07 -2670

شهر ایگواسو برزیل

5626 دفعه

ایگواسو غربی‌ترین شهر در ایالت پارانای برزیل است که در ارتفاع 165 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این شهر باوجود جمعیت 266 هزارنفری‌اش، شهری با 80 ملیت مختلف بوده که در بین توریستی‌ترین شهرهای برزیل است. جالب است بدانید بیشتر گردشگران پس از شهر ریو، ایگواسو را برای سفر در برزیل انتخاب کرده‌اند. آب‌وهوای ایگواسو در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان نسبتاً سرد است، البته این شهر در اکثر روزهای سال آفتابی است. این شهر مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات است، جالب است بدانید در چند سال اخیر شهرداری این شهر 10 جایزه مختلف را از وزیر توریسم و گردشگری برزیل دریافت کرده است.

مردم و فرهنگ فوز دو ایگواسو:

شهر فوز دو ایگواسو یکی از شهرهای با تنوع فرهنگی بسیار بالا است. 80 ملیت مختلف در این شهر حضور دارند که بیشتر شامل کشورهای ایتالیا، پرتغال، لبنان، چین، پاراگوئه، آرژانتین می باشند. این تنوع نژادی و فرهنگی باعث شده که این شهر به یکی از مراکز مهم توریستی و گردشگری تبدیل شود.
اقتصاد فوز دو ایگواسو هم بر مبنای گردشگری و تجارت شکل گرفته است.
در بین سال های 2006 تا 2008 شهر فوز دو ایگواسو دومین مقصد پرطرفدار گردشگری بعد از شهر ریو دو ژانیرو بوده است و این امر باعث شده تا این شهر دارای بیش از 100 هتل و استراحت گاه باشد.
اکثر ساکنان این شهر مسیحیان کاتولیک هستند اما اقلیت زیادی از مسلمانان و بودایی ها نیز در فوز دو ایگواسو زندگی می کنند.
اکثر جمعیت مسلمان این شهر از کشور لبنان هستند.در شهر فوز دو ایگواسو یک مسجد بسیار بزرگ نیز وجود دارد. جشنی به نام Fenartec نیز همه ساله برای گرامیداشت تنوع فرهنگی این شهر برگزار می شود.

آب و هوای فوز دو ایگواسو:

از نظر آب و هوایی شهر فوز دو ایگواسو، در یک منطقه نیمه مرطوب گرمسیری قرار دارد و این بدان معناست که دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های خفیف است.
به صورت میانگین دمای سالانه این شهر 24 درجه سانتی گراد است. در تابستان ها هم می توان دمای 40 درجه را هم در این شهر تجربه کرد و سردترین دمای این شهر در زمستان نیز منفی 5 درجه گزارش شده است.
آب و هوای این شهر در طول سال، اکثرا آفتابی است. اما تغییرات آب و هوایی ناگهانی بسیار زیاد در آن اتفاق می افتد و بهتر است در هنگام سفر به این شهر لباس های مناسب با خود به همراه داشته باشید

آبشار ایگواسو (Iguazu Falls):

