29 -2669

آبشار دیز در اردبیل

3537 دفعه

آبشار دیز در روستای شال در ۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان خلخال در استان اردبیل واقع شده است ارتفاع این منطقه از سطح دریا ۱۵۵۰ می باشد.
آبشار زیبای دیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی وبسیار جذاب بخش خورش رستم به شمار می رود. اطراف منطقه آبشار دیز را باغات عظیم و زیبا احاطه کرده است که محل جوشش چشمه های فصلی و دائمی متعدد است آبشار دیز پس از فوران از بلندی ها در بستر جویبار دلفریب به حرکت در می آید و طراوت و زیبایی آبشار را صد چندان می کند.

مسیر دسترسی به آبشار از میان تنگی باریک و عمیق عبور می کند. آبشار پس از بیرون آمدن از دل صخره به سمت زمین حرکت کرده و در اعماق دره فرود می آید. شما ادامه مسیر به راحتی می توانید خود را به فضای پشت این آبشار برسانید. اطراف آبشار را گونه های مختلف گیاهی فرا گرفته اند اما تخته سنگی که آبشار از دل آن بیرون زده و به نسبت کف دره بیرون زدگی دارد فاقد پوشش گیاهی است. تخته سنگی که آبشار در کف دره بر روی ان فرود می آید نیز به رنگ سبز جذابی درآمده است و جلبک ها و خزه ها روی آن را فرا گرفته اند. این آبشار بسیار زیبا بیش از 50 متر ارتفاع داشته و با چشم انداز منحصربفرد خود یکی از زیباترین جلوه های طبیعت در شهرستان خلخال است که حتما باید سری به آن بزنید.

 

آخرین ویرایش در سه شنبه, 06 اسفند 1398 09:10