری طبیعی موجود در اطراف این جاذبه طبیعی قرار دهید تا شما نیز همچون عکاسان به نظری مشابه برسید!

آبشار باران کوه

جاذبه های آبشار باران کوه

آبشار باران کوه گلستان از جاهای دیدنی گلستان یکی از همین آبشارهای متعدد در استان گلستان می باشد که در حقیقت یکی از زیباترین جاذبه طبیعی نه تنها استان بلکه کل ایران نیز به حساب می آید. وجود طبیعتی سرسبز در حوالی این آبشار، تمیزی بستر پیرامونی آن و شفافیت آبی که از سرچشمه های واقع شده در دامنه رشته کوه های البرز به سمت پایین سرازیر می شوند؛ همه باعث جذابیت های بیشتر آبشار باران کوه شده اند.

البته ناگفته نماند که در سرزمین آبشارها می توان آبشارهای زیادی همچون: لوه، شیرآباد، گلستان، کبودوال، زیارت و کلی آبشار دیگر را مثال زد که از نظر جذابیت های بصری و وجود لذت های وصف نشدنی، قابل احترام هستند اما خوب در این بین، آبشار باران کوه گلستان از جاهای دیدنی گلستان به دلیل سختی مسیرش و تمیز ماندن محیط اطرافش از امتیازات بالاتری نسبت به بقیه آبشارهای موجود در استان برخوردار می باشد.

آبشار باران کوه

مسیر دستیابی به آبشار باران کوه

برای رسیدن به آبشار باران کوه با رسیدن به پای کوه دیگر باید از ماشین پیاده شوید و مسیر پیاده روی دو تا 3 ساعته را شروع کنید.! پیاده روی که در برخی از نقاط خود شبیه به صخره نوردی نیز می شود. برای رسیدن به آبشار باران کوه  از جاهای دیدنی گلستان می توان به کمک وسیله نقلیه خود، مسیر اولین رودخانه که به آبشار منتهی می شود را در پیش بگیرید؛ مسیری که اصلا هموار نیست و کاملا خاکی تلقی می شود.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 28 خرداد 1398 10:21