آبشار ایگواسو (یا ایگوازو) که از 275 آبشار مجزا تشکیل شده است ، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین آبشارهای جهان است . این آبشار که به تازگی به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیا انتخاب شده است ، در مرز میان کشور آرژانتین و برزیل واقع شده است. تقریبا 80 درصد این آبشار در داخل پارک ملی ایگواسو قرار گرفته است و به همین دلیل است که گردشگران با بازدید از این پارک علاوه بر این آبشار ، می توانند از جاذبه های دیگر درون این پارک نیز دیدن کنند. بی شک این آبشار ، مهم ترین و زیباترین جاذبه ی طبیعی این منطقه است و گردشگران معمولا چند روزی را در این مکان سپری می کنند تا از نقاط مختلف و به طور کامل ، زیبایی این منطقه را کشف کنند.مثلا گاهی در پایین آبشار در یک قایق و گاهی در بالای آبشار از داخل یک هلی کوپتر به تماشای زیبایی این آبشار می نشینند.قدرت اعجاب آور این آبشارهای خروشان از سه کشور آرژانتین ، برزیل و پاراگوئه قابل مشاهده است و به راستی از خیره کننده ترین مناظری است که در تمام عمر خود خواهید دید. کسانیکه این آبشار را از نزدیک دیده اند ، بر این باورند که تصاویر به تنهایی قادر به توصیف وسعت ، قدرت و زیبایی این شاهکار طبیعت نیستند. تجربه ی شنیدن صدای ریزش دو میلیون لیتر آب در هر ثانیه چیزی است که فقط باید از نزدیک حس شود. در توصیف وسعت این آبشارها گفته اند که آبشار نیاگارا که یکی از بزرگترین آبشارهای دنیاست در برابر این آبشار مانند یک فواره به نظر می رسد!

اگر دوست دارید با پرندگان و حیوانات استوایی و نیمه گرمسیری آشنا شوید، باید حتماً از باغ پرندگان ایگواسو دیدن کنید. با قدم زدن در بیشه‌ها و جنگل‌های بارانی با صدها گونه پرنده، پروانه و خزنده آشنا خواهید شد.
باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu) پارکی با استانداردهای جهانی است که ۴ هکتار جنگل نیمه گرمسیری را در برمی‌گیرد و می‌توانید در آزادراه «کاتاراتاس» (Cataratas)، آن طرف مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی ایگواسو و در دو کیلومتری فرودگاه بین‌المللی، این باغ را ببینید. بیش از ۵۰۰ پرنده بومی و غیر بومی از قاره‌های دیگر در این مکان زندگی می‌کنند که بازدیدکنندگان می‌توانند بدون محدودیت قفس و حصارهای محافظ با آن‌ها در تماس باشند. همچنین، یک برنامه‌ی مهم بازپروری هم برای گونه‌های در خطر انقراض در حال اجرا است که توسط متخصصین زیست شناسی، دامپزشکی و کشاورزی نظارت می‌شود.
مساحت این پارک در اصل ۱۷ هکتار است؛ اما تنها ۴ هکتار آن به نمایش درآمده و باقی قسمت‌ها تحت حفاظت‌اند. باغ پرندگان به عنوان یک مجموعه‌ی خصوصی در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده و هنوز هم توسط متخصصین و محافظت‌کنندگان حرفه‌ای و آموزش‌دیده نگهداری می‌شود. به طور کل ۹۰۰ پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف در اینجا زندگی می‌کنند که یک سوم آن‌ها در خطر انقراض هستند. تمام این پرندگان از باغ‌ وحش‌ها یا پرورش‌دهندگان قانونی به پارک آورده شده‌اند. هرگز پرنده‌ای از منبعی نامعلوم یا منابع قاچاق حیوان به اینجا راه داده نمی‌شود. تمام حیواناتی که در این پارک زندگی می‌کنند گزارش سلامت سالانه دارند که برای انجمن باغ وحش برزیل و اداره ایباما فرستاده می‌شود. حتی برخی از این پرندگان تحت درمان قرار گرفته و نمی‌توانند دوباره به طبیعت باز گردند.
پرندگان در قفس نیز اطلاعات ارزشمندی را تأمین کرده و دانش متخصصین از جانوران یک اقلیم را بیشتر می‌کنند. علیرغم زمان کمی که از تأسیس این مجموعه می‌گذرد، متخصصین آن توانسته‌اند با موفقیت برخی گونه‌های در خطر را بازپروری کنند. طوطی صورت بنفش هم در فهرست گونه‌هایی است که انتظار می‌رود اطلاعاتی را برای محققین فراهم کرده و در آینده‌ای نزدیک از میان گونه‌های در خطر بیرون بیاید.
در پارک پرندگان ایگواسو، یک برنامه‌‌ی بازدید گروهی کاملاً رایگان برای کودکان و دانش آموزان در جهت آموزشِ حفاظت از محیط زیست طراحی شده که حتی شامل کودکان نابینا نیز می‌شود. بازدید از مسیرهای مشخص در میان پوشش‌های گیاهی بومی شروع شده و بازدیدکنندگان از زیستگاه‌هایی با ابعاد طبیعی که هر کدام ۶۳۰ متر مربع با ۸ متر ارتفاع دارند، دیدن می‌کنند. این زیستگاه‌ها شامل آبشارهای کوچک، پل‌ها و پوشش گیاهی مخصوص هستند که می‌توانید در آن‌ها از نزدیک با زندگی و رفتارهای گونه‌های مختلف پرندگان آشنا شوید. در قسمت‌های دیگر می‌توان پناهگاه پروانه‌های بومی و مرغان مگس‌خوار را تماشا کرد. حتی خزندگان مختلفی هم برای بازدید وجود دارد. بازدید از باغ، ۱ ساعت به طول انجامیده و همه روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر امکان‌پذیر است. به علاوه، برای بازدیدکنندگانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، هم امکانات لازم را فراهم کرده‌اند.

