23 آذر 775

آبشار پونه زار در اصفهان

2867 دفعه

آبشار پونه زار در دره زیبایی به همین نام و در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس مرکزی قرار گرفته است . آبشار پونه زار با دیواره هایی پوشیده از خزه خوشرنگ و فضایی بسیار طرب انگیز پذیرای علاقمندان خویش است. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایران می باشد که بعد از روستای چغیورت(پشت کوه) و با حدود نیم ساعت پیاده روی در نزدیکی روستای دربند واقع است.
آبشار پونه زار به ارتفاع تقریبی ۷۵ متر می­باشد که از چشمه ساران فراوان ارتفاعات زاگرس و آب حاصل از ذوب برفها و یخچال های قلل سر به فلک کشیده آن منشا گرفته و پس از طی مسافتی نه چندان طولانی به رود وهرکان در قعر دره های عمیق کوهستان های متراکم غرب استان اصفهان میریزد.
بسیاری از گل های وحشی و دارویی ایران را می توان در کوه های این منطقه یافت. چشمه های پر آب این منطقه به سمت غرب سرازیر شده و در نهایت، سرچشمه های رود دز را تشکیل می دهند. چشمه لنگان در این منطقه، از آبدهی بالایی برخوردار است و از آن، جهت تامین آب شرب مردم فریدونشهر استفاده می شود.
مسیر دسترسی: اگر از شهر فریدون شهرکه با 2530 متر ارتفاع از سطح دریا ، که مرتفع­ترین شهر کشور بوده و در 160 کیلو متری غرب اصفهان واقع گردیده است به سمت غرب حرکت کنیم ، پس از پشت سر گذاردن روستای چغیورت و در بند و در مسیری بسیار زیبا و کوهستانی به طول حدود 20 کیلومتر به پونه زار میرسیم مسیری که حدود 2 کیلو متر آخر آن را باید پیاده طی کنیم.تا به چشم انداز بسیار زیبای آبشار پونه زار برسیم .

 

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 16 مرداد 1398 12:07