04 -2670

کاخ دلمه ‌باغچه دراستانبول ترکیه

4081 دفعه

یکی از مهمترین جاذبه های توریستی استانبول کاخ دلمه باغچه(Dolma Bahche ) یا همون کاخ آتاتورک هست. البته بنای کاخ متعلق به پادشاهان عثمانی هست اما به دلیل اینکه کمال مصطفی پاشا (رهبر انقلاب ترکیه ملقب به آتاتورک) در دورۀ نخست وزیری (پیش از انقلاب) و بعدها سه ماه پایانی عمرش رو در این کاخ گذرانده، به کاخ آتاتورک هم مشهور است. کاخ دلمه باغچه با قصر ورسای مقایسه شده و در قرن ۱۹ و با استفاده از ۱۴ تن ورقه طلا ساخته شده است. کاخ دلمه باغچه مسحور کننده ترین کاخ ترکیه است.

دکوراسیون داخلی ، مبلمان ، پرده ها ، قالی های ابریشمی و سایر اشیاء به همانگونه بوده تا به امروز محافظت شده است. کاخ دلما باغچه دارای عظمت و ثروت بی مانندی در میان کاخ های موجود است. دیوارها و سقف این کاخ با نقاشیهای هنرمندان اروپایی و با استفاده از چندین تن تزئینات طلایی دکور بندی شده است. در سالن و اتاقهای مهم همه اشیاء به یک رنگ می باشد. قالیهای پشمی و ابریشمی مشهور Hereke بعنوان زیباترین آثار هنری ترکیه در جای جای کاخ گسترده شده است . آثار هنرهای دستی نادر اروپایی و خاور دور نیز نقاط مختلف کاخ را تزیین نموده است . لوستر کریستالی ، شمعدان و شومینه ها نیز در بیشتر اتاقها خودنمایی می کند.

این کاخ دارای 285 اتاق و 43 سالن می باشد. کاخ ساحلی به طول 600 متر در کنار تنگه دارد. از طرف خشکی نیز دارای 2 درب که یکی از آنها دارای تزئینات فراوان است می باشد. قصر دارای 158 ساعت که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد و 600 تابلوی نفیس از نقاشان برتر جهان که هرکدام ارزش بی بهایی دارد و بسیاری از آنها هدیه پادشاهان بوده است .

 کاخ دلمه ‌باغچه دراستانبول ترکیه

آخرین ویرایش در دوشنبه, 28 بهمن 1398 11:35