مرکز فرهنگی La Aripuca Guarani :

این مرکز فرهنگی که برای افزایش سطح آگاهی مردم از تهدید بزرگی که در رابطه با نابودی جنگل ها و تاثیر آن بر جهان پیرامون وجود دارد، تاسیس شده است ، یک مدل بزرگ شبیه سازی شده از تله ی aripuca است که توسط مردم بومی برای شکار حیوانات کوچک استفاده می شود . این مرکز از جاذبه های مورد توجه این منطقه است که آموزنده و تامل برانگیز است و بازدیدکنندگان را از خطر نابودی گونه های جنگلی حیوانات آگاه می کند و به آنها می آموزد که چگونه می توانند به توقف این نابودی عظیم که بی شک خطری جدی برای زندگی بشر است کمک کنند.بازدیدکنندگانی که از این منطقه دیدن می کنند معتقدند که قیمت ها در این منطقه بسیار بالاست و به همین جهت خرید از این محل توصیه نمی شود. اما برای کسانی که علاقمند به چوب ، بوی چوب و اشیا ساخته شده از چوب هستند ، این مکان بسیار مناسب است و برای یک گشت یک تا دو ساعته مکان مناسبی است که اطلاعات خوبی در رابطه با بوم گیاهان ، بوم جانوران و به طور کلی زندگی بومی منطقه در اختیار شما قرار می دهد.

مراکز خرید فوز دو ایگواسو:

فوز دو ایگواسو به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی آن که نقطه اتصال سه کشور برزیل پاراگوئه و آرژانتین است به یک مرکز اقتصادی مهم تبدیل شده و مراکز خرید بسیاری در آن فعال هستند چند نمونه از این مراکز خرید عبارتند از :
مرکز خرید Cataratas JL : در این مرکز خرید که یکی از مراکز خرید قدیمی شهر است بیش از 100 فروشگاه وجود دارد، که اجناس مختلفی را به فروش می رسانند. چند رستوران و یک سینما هم در داخل این فروشگاه واقع شده است. آدرس مرکز خرید :Avenida Costa E Silva 185, Foz do Iguacu, State of Parana 85863-000, Brazil
مرکز خرید Catuai Palladium : این مرکز خرید یکی از مدرن ترین و بزرگترین مراکز خرید در ایالت پارانا می باشد. تعداد بسیار زیادی فروشگاه در داخل این مرکز خرید وجود دارد. این فروشگاه بزرگ از یک پارکینگ رایگان نیز برخوردار است. البته توجه داشته باشید که این فروشگاه کمی از مرکز شهر دور است و ساعت کاری این مرکز خرید از 10 صبح تا 11 شب می باشد. آدرس این مرکز خرید:Avenida das Cataratas 3570, Vila Yolanda, Foz do Iguacu, State of Parana 85853-000, Brazil

