13 اسفند 773

هرم جیزه در مصر

3269 دفعه

هرم جیزه در مصر تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. این هرم که همراه با ده هرم کوچک ‌تر در خارج از قاهره در مصر قرار دارند، به دستور خوفو یا خئوپس، فرعون سلسله چهارم، ساخته شد از اینرو به این هرم، هرم خوفو هم گفته می‌شود. و قدمت آن به حدود ۲۶۰۰ قبل از میلاد  می‌رسد. ساخت آن توسط ۱۰۰٫۰۰۰ نفر کارگر در مدت ۲۰ سال به اتمام رسیده‌است.

هرم جیزه در واقع مکان مقبره و محل زندگی فرعون پس از مرگ او به شمار می ‌آمده ‌است. از آنجایی که گنجینه فرعون نیز همراه با او در این هرم قرار داده می ‌شد، راه ورود به مقبره بسیار پیچیده و تو در تو است و تعداد زیادی از سازندگان و مهندسین آن نیز در راهرو های آن ناپدید شدند . در سال 1992 دوربینی كه از درون این مجراها به داخل فرستاده شد، نشان داد پس از طی 60 متر، مسیر با استفاده از درهای آهكی مجهز به دستگیره‌های مسی مسدود شده اند. در سال 2002 طی اكتشافات بیشتر در آهكی سوراخ شد و جست‌وجوگران دیدند 20 سانتیمتر پس از آن، در دیگری قرار گرفته است.

هرم جیزه برای چهار هزار و 500 سال است كه همه گروه‌ها و افرادی كه مشتاقانه برای ورود و كشف اسرار نهفته در آن تلاش كرده بودند را نا امید و خسته كرده است.

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1397 11:38
محتوای بیشتر در این بخش: راهنمای سفر به مصر »