19 فروردين 1397

بوستان جنگلی صفا رود رامسر

2262 دفعه

بوستان جنگلی صفا رود رامسر از مناطق زیبا و بی‌نظیر استان مازندران در شهرستان رامسر جاده پیچ‌درپیچ جواهرده است که به هر طرف آن نگاه بیاندازید به زیبایی‌هایش بیشتر پی می‌برید. جواهرده با چشم‌اندازهای بی‌نظیرش و درختانی پوشیده از برگ‌های سر‌سبز به جنگلی زیبا بدل شده است. در 9 کیلومتری جاده سبز‌پوش جواهرده پارک جنگلی جذابی دیده می‌شود که به پارک جنگلی صفارود معروف است. نمایشی زیبا از طبیعت با برگ‌های رنگارنگی که در هر فصل از سال می‌بینید، آن را دیدنی‌تر می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این پارک جنگلی وجود یک «چشمه آب معدنی» در آن است. دلیل نامگذاری آن گوارا بودن آب این چشمه است. بعد از عبور از مسیر این چشمه، آلاچیق‌هایی را در کنار رودخانه خروشان مشاهده می‌کنیم که ما را برای درست کردن چایی زغالی دعوت می‌کنند


بوستان جنگلی صفارود، معروف به آب معدن  به دلیل وجود پوشش گیاهی بکر، رودخانه، آب معدنی گاز دار و آب و هوای مناسب همه ساله میزبان طبیعت دوستان بسیاری است که از داخل و خارج ایران به این مکان زیبا سفر میکنند.


از امکانات بوستان جنگلی صفارود می توان به آلاچیق، سرویس بهداشتی، منقل، شیر آب و .. اشاره کرد.
وجود امکانات رفاهی به همراه امکانات طبیعی بسیاری که در منطقه وجود دارد به این مکان جلوه خاصی بخشیده است و باعث حضور گردشگران و علاقه مندان به طبیعت شده است.

قدم زدن و لذت بردن در طبیعت زیبای پارک جنگلی صفارود برای هر قشری مناسب است؛ از کودکان گرفته تا افراد مسن و میانسال. اما بهتر است نکاتی را در نظر گرفت. به‌دلیل شیب و یا سطح ناهموار این پارک جنگلی در بعضی از نقاط، بهتر است مراقب کودکان باشید. همچنین امکان زمین خوردن و یا آسیب دیدن نیز برای افراد مسن وجود دارد. اگرچه آب جاری در صفارود عمق چندانی ندارد اما اطراف آن هیچ نرده و یا حفاظی قرار ندارد، بنابراین کودکان نیازمند مراقبت بیشتری خواهند‌ بود. پارک جنگلی صفارود فضایی مناسب برای گذراندن وقت با خانواده، دوستان و آشنایان است.
یکی از بهترین راه‌های ممکن و موجود برای رسیدن به صفارود باطراوت و باصفا رانندگی با خودروی شخصی در جادۀ سرسبز و سرشار از حیات رامسر است. برای این مسیر ماشین‌هایی مخصوص در نظر گرفته نشده‌اند. اما اگر به هر دلیلی امکان رانندگی با خودروی شخصی وجود نداشت می‌توانید از آژانس یا تاکسی‌های شهری یا بی‌سیم استفاده کنید. فاصلۀ میان شهر رامسر تا بوستان جنگلی صفارود زیاد نیست. به همین دلیل خیلی راحت‌تر از آنچه به تصور می‌آید می‌توانید به آن وارد شوید. علاوه بر این، شاید مفید باشد بدانید که جنگل دو ورودی دارد که اتفاقاً هر دو ورودی فرعی به شمار می‌روند و تابلوی مشخصی ندارند. یکی از این ورودی‌ها مخصوص پیاده‌روی است و پلکانی به شمار می‌رود. اگر این مسیر را انتخاب می‌کنید باید تا رسیدن به بوستان، پیاده پیش بروید. اما اگر وسایل زیادی دارید یا به هر دلیلی ترجیح می‌دهید با خودروی شخصی مسیر رسیدن به بوستان را طی کنید بهتر است مسیر ماشین‌رو را انتخاب کنید.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 06 اسفند 1398 10:17