01 خرداد 1397

راهنمای سفر به ویتنام

1553 دفعه

جغرافیای ویتنام


جمهوری سوسیالیستی ویتنام با مساحتی بالغ بر ۳۳۰۳۶۳ کیلومتر مربع در جنوب شرقی آسیا واقع شده، ویتنام از شمال با چین، از شرق با خلیج Tonkin و دریای چین جنوبی، از غرب با لائوس، از جنوب غرب با کامبوج و از جنوب با دریای چین جنوبی هم‌مرز است.

 

آب و هوای ویتنام


آب و هوای ویتنام موسمی استوایی می‌باشد، بهترین زمان سفر به ویتنام از فوریه تا آوریل و از آگوست تا اکتبر است، دمای هوا در این دو فصل متعادل و میزان بارندگی کمتر است.

دین و زبان ویتنام


ویتنام دارای ادیان و مذاهب گوناگونی است از جمله آئین بودا، کاتولیک، پروتستان، اسلام، کائودا، فرقه هوا هائو، آئین پرستش مادر و...
ویتنامی زبان رسمی و اداری کشور ویتنام است که 86٪ از مردم ویتنام به این زبان صحبت می‌کنند و در گذشته برای نوشتن زبان ویتنامی از الفبای چینی استفاده می‌شده اما امروزه با الفبای لاتین سازگار گشته است.

اقتصاد ویتنام


واحد پول ویتنام دونگ است، ویتنام یکی از کشورهای تابعه بلوک شرق و اقتصاد کمونیستی است، با گشوده شدن درهای اقتصاد ویتنام، شرکت‌های خارجی بیشتری خواستار سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. گرچه بزرگ‌ترین اقتصادهای نوظهور جهان شامل روسیه، برزیل و چین دچار تزلزل شده‌اند، اما رشد اقتصادی ویتنام امسال حدود ۷درصد بوده (که نسبت به سال ۲۰۱۵ ثابت مانده است) و در نتیجه آن را میان سریع‌ترین رشدهای اقتصادی جهان قرار خواهد داد.

پایتخت ویتنام

هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ ویتنام است، هوای هانوی گرم و مرطوب است و از آگوست تا اکتبر بهترین فصل این شهر محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری ویتنام

هتل‌های سیکس سنسز

هتل‌های زنجیره‌ای سیکس سنسز با ارائه خدماتی بی نظیر، در چند منطقه ویتنام خدمات‌رسانی می‌کند، یکی از مناطقی که این مجموعه در آن واقع شده کان دائو می‌باشد که جزیره‌ای دورافتاده و به دور از شلوغی های شهر است.
منطقه دیگر نین وان است، تفرجگاه سیکس سنسز نین وان روی خلیجی واقع شده که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل‌های انبوه منتهی می‌شود.

سیکس سنسز نین وان

 

هوشی‌مین

آسمان‌خراش بیتکس‌کو واقع در شهر هوشی‌مین، سه عملکرد اداری، تجاری و تفریحی دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود.

آسمان‌خراش بیتکس‌کو

 

دره‌ی مونگ هوا

دره‌ی مونگ هوا واقع در استان لائو کای ویتنام است که به خاطر شالیزارهای پلکانی که در دل کوهستان هستند شهرت یافته است.

 دره‌ی مونگ هوا

 

آبشار پانگور

آبشار پانگور با ارتفاع 40 متر و پهنای 100 متر در میان جنگل بزرگی قرار دارد که شکوه و زیبایی این آبشار واقعا دیدنی است.

آبشار پانگور

 

غار سون دونگ

سون دونگ بزرگ‌ترین غار جهان است، عمق این غار به اندازه‌ایست که می‌توان یک ساختمان 40 طبقه ساخت همچنین طول 9 کیلومتری آن یک جنگل و رودخانه را در خود جای داده است.

سون دونگ

هوی آن

هوی آن واقع در ساحل دریای چین جنوبی است که به خاطر پل فیل، سواحل سفید شنی، فانوس‌های ابریشمی و مکان‌های تاریخی مربوط به قرن پانزدهم تا نوزدهم شهرت جهانی دارد.

هوی آن

 

آبشار بان گیوک

آبشار بان گیوک مرز بین دو کشور چین و ویتنام است، این آبشار بسیار زیبا چهارمین آبشار دنیاست که بهترین نمای آن در طرف ویتنامی قرار دارد اما از کشور چین نیز قابل دسترس است.

آبشار بان گیوک

 

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ مرز بین چین و ویتنام، که ویژگی شاخص آن ستون های سنگ آهکی است که از آب بیرون زده‌اند.

خلیج هالونگ

 

آخرین ویرایش در سه شنبه, 01 خرداد 1397 11:54