28 خرداد 1397

میدان تیانانمن در پکن

2414 دفعه

پکن یکی ازبزرگترین و معروف ترین شهر های چین است که به دلیل قدمت زیادش همواره در بین گردشگران علاقه مند به مناطق تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. سالانه گردشگران بسیاری از سر تا سر دنیا برای بازدید از جاذبه های دیدنی شهر پکن، این شهر را در برنامه سفر خود قرار می دهند.

یکی از جاذبه دیدنی زیبای شهر پکن میدان تیانانمن پکن می باشد.  میدان تیانانمن در مرکز شهر پکن و در نزدیکی شهر ممنوعه واقع شده است. این میدان که به عنوان سومین میدان بزرگ در جهان شناخته می شود، دارای مساحتی در حدود 109 هکتار می باشد.

 

میدان تیانانمن در پکن

تاریخ ساخت این میدان به قرن 15 میلادی باز می گردد و در گذشته دروازه شهر ممنوعه بوده است. این میدان به زبان چینی به معنای میدان آرامش اسمانی می باشد. در این مکان قبل از مرگ مائو عکس هایی از سران کمونیسم وجود داشت.

میدان تیانانمن در پکن

ميدان تیانانمن در طول حيات 600 ساله اش شاهد وقايع تاريخي بسياري بوده است. از برگزاري جشن هاي امپراطوران چين تا اشغال چين توسط ژاپني ها در جنگ جهاني اول و دوم، دخالت هاي دولت غربي در حاكميت چين، جنگ هاي داخلي 38 ساله بر سر كسب قدرت در چين از 1912، خيزش مردمي در چهارم ماه مه 1919، اعلام رسمي برقراري جمهوري خلق چين در اكتبر 1949 توسط مائو تسه دونگ، اعلام انقلاب فرهنگي در چين به سال 1966، اعتراضات مردمي به انقلاب فرهنگي در پنجم آوريل 1976، مراسم جشن سال نو چيني كه همه ساله برگزار مي شود و بالاخره تظاهرات دانشجوياني كه در سال 1989پس از حدود دو ماه اعتراض به نا به سامانی وضعیت اقتصادی کشور چین و محدودیت های تعیین شده توسط کمونیست ها و فساد دولت چین در چهارم ژوئن به خاك و خون كشيده شدند.

میدان تیانانمن در پکن

در واقع معروفیت این میدان بیشتر به دلیل این واقعه خونبار بوده است.

همچنین ایستگاه خط یک مترو چین در این میدان قرار دارد. ارتش چین چندین بار در این مکان رژه انجام داده است. گردشگران تور پکن جالب است بدانند که چندین جاذبه دیدنی دیگر در اطراف این میدان قرار دارند که می توان به برج تیانانمن، بنای یادبود قهرمانان مردم، کاخ های شهر ممنوعه، پل های جین شوی، دیوار سرخو، تالار بزرگ مردم و موزه ملی چین اشاره کرد.

میدان تیانانمن در پکن

 

آخرین ویرایش در یکشنبه, 08 دی 1398 16:08
محتوای بیشتر در این بخش: « غار رید فلوت در چین