25 -2670

پارک ملی برات بالی

4397 دفعه

جزیره بالی هر چیزی که یک گردشگر برای لذت بردن از سفر به آن احتیاج دارد در خود گنجانده و طیف وسیعی از جاذبه های طبیعی ، تفریحات مهیج ، سواحل شنی ، اقامتگاه های مناسب و امکانات گردشگری را ارائه می دهد . طبیعت این جزیره تحسین برانگیز است و زیبائی های موجود در آن چشم نواز می باشد پارک ملی غربی یا پارک ملی برات بالی (Taman Nasional Bali Barat) از جمله مناطق حفاظت شده این جزیره است که مورد توجه گردشگران تور اندونزی واقع شده است .

پارک ملی برات بالی در جزیره بالی، شاید زیبا ترین بهشت طبیعی باشد که نوک غربی جزیره بالی است، یعنی در کنار اقیانوس هند و در مکانی که از منطقه شهری دن پاسار و هیاهوی سواحل بالی دور است. به همین دلیل به پارک ملی برات بالی، اصطلاحاً پارک ملی غربی بالی نیز گفته می‌شود.

پارک ملی برات بالی درسال 1941 تاسیس شد. پارک کوهستانی که دربرگیرنده ی جنگلهای حرا ، دشت وجنگلهای انبوه ، بادهای موسمی ، زمینهای هموار ، پوشش گیاهان دریایی ، صخره های مرجانی ، سواحل شنی و دریاهای کم عمق و عمیق است. شبه جزیره ی پراپاتآگونگ ، باپیاده روهای وسیع خود ، آسانترین بخش قابل دسترس این پارک است.

پارک ملی برات بالی به دلیل موقعیتی که دارد، بادهای موسمی خوبی در آن می‌وزد و در بیشتر مناطق آن، باد خنک ساحلی، صورت را نوازش می‌کند. در بخش طبیعی پارک ملی برات بالی، امکان بازدید از حیوانات و تمساح‌ها وجود دارد. از تفریحات جدی پارک ملی برات بالی، ساحل شنی کم عمق آن است. با این که ساحل پارک ملی برات بالی را شن‌های سفید تشکیل داده اند، اما پوشش گیاهان دریایی در پارک ملی برات بالی، از جنس مرجان است و شنا کردن در این ساحل به دلیل تمیز بودن و عمق کم آن، بسیار لذت بخش خواهد بود. بهترین مکان برای شنا در پارک ملی برات بالی، منطقه منچانگان است که هکتارها تپه مرجانی زیبا و رنگارنگ در ساحل آن دیده می‌شود. شبه جزیره پراپات آگونگ، از پارک ملی برات بالی قابل دسترس است.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 20 شهریور 1398 15:42