20 -2669

پل معلق دره خزینه در استان لرستان

7936 دفعه

استان لرستان به علت اهمیت ویژه‌ای که در گذرگاه شمال به جنوب کشور در طول تاریخ داشته و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی جزء مناطق پرتردد به شمار می‌آید. همچنین دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند مکانی مطابق میل خود برای لذت بردن در دسترس داشته باشد.
پل معلق خاورمیانه واقع در مشکین‌شهر استان اردبیل با ارتفاع حدود 80 متر از سطح زمین است که از آن به‌عنوان مرتفع‌ترین پل خاورمیانه یاد می‌شود، در حالی که یکی از کارشناسان میراث فرهنگی لرستان از وجود پل معلقی با ارتفاع بیش از 85 متر در “دره خزينه” شهرستان پل‌دختر خبر داده است.
پل معلق دره خزینه اثری منحصربه‌فرد با طول 112 متر و ارتفاعی بیش از 85 متر بر روی رودخانه‌ی کرخه احداث شده و دهنه‌ی پل معلق کابلی است که با توجه به پتانسیل فوق‌العاده طبیعت اطراف آن می تواند دل هر گردشگری را به هیجان، شور و نشاط بیاندازد.
یک‌طرف پل در لرستان و طرف دیگر آن به استان ایلام منتهی می‌شود که در سال 82 این پل معلق توسط وزارت نیرو برای تردد و انتقال گروه مطالعاتی و کارکنان سد کرخه بر روی رودخانه‌ی سیمره احداث شد.

دیدن پل معلق دره خزینه بسیار جالب وشگفت‌انگیز است به طوری که قدم زدن روی پل هیجان و لذتی بسیار بالا و توصیف نشدنی دارد، سطح این پل از تخته چوب‌های باریکی ساخته‌ شده که به‌وسیله کابل به یکدیگر متصل شده‌اند. گذر از این پل چوبی در ابتدا برای گردشگران ترسناک است مخصوصا زمانی که باد می‌وزد به طوریکه تکان خوردن آن را احساس کرده و ترس از رفتن روی پل را چندین برابر می‌کند.
طبیعت زیبا و بی‌همتای این منطقه، کوه‌های سر به فلک کشیده، دره‌های شگفت‌انگیز، سرزمینی زیبا با آب‌ و هوای دلپذیر، دشت‌های بهشتی، آثار تاریخی و باستانی کم‌نظیر،  پل‌های تاریخی متعدد، آبشارهای منحصربه‌فرد و محصور در میان کوه‌های مرتفع و صعب‌العبور‌ جلوه‌های بی‌نظیری را به رخ گردشگران می‌کشد. پل معلق دره خزینه به دیواره‌های صخره‌ای متصل شده و بر روی دره‌ای عمیق به نام دره خزینه با چشم‌اندازهای طبیعی و دیدنی واقع‌شده است.
با حرکت از خرم‌آباد و پس از عبور از پل‌دختر به سمت جاده‌ی اندیمشک و طی مسافت 47 کیلومتر به روستای “دره خزینه” می رسیم. این پل در جاده پلدختر به اندیمشک در روستای "دره خزینه" واقع‌ شده است.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 08 مرداد 1398 14:12