هتل های فوز دو ایگواسو:

فوز دو ایگواسو به دلیل پتانسیل بالای جذب گردشگر دارای هتل ها و مراکز اقامتی بی شماری است. در ادامه به چند نمونه از هتل هایی که خدمات خوبی ارائه می دهند اشاره می کنیم.
1.هتل Rafain Palace: این هتل یک مرکز اقامت مجلل با سوئیت های مدرن است که فضای بسیار مرفه ای را برای میهمانان خود فراهم می کند. امکانات مختلف ورزشی مانند زمین تنیس، زمین فوتبال ، استخر در این هتل وجود دارد. در رستوران این هتل انواع غذاهای مشهور برزیلی و بین المللی وجود دارد. این هتل همچنین یک سالن کنفرانس بزرگ دارد که برای دیدار های رسمی و کاری می توان از آن استفاده کرد. از دیگر امکانات آن می توان به وای فای، سالن بدنسازی، و فضای سبز زیبا اشاره کرد. آدرس هتل : Rafain Palace Hotel & Convention Center, Av. Olímpio Rafagnin 2357, Foz do Iguaçu,Paraná, Brazil, +55 45 3520 9494
2.هتل Bella ltalia : اگر می خواهید در مرکز شهر فوز دو ایگواسو باشید، هیچ هتلی به جزء هتل Bella ltalia این انتظار شما را برآورده نمی کند. این هتل دقیقا در مرکز شهر واقع شده و در نزدیکی آن فروشگاه های بزرگ قرار دارد که می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید و نیاز نیست مسافت های زیادی را برای خرید طی کنید. رستوران هتل بسیار بزرگ است و می توانید غذاهای ایتالیایی را هم در آن پیدا کنید. مهمترین مزیت این هتل برخورد خوب کارکنان آن است. آن ها شما را به خوبی راهنمایی می کنند و رفتار بسیار خوبی با شما خواهند داشت. آدرس هتل :Hotel Bella Italia, Av. Republica Argentina, Foz do Iguaçu, Paraná, Brazil, +55 45 3521 5000
3.هتل das Cataratas: اگر می خواهید در پارک ملی ایگواسو اقامت کنید هتل کاتاراتاس بهترین و البته تنها هتل موجود در این منطقه می باشد. با اقامت در این هتل می توانید از مناظر و فضای سبز شگفت انگیز پارک ملی ایگواسو لذت ببرید. شما این امکان را دارید تا زمانی که پارک بسته می شود و دیگر جمعیتی به آن وارد نمی شود از فضای پارک استفاده کنید. مناظری که این هتل به سمت پارک ملی و مخصوصا آبشار ایگواسو دارد واقعا شگفت انگیز است. امکانات بسیار زیادی در این هتل وجود دارد و می توان آن را به عنوان یک هتل لوکس در نظر گرفت. هتل دارای یک استخر بزرگ است که در هر ساعت از شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید. کارکنان آن خوشرو و خوش برخورد هستند. در رستوران هتل هم طیف وسیعی از غذاهای برزیلی را می توانید انتخاب کنید. آدرس هتل :Hotel das Cataratas, Rodovia Br 469 km 32, Parque National de Iguaçu, Paraná, Brazil, +55 21 2545 8878
4.هتل Del Ray : اگر به دنبال یک هتل ارزان قیمت در فوز دو ایگواسو می گردید، هتل دل ری انتخاب مناسبی برای شما است. هتل دل ری در مرکز شهر قرار دارد و با اقامت در آن می توانید به امکانات راحت زیادی دسترسی داشته باشید. هتل دارای امکانات کامل می باشد. آدرس هتل :Del Rey Hotel, Rua Tarobá, Foz do Iguaçu, Paraná, Brazil, +55 45 2105 7500

 

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 13 شهریور 1398 15:41