22 فروردين 1397

دریاچه کوه گل سی سخت یاسوج

3680 دفعه

دریاچه کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد در شمال شرقی شهر سی سخت ودر حدود 8 کیلومتری آن قرار دارد. این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. در محدوده ای به وسعت نیم هکتار و عمق 15 متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است که همچون نگین آبی انگشتری که اطراف آن را گلهای نرگس، بنفشه وزنبق احاطه کرده است

این دریاچه در حدود 32 کیلومتر با شهر یاسوج (مرکز استان) فاصله دارد و مورد توجه مردم بومی و مسافران است و دارای جاده دسترسی آسفالته تا اردوگاه بوده که با دقایقی کوهپیمایی این جاذبه زیبای خدادادی قابل رویت است. این منطقه زیبا از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است. در کنار این مجموعة زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.

محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است و این دریاچه که در ارتفاعات دامنه نزدیک به قله کوه گل دنا واقع شده در فصل بهار و تابستان از انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی و همچنین آویشن خوش عطر کوهستان مملو می شود.

همچنین در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت انگیزی پدید می آورد. از جمله پرندگان مهاجر می توان به انواع مرغابی و اردک کله سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.

وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر دراین مکان است که هر ساله این منطقه پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است. از دیگر جاذبه‌های تنگ کوه گل می‌توان به دشت لاله‌های واژگون (به هیچ وجه دیدنش را از دست ندهید)، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه‌ی حفاظت شده‌ی دنا اشاره کرد که همه‌ی آن‌ها - به همراه خود دریاچه و برف‌هایی که بر روی قله‌ها نشسته‌اند - یکی از زیباترین نقاط ایران را پدید آورده‌اند.

در طول سفر حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید، زیبایی های این منطقه سوژه‌های عکاسی فراوانی را در اختیارتان می‌گذارد. خوشبختانه اگر علاقه به کمپینگ و چادر زدن دارید می‌توانید شب را در اطراف دریاچه بمانید؛ چرا که حیوانات درنده‌ی چندانی در این نزدیکی وجود ندارد.

آدرس:

استان کهگیلویه و بویر احمد، ۳۲ کیلومتری شهر یاسوج، ۸ کیلومتری شهر سی سخت، در دهانه‌ی انبری گردنه‌ی بیژن

آخرین ویرایش در شنبه, 19 مرداد 1398 15:23
محتوای بیشتر در این بخش: آبشار آتشگاه مینیاتور لردگان »