06 خرداد 1397

امامزادگان جعفر و حميده خاتون تهران

1347 دفعه

امامزادگان جعفر و حمیده خاتون (ع) که از نوادگان امام موسی بن ‏جعفر علیه السلام هستند، در سنین کودکی برای دیدن امام رضا (ع) قصد سفر به ایران را می‌کنند که در بین راه در محله باغ فیض دچار بیماری شده و رحلت می‌کنند.

این امامزاده با مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع در محدوده منطقه 4 تهران قرار دارد که وجود چند درخت تنومند گردو، درختان بید و چنار کهنسال در صحن امامزاده و عبور قنات از وسط حیات امامزاده حاکی از قدمت این بنا دارد.

 

امامزادگان جعفر و حميده خاتون

بنای فعلی امامزاده جعفر و حمیده خاتون  شامل یک ایوان، شبستان و فضای جانبی مسقفی است که جهت برگزاری مراسم ایجاد شده‌اند، معماری زیبای این بنا متشکل از ساقه‌ی گنبدی که 8 پنجره آهنی دارد، می‌باشد.
آینه‌کاری و آجرکاری داخل شبستان، چلچراغ مجلل داخل حرم و کاشی‌کاری‌هایی که همگی هنر دست هنرمندان ایرانی است بر شکوه و جلال امامزاده افزوده است.

امامزادگان جعفر و حميده خاتون

آثار و برکات معنوی امامزادگان جعفر و حمیده خاتون در محله باغ فیض باعث شده تا مردم جهت زیارت و همچنین مراسم ویژه در ایام خاص سال به آنجا مراجعه نمایند.

امامزادگان جعفر و حميده خاتون
آدرس:

محله باغ فیض در شمال‌غرب تهران که از جنوب به بزرگراه شهید حکیم از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه ستاری از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی محدود می‌شود.

آخرین ویرایش در شنبه, 02 شهریور 1398 